Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nødvendig å legge inn ny/sterkere kurs for lading av el-bil?

Startet av elc, tirsdag 31. mars 2015, klokken 16:59

« forrige - neste »

Aberg88

Hehe, godt du fant utav det  ;D Men en del av disse kan man vel egentlig kjøpe etterpå i BMW store. Er nok en fornuftig forklaring i og med at jeg har alt dette på min 5 serie og den lar meg få oppdatere.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

bromm

Ja du kan jo håpe på å kunne ettermontere disse opsjonene, men jeg tror at du ligger dårlig an med ditt utgangspunkt. De fleste av disse opsjonene krever "6AK Connected Drive Services" og dette handler om en egen hardware-modul som i utgangspunktet ikke kan ettermonteres (dette er også omtalt mange andre plasser her inne i i3-forumet, hvor det er advart flere ganger mot å ikke ta med 6AK fordi det er selve "navet" for alt det andre).

Du kan jo høre med BMW om dette lar seg gjøre og del det gjerne med oss andre...

Her er en link som forklarer problematikken litt nærmere: http://www.bmw.no/no/no/owners/connected_drive_services/services/information.html

LMOR

Akkurat på dette punktet er bromm og meg helt uenig, tydeligvis fremdeles.
Du finner en post om den tyske connected drive Store, der en kan kjøre basis funksjonaliteten for 330 euro. Så kommer hver funksjon i tillegg.
Jeg mener alle BMWer produsert etter ca 07/13, har hardware modulen bromm tenker på, som standard. Den brukes til basis tjenester, inkludert å være med å samle inn data til RTTI som vi som kjøper funksjonen får glede av. Samtidig øker sannsynligheten for at de tjener mer penger på sin app-butikk i årene fremover.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Ja jeg skal ikke bastant påstå at det er umulig, jeg - men det var ihvertfall sånn at 6AK måtte bestilles med bilen tidligere...

Hvis det kan gjøres så er det mest sannsynlig at denne modulen er med i 609 Navi Pro-uniten da, og Aberg88 ser dessverre ut til å ha bare 606 Business...

Aberg88

Dette er korrekt LMOR. Det var jeg som startet den tråden om connected drive store og har allerede hatt anledningen til å tilegne meg basispakken etter at bilen var produsert via den tyske portalen.

RTTI har jeg også på min 5 serie 2012 modell som er med på å samle data for dette, da denne er tyskimportert og fikk systemet tidligere enn bilene i Norge.

Bromm, dette kan nok helt sikkert stemme da enkelte funksjoner krever 609 , som for eksempel bluetooth professional. Men connected drive som er uavhengig av dette har ikke noe med hvilken hardware som er installert.

Edit: etter noen søk så ser jeg at det som blir kalt 6AK er det som i tyske BMW store er kalt for Basis pakken som inneholder BMW Online,RTTI osv og er et 3 års abonnement.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA