Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nødvendig å legge inn ny/sterkere kurs for lading av el-bil?

Startet av elc, tirsdag 31. mars 2015, klokken 16:59

« forrige - neste »

elc

Flere som får feilmelding når man skriver inn VIN på oppdateringssiden til Connected Drive?
"The Vehicle Identification Number you entered is not correct. Please check your entry."

Vet det har kommet nyere oppdatering enn jeg har i min, og jeg har problemer med bl.a. Spotify.

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Hvilken nettadresse befinner dette seg på?

EDIT:
Nvm
http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/store_customer_portal/index.html

Kom inn jeg også. Med bruk av PC vel og merke. Ser ut som du bruker ipad eller noe?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: Klykken på mandag 09. mars 2015, klokken 15:37
Ser ut som du bruker ipad eller noe?
Kan nok bli veldig vanskelig å håndtere den "bin-filen" med en iPad, ja  ;) Blir vanskelig å få den lagret på en USB-disk vil jeg tro  ;D

bromm

Adressen er forøvrig: http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth_software_update.html

PS! Dette er oppdatering av kompabilitet til nyere og oppdaterte mobiltelefoner (og en del andre enheter), slik at dette holdes oppdatert etterhvert som nye produkter, Bluetooth-stack og OS-versjoner kommer på markedet.

Klykken

Regner med bilen sier ifra hvis man driter seg ut og velger feil fil, at man allerede har nyeste osv?

Edit:
Gikk iallefall smertefritt her. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

elc

Løste det ved å finne VIN på en litt eldre i3. Ser ut til at det tar noe tid før nyproduserte biler havner i databasen.
Og neida, iPad er ikke noe problem ;)
Lastet ned via iPad til OneDrive, og så til USB-stick da jeg kom hjem vha. PC :)

jomo

Hej, har precis bytt telefon, från Android (nexus 5) till iPhone med 8.2 i. Jag märker att iPhonen inte visar tack namn och att den "fastnar" på coverart till det första albumet i playlisten (Spotify).

-Kan detta vara något som löses med uppdatering av cd?
-Jag använder svenskt språk, kan jag trots detta använda den "amerikanska" länken som bromm visar till?

MVH, Johan

bromm

Dette er desverre det gjennomgående problemet med denne løsningen. Det er 4 potensielle problemer:

1. Det kan være problemer som har oppstått med iOS 8.2 (også BT)
2. Det kan være problemer med Spotify-app etter iOS 8.2
3. Det kan være problem med multimediasoftware for iDrive mot iOS 8.2
4. Det kan være problemer med BMW Connected appen som står for mellomleddet mellom Spotify og iDrive

Linken du snakker om vil gi deg nyeste sw basert på VIN, spiller ingen rolle om den ender på .com - den siste jeg lastet ned nevnte ikke iOS 8.x så det kan ligge noe der (men vi har også sett at Spotify-appen og BMW Connected må tilpasses, så det er umulig å si)... Det beste tipset er derfor å oppdatere alt og håpe det løser seg ;)

Aberg88

Det virker rart at dere må gjør dette manuelt. når jeg skriver inn mitt VIN sier den at jeg automatisk har siste versjon (har aldri oppdatert selv og fikk min bil levert i august i fjor).

Dette får jeg opp etter å ha skrevet inn mitt VIN. Har også sjekket i bilen og der har jeg siste versjon :D
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Anterialis

Så bilen oppdaterer seg selv til nyeste software/firwmare?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Aberg88

Ja, men bare for connected drive (bluetooth, media og mobiltelefon). Dette er ikke en del av den totale software for bilen. Vet ikke om det re planer at det også skal skje via sim kortet over tid slik som Tesla?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

bromm

Sitat fra: Aberg88 på onsdag 01. april 2015, klokken 10:46
Det virker rart at dere må gjør dette manuelt. når jeg skriver inn mitt VIN sier den at jeg automatisk har siste versjon (har aldri oppdatert selv og fikk min bil levert i august i fjor).

Dette får jeg opp etter å ha skrevet inn mitt VIN. Har også sjekket i bilen og der har jeg siste versjon :D
Tror du er på feil adresse Aberg88, eller så har du feil VIN. Jeg gikk nettopp inn på http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth_software_update.html og sjekket for min egen (som jeg forøvrig oppdaterte for 2 uker siden), og da får jeg fremdeles opp de samme filene som er tilgjengelig - se bilde. Det er UPD05062 som er den siste for min bil (dette kan variere) - og den ga meg MN-2.255.60, TN-2.255.62 som kan avleses i menyen etter at jeg har oppdatert via USB.

Aberg88

Det er nøyaktig den siden jeg er inne på Bromm. Sjekket akkurat igjen og får opp det samme som jeg viste på bildene mine over. Jeg vet garantert at jeg har riktig VIN! Kanskje dette kan ha noe med at jeg overførte den til tysk konto også tilbake til den Norske. Uanset så har jeg siste verisjon i bilen og det uten at jeg noen gang har gjort noe.

Edit: Når jeg sjekker med min 5 Serie F11 så får jeg det opp slik som du viser det.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

bromm

Tror jeg har funnet ut hvorfor du får "already up to date". Sjekket din VIN på http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html, og det viser jo seg at lista over utstyr er veldig tynn, da. Det ser ikke ut til at du har verken 6NH, 6NK, 6NL, 6AK, 6NS eller 6NR - så du har rett og slett ingenting du faktisk kan oppdatere ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA