Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Garantisak Nissan Leaf, utrolig tregt

Startet av Mariushkj, tirsdag 31. mars 2015, klokken 16:48

« forrige - neste »

Mariushkj

Hei, akkurat fått meg en PHEV (hatt den i en uke). Alt i alt, godt fornøyd. Noen problemer med wifi og bluetooth, men har forstått at det er det flere som har. For min del blir det bra når jeg skrur av wifi. Litt pes er det synes jeg. Men, jeg får ikke til klimakontrollen i appen. Får kun kjørt den manuelt. Når jeg registrerer man, tirs, ons, osv med angitt tidspunkt (eks.7.30 med timer 1), og sender den til bilen, så starter ikke oppvarming. Den står venter i et symbol øverst til venstre. Den burde derfor aktiveres kl. 7.30, men det gjør den ikke?

Noen som har tips?

Marius

Musse

Har du valgt "angi" på "hjem" siden i tillegg til å legge inn tidspunkter? Om jeg ikke har misforstått så må dette gjøres for at timeren skal være aktiv.

Mariushkj

Hei og takk for svar! Ja, jeg har valgt den og jeg mener den er blå hvis den er aktiv? Eller tar jeg feil. Uansett, så virker den ikke uansett om den er blå eller grå. Manuelt er alt ok, dvs. skru på klima uten timer...

Marius

drphev

Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Fiffik78

Kan du ikke legge ut noen skjermbilder av innstillingene du har satt?
Outlander PHEV 2014

jokke

jokke

Fant ut nå at "angi" knappen skal være blå.
Da virket det hos meg

Mariushkj

Hei og takk for alle svar. Jeg har en Iphone 6 og som det skrives her, må knappen angi være blå. Jeg var ikke klar over at den ladet kun angitt tid, 10,20 eller 30 minutter, selv når ladekabelen står i bilen. Forhandler sa ladetiden kun når kontakten ikke var i. Selv forhandlere kan ikke alt!:) Jeg reagerte også på at det står venter i venstre hjørne i angitt ladetid og da regnet jeg med at klima ikke var i gang. Men det var visst det. Det er noen logiske brister i appen synes jeg...

stianel

Er det ikke mulig å aktivere to forskjellige timere? feks 1 og 2 samtidig? Ønsker feks å varme bilen kl 0710 og 1540 hver hverdag.

Mariushkj

Noen som vet om denne appen blir gjort tilgjengelig for Apple?

aaa3

Det gjør den nok ikke.
Appen skal installeres på en (billig) Android-telefon, som alltid skal ligge i bilen. Da kan man fjernstyre forvarming ved å sende SMS til denne telefonen - som i sin tur aktiverer oppvarming via Mitubishis app.
Funker veldig bra med Android 4.4 - kjøp f.eks. en Samsung Galaxy Young 2.
Se http://autoapps.no for mer info.

stianel

Noen som har prøvd å oppdatere software via app? Så det var en hel regle jeg måtte igjennom på nøkkelen så gadd ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA