Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sommerdekk i slutten av Mars

Startet av Fbubb, mandag 30. mars 2015, klokken 00:29

« forrige - neste »

Fbubb

Hei!

Vi kjøpte oss idag en Leaf Tekna 2013 som er fra USA.
Ble fortalt at navigasjon og den mobilappen ikke fungerer pgra dette.

Spørsmålet mitt er, det må da være mulig å få dette til å fungere?

kaiat


emil

Trådene @kaiat linker til oppsummerer nok det meste, det korte svaret er: Glem det, ikke tenk mer på det og finn alternative løsninger for navigasjon og bruk timere for klima.

Fbubb

Takker for svar!

Noe annet en ny leaf eier bør skaffe seg? Leaf spy?

emil

Sitat fra: Fbubb på søndag 08. mars 2015, klokken 10:44
Takker for svar!

Noe annet en ny leaf eier bør skaffe seg? Leaf spy?

LeafSpy+OBDII, justerbar ladekabel (f.eks Charge-Amps) og skjøteledning av god kvalitet (f.eks Biltema 46188 eller Jula 403152). Jeg har i tillegg en Garmin GPS flyttet over fra fossilbilen.

Siden du har en 2013 modell regner jeg med at den er av den oppgraderte utgaven (Tekna er forreseten Europa-modell, i USA heter den SL) så da har du også 6.6kW lader og en 32A Type2-Type1 ladekabel kan være greit å investere i.

Egentlig uavhengig av elbilvalg er avtale med aktuelle hurtigladeoperatører en fordel, som f.eks GrønnKontakt, Fortum eller andre i de områdene du befinner deg og kommer til å kjøre.

Fbubb

Takker! Skal sjekke litt om hva leafspy og OBDII er 8)

Ja, jobber i Jula, så det har jeg  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA