Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av OnlyOne, mandag 30. mars 2015, klokken 19:05

« forrige - neste »

B_Tesla

Må jo nevnes at de som har et problem gjerne poster, og søker seg til forumet, mens man gjerne ikke kommenterer fravær av spesifikk feil i like stor grad.

Selv har jeg kjørt 7k med en late 2014 mod. Null feil. Ingen lekkasjer. Ikke noe dugg jeg kan se. Alt bra.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øyvind.h

Jeg ville definitivt kjøpt. Hver dag du venter er bortkastet, selv om det finnes noen få eksempler på eiere her på forumet som har gått lei.

Min bil er fra august 2013. Den har ikke vært feilfri, og jeg har vært på service flere ganger for å fikse en rekke feil. Det som har skuffet er at mekanikerne glemmer (eller ikke evner) å fikse det som står på listen, så bilen har vært inne flere ganger med samme feil. Slikt er unødvendig, men jeg forventer at den typen feil forbedrer seg over tid.

Men jeg opplever ikke at det har vært noen alvorlige feil. En del småtteri ja, og DU ble byttet i forbindelse med ordinær service. Men ingenting alvorlig. Og ingenting som gjør at jeg vil ha noe annet enn Tesla.
Noen ulemper ved å ha bil fra august 2013, men det er en haug fordeler også som jeg ikke trenger trekke frem :)

PS: Bilen min har flere ganger vært på planbil! Men det skyldes utbedring av små riper, ikke driftsstans :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cowboystrekk

Jeg har kun hatt ladekrøll (dårlig UMC, men fikk ny og verden ble bedre) og litt problemer med å koble til appen i tidligere FWer, ellers problemfritt bilhold siden desember 2013 :) Vet om flere andre som ikke har hatt nevneverdige feil. Jeg har inntrykk av at de bilene man får levert nå har mindre feil enn spesielt 2013-modellene hvor bilen var veldig fersk og mye av uprøvd.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

mr.rs4

Det er vel solgt 6-7tusen Tesla, og et "10" talls folk med Tesla som klager.
Og som noen her kommenterte så klager de 10 her inne og kan lett hørres som 10tusen.
Jeg har heller aldri hatt Tesla før, og har bestilt  en  TMSP85D, som kommer om noen dager☺
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Sjøhyene

Sitat fra: mr.rs4 på mandag 09. mars 2015, klokken 09:21
Det er vel solgt 6-7tusen Tesla, og et "10" talls folk med Tesla som klager.
Og som noen her kommenterte så klager de 10 her inne og kan lett hørres som 10tusen.

Tror dette er litt misforstått. De fleste av de som poster her inne begynte å være aktive en stund før de mottok bilen. Sånn at når respekterte folk her inne oppsummerer feila som har vært på bilen sin og du legger sammen 10-20 av disse for å få helheten så vil det gi deg et veldig godt bilde av realiteten tror jeg. Kjenner et par andre med tesla som har like mange eller kanskje litt flere feil enn meg og ingen av de har giddi å registrert seg her.
Tipper jeg ligger på ca gjennomsnittlig antall feil, med 3-4 verksted besøk på et år og utbedring av alle de vanlige tingene. (DU bytte, lekk i bakluke+frunk, stoppet å ta lading, ulyder i interiør, feil på sete pluss noe mer småpjus jeg ikke husker)
Men jeg syns personlig det er akseptabelt da de alltid fikser det til slutt uten noen spørsmål. Det mest irriterende syns jeg egentlig er den elendige kommuniksjonen fra service centrene. De roter forfærdelig mye og det virker som det bare blir værre med tiden. Det syns jeg er bekymringsverdig, men det går mer på system-messige ting innad i Tesla og ikke så mye på selve bilen.

Kan også legge til at så å si alle disse feilene oppstod i intervallet 12000-20000km. Kjørt ca 25000 tusen nå.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

OleT

Vi som ikke har hatt problemer har ikke vært like flinke til å mase om det, nei!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

BMW850

Det er helt sant! Snart ett år med verdens beste bil, det å kjøre noe annet er rett og slett deprimerende!  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

JO

Etter 1 år med Tesla og 30000km så er bilen ok den, er jo litt plukk nå og da som må repareres så kvalitet er nok ikke på topp. Det største ankepunktet er Tesla sin evne til service, flere måneders ventetid på verksted er ikke bra nok. I tillegg er de elendige på å følge opp når man ber om det.

Interiør, kvalitetsfølelse osv kan ikke måles med Premium biler. Så det blir en aveiing på hva som er viktig. Drivlinjen er kjapp, fin og behagelig å kjøre med. Rekkevidden er endel lavere enn det reklameres med. Man kjenner at bilen er tung på svingete vei. Så alt i alt bilen er fin å kjøre, litt lav kvalitet og elendig service fra Tesla.
Hadde jeg kjøpt igjen; Nei.
Svart Model S Levert 11 Mars

Muffinman

Sitat fra: mr.rs4 på mandag 09. mars 2015, klokken 09:21
Det er vel solgt 6-7tusen Tesla, og et "10" talls folk med Tesla som klager.
Og som noen her kommenterte så klager de 10 her inne og kan lett hørres som 10tusen.
Som andre har påpekt, det er ikke "vi" 10-talls folkene på forumet som alene klarer å lage 4-5 måneders ventetid på servicesentrene. Jeg tror at bilene som leveres framover vil være bedre enn de som er levert tidligere. Jeg tror også at de vil leveres med noen av de typiske feilene alle biler har som ikke er luket ut av produksjonen. Og at de nye bilene vil få noen nye barnesykdommer.

Jeg tror også at dere som har bestilt bil kommer til å få store problemer med å gå tilbake til fossil etter bare kort tids eierskap  ;)

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ducktolate

Nye modeller vil gjerne ha større antall feil enn de som er produsert litt ut i rekka. Mulig det blir en runde på de med to motorer også, men optimismen er stor. Selv har jeg en bil levert begynnelsen av 2014, produsert i 2013. Eneste minuset jeg har lagt merke til er nybilklargjøringen. Men de begynner kanskje å få litt bedre skills de også.
P85D er bestilt, men tviler på om jeg kommer til å bytte P85+en. Bilen er rett og slett for bra.

OnlyOne

P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16



OnlyOne

P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA