Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe eller e-up, lading, osv.

Startet av Mippen, tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:54

« forrige - neste »

Dennis

85D har vel vist seg å være nesten like rask som P85 til 100, over 100 er jeg 98% sikker på at 85D er raskere enn P85. Så tror det blir mange skuffende P85 eiere framover som blir frakjørt av 85D :P Spesielt i Norge hvor asfalten ofte er grov med dårlig grep.

Haldenser

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 30. mars 2015, klokken 08:54
85D har vel vist seg å være nesten like rask som P85 til 100, over 100 er jeg 98% sikker på at 85D er raskere enn P85. Så tror det blir mange skuffende P85 eiere framover som blir frakjørt av 85D :P Spesielt i Norge hvor asfalten ofte er grov med dårlig grep.
S85 er klokka til 4,9  - S85D til 4,5 - P85 til 3,9 så jo er nok fortsatt noen forskjeller ;)
Diskutert litt rundt dette her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/44338-85D-4-3-0-60-time
Uten at jeg tror noe av dette har betydning for S85D kjøperene  ;D
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Øyvind.h

Sitat fra: fonberg på mandag 30. mars 2015, klokken 08:36
Blir spennende å se flere forbrukserfaringer på D vs ikke-D fremover!

Vanskelig dog å få veldig pålitelige tall med mindre man tester to helst identisk spekka biler (minimum samme felg/dekk/lufttrykk) head to head, dvs kjører samme tur samtidig.
Ser man på de offisielle tallene er forskjellen så liten at den nesten er umerkelig.
Noen vil måle forskjell i favør S85. Andre vil måle forskjell i favør S85D. Men som du påpeker - uten helt identiske forhold er alle tall totalt verdiløse.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mippen

Hvem som er raskest får man ikke skikkelig svar på før man tester identiske biler sammen. Jeg er ikke i tvil ut i fra egne erfaringer at 85D er på samme nivå og kanskje raskere enn P utgaven. Pga. to motorer har D utgaven mer dreiemoment og det er dette man spesielt merker under akselrasjon. Den har mer dreiemoment enn gamle P og S utgaven.

Nye D utgaven ble for lik gamle P utgaven - derfor ble den tatt bort.

Poenget er uansett ikke hvem som har den raskeste bilen. Poenget er at det er en knall god bil. Jeg kjøpte en bil og har fått mer enn det jeg forventet. Det er jeg godt fornøyd med. =)

Fremtiden er elektrisk.

ksandal

Har kjørt min S85D i 5 dager nå... 750km :-)  fantastisk kjørekomfort. nesten på BMW nivå, og det er bedre enn forventet.

Det som gleder meg mest når jeg kjører, er den stille behagelige gangen når du bare glir rundt.... Cruise en tur,  gir en helt ny mening :-)

Gleder meg til ny software som kan luke bort et par tullefeil på skjermen og som gir enda smartere autopilot...
Hadde en opplevelse i går... hadde autopilot på og lå bak en Subaru Impresia eller ka de heter... Plass til en loff inni eksosen eller noe sånt he he... og ut av rundkjøringen dro den til noe j..... da tok det et sekund før den koblet inn og jeg fikk en relativt frisk opplevelse ut av rundkjøringen kan en si hehe.
Helt ok for min del. men en må være bevist på dette når en setter bilen til og følge bilen forran :-) 
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Mippen

Sitat fra: ksandal på mandag 30. mars 2015, klokken 10:20
Hadde en opplevelse i går... hadde autopilot på og lå bak en Subaru Impresia eller ka de heter... Plass til en loff inni eksosen eller noe sånt he he... og ut av rundkjøringen dro den til noe j..... da tok det et sekund før den koblet inn og jeg fikk en relativt frisk opplevelse ut av rundkjøringen kan en si hehe.
Helt ok for min del. men en må være bevist på dette når en setter bilen til og følge bilen forran :-)

Da har du opplevd det samme som meg. Jeg har derfor begynt instinktivt å trykke på bremsen før rundkjøringen slik at det ikke skjer.
Fremtiden er elektrisk.

ksandal

Ja ja en vet jo at når en bruker autopilot bak en bil med samme dimmensjon på eksosen som danskefergen... så kan en vente seg et og annet friske vindpust på veien :-)  Kaller det god underholding i hverdagen.



mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Mippen

Merket også en ting i deg med Cruise controllen. Når biler svinger av veien foran meg så bremser bilen. Etter de har byttet felt. Akkurat som den ikke skjønner hvor bilen foran har blitt av.
Fremtiden er elektrisk.

snappy

Har vært en svipp til Tyskland , og TACC kan bli endel smartere til å skjønne trafikken - nå er den på nivå med BMW ACC ca 2007 + den må kunne brukes over 150 km/t. Begge deler fikses sikkert snart.
For en Tesla newbee hadde 6.2 med bedre ladeplanlegging vært fint - nå blir det endel " la oss supercharge litt for sikkerhetsskyld" som antagelig ikke er nødvendige.


Eller knall bil - kjapp , komfortabel og stabil i 130++
2014 e-UP
2015 85D

NegativeElectrode

What a feeling! Hente bilen i Drammen i dag. Lettere ekstatisk så vet ikke helt om jeg klarer å komme ned på detaljer akkurat nå.

Veldig lettkjørt, kvikk bil. Andre biler med samme vekt gir en ikke samme følelsen. Savner ikke helskinn.

Fikk ikke opp varmen i baksetet. Klimaanlegget på auto gir ikke nok varme i baksetet.

(De holdt på å utlevere en P85D til meg ☺. Sa det var litt mer enn jeg hadde bestilt, men jeg skulle ikke gjøre meg vanskelig om det var greit for dem.)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

D.O

Noen som har kjørt både P85D og S85D som kan si om S85D er like stiv og stump som P85D?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ksandal

Sitat fra: D.O på tirsdag 31. mars 2015, klokken 08:22
Noen som har kjørt både P85D og S85D som kan si om S85D er like stiv og stump som P85D?

Hvis du ikke liker stiv... så bare ha den i COMFORT og den er myk som en katt og fortsatt rask :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Muffinman

Hm. Har bilen justering av hardhet på understellet?

cirys1

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:00
Hm. Har bilen justering av hardhet på understellet?

Jeg syns hardheten følger høyden litt, ikke det samme og kjøre på high/low..

Øyvind.h

#119
Sitat fra: ksandal på tirsdag 31. mars 2015, klokken 08:58
Sitat fra: D.O på tirsdag 31. mars 2015, klokken 08:22
Noen som har kjørt både P85D og S85D som kan si om S85D er like stiv og stump som P85D?

Hvis du ikke liker stiv... så bare ha den i COMFORT og den er myk som en katt og fortsatt rask :-)
Du tenker kanskje på motstanden i servoen?

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:07
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:00
Hm. Har bilen justering av hardhet på understellet?

Jeg syns hardheten følger høyden litt, ikke det samme og kjøre på high/low..
Enig. Synes den er mer stumpete i high.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA