Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Major new Tesla product line (Elon tweet)

Startet av Amper, tirsdag 31. mars 2015, klokken 00:28

« forrige - neste »

Amper

Jeg har hørt fra inside fra en med inside Tesla kjennskap (Tesla-mekaniker) at Demo P85D har redusert effekten til 550 hk...  dette gjelder på en vestlandsavdeling.

Nå vil kanskje ikke start-akselerasjonen fra 0 bli påvirket... men mellom-hastighet og over lappegrensen vil jo ikke være spesielt mye mer enn P85 når vekten er såpass mye høyere..  :-[ :-\ :'( 

Det med redusert effekt på demobilene er en kjent sak fra Ferrari...  og vi er jo innen deres territorium nå med P85D ::) 8) ::)
P85D :o)

TorAtle

Var ikke P85-demoene sperret ved ca 130km/t?
2014 BMW i3

Dennis

Ferrari er vel mer kjent for økt effekt på demo biler som pressen får prøve. Slik at bilene får bedre aks tider og rundetider enn hva bilene man får kjøpt har. Men at bilene de lar vanlig folk prøvekjøre er sikkert sperret på hastighet. Tesla sperrer ofte på ca 130 km/t på utlåns biler ja.

Angående vekt så veier P85D bare 87 kg mer. Så dropper man panotak, dobbeltlader og noen burgermiddager er man på ca samme vekt som en P85 :P

Sharp

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. mars 2015, klokken 20:17
Tesla sperrer ofte på ca 130 km/t på utlåns biler ja.

Hvis Tesla har denne muligheten i software, hvorfor er den ikke tilgjengelig for oss når vi skal låne ut bilene våre?

Dennis

Nei si det. Muligheten ligger idag i service menyen. Men man må ha en kode for å komme inn der.
Valet mode som begrenser toppfart samt effekt bør de få på plass snart.

Dag A.

Sitat fra: Sharp på søndag 08. mars 2015, klokken 20:25
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. mars 2015, klokken 20:17
Tesla sperrer ofte på ca 130 km/t på utlåns biler ja.

Hvis Tesla har denne muligheten i software, hvorfor er den ikke tilgjengelig for oss når vi skal låne ut bilene våre?

Tesla har denne muligheten.  Jeg fikk selv prøve det ut da bilen lugget når jeg kom til den hastigheten.
Selgeren som var med forklarte at det var slik på alle demo biler, og at det bare var en instillingsting.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

jazzwheel

Nå er det vel ikke slik at man reduserer topphastigheten til 130km/t ved å redusere effekten til "usle" 550hk :)

Virker snodig at de skulle redusere effekten på en demobil, heller omvendt slik Cookie påpeker at Ferrari gjør. Det er vel heller ikke slik at frontmotoren må ha mer enn 130km/t for å yte maks? Virker rart om den bare yter i underkant av 100hk ved 130km/t.

Angående vekt å så er det 87kg forskjell på 2013 P85 og 2015 P85D. De nyeste P85'ene veiere i følge Elon minst 100kg mindre og jeg har selv veid den til godt under 2100kg så forskjellen er vel heller nærmere 150kg. Hadde vært morsomt om noen kjørte den på en bilvekt og testet! Da gjerne på hver aksling.

Dennis

Hvilket utstyr har du på din? Elon har nevnt at model s har slanket seg minst 90 kg siden de tidligere utgavene. Men hadde vært noe å fått det bekreftet.

Skal ha min P85D på vekta når jeg får den.

jazzwheel

Ikke pano, lyd, barneseter osv av ting som veier men jeg hadde uoriginale felger som garantert veier en del mer så det er litt upresist, men et hett tips er rundt 2050kg?

Uansett så sier pressemeldingen fra oktober 2014 at P85D sitt nye drivverk veier 130kg ekstra (290 pounds) sammenlignet med datidens P85. Mye tyder derfor på at Elon sitt utsagn om "several hundred pounds less" ikke helt stemmer, men så vet vi vel at han er glad i å smøre på litt  ;)

Dennis

Kan være de har spart mer vekt andre steder. Skulle tro at egenvekt på 2100 for P85 og 2187 er med alt av utstyr. Hvis ikke så spiser alt slikt av tillatt nyttelast.
Tror også at nye og eldre P85 står med samme egenvekt selv om de nye er lettere.

satheesh.net

Sitat fra: Sharp på søndag 08. mars 2015, klokken 20:25
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. mars 2015, klokken 20:17
Tesla sperrer ofte på ca 130 km/t på utlåns biler ja.

Hvis Tesla har denne muligheten i software, hvorfor er den ikke tilgjengelig for oss når vi skal låne ut bilene våre?

Den er tilgjengelig. Man må bare ta kontakt med dem og få den endret.

Enig at det burde vært et valg vi selv kunne kontrollere, men som sagt er muligheten der hvis man tar kontakt med dem.

HelectriC

Sitat fra: TorAtle på søndag 08. mars 2015, klokken 20:05
Var ikke P85-demoene sperret ved ca 130km/t?
P85en jeg prøvekjørte kom i hvert fall opp i 180 ;D
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA