Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Startet av elc, søndag 29. mars 2015, klokken 09:00

« forrige - neste »

LMOR

I dag kom tunnel-stengning opp som ikke har vist sin den stengte noen måneder siden.
Jeg så de grønne linjene fra RTTI, og har ikke stilt på noe, så jeg er rimelig sikker på at det var via internett.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Den gir andre meldinger enn RDS/TP. Og TP stod faktisk av. Det virker i dag også  ;D
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: elc på fredag 19. juni 2015, klokken 20:12
Jeg vil fraråde andre å bestille RTTI her i Trøndelag.
Har ikke tall på hvor mange omkjøringer langs E6 Trondheim-Stjørdal systemet IKKE har varslet.
Hva er dette for tullprat egentlig ? Jeg har hatt i3 siden Mars 14, og jeg har hatt mer bruk av RTTI enn om jeg ikke hadde hatt det. Ja, systemet har fusket i det siste - men det funker som faen i Trondheimsområdet når det virker, så det bør absolutt ikke frarådes av noen som helst >:(

elc

Sitat fra: bromm på lørdag 20. juni 2015, klokken 20:13
Sitat fra: elc på fredag 19. juni 2015, klokken 20:12
Jeg vil fraråde andre å bestille RTTI her i Trøndelag.
Har ikke tall på hvor mange omkjøringer langs E6 Trondheim-Stjørdal systemet IKKE har varslet.
Hva er dette for tullprat egentlig ? Jeg har hatt i3 siden Mars 14, og jeg har hatt mer bruk av RTTI enn om jeg ikke hadde hatt det. Ja, systemet har fusket i det siste - men det funker som faen i Trondheimsområdet når det virker, så det bør absolutt ikke frarådes av noen som helst >:(

Tullprat er dine ord. Jeg vil fortsatt fraråde andre å bestille RTTI ut fra min opplevelse med systemet. Har sjekket meldingene ved enhver anledning siden februar 15, og så langt har RTTI bare varslet om treg trafikk to ganger, og altså unnlatt å varsle omkjøringer som TMC-systemet faktisk gjør.
Når forhandler i tillegg bekrefter at systemet fungerer dårlig her i Trøndelag, så bør man vurdere om det ikke er bortkastede penger.
Jeg skulle gjerne hatt varslinger på nivå med TMC i stedet.

bromm

Sitat fra: elc på lørdag 20. juni 2015, klokken 23:19
Tullprat er dine ord. Jeg vil fortsatt fraråde andre å bestille RTTI ut fra min opplevelse med systemet. Har sjekket meldingene ved enhver anledning siden februar 15, og så langt har RTTI bare varslet om treg trafikk to ganger, og altså unnlatt å varsle omkjøringer som TMC-systemet faktisk gjør.
Når forhandler i tillegg bekrefter at systemet fungerer dårlig her i Trøndelag, så bør man vurdere om det ikke er bortkastede penger.
Jeg skulle gjerne hatt varslinger på nivå med TMC i stedet.
Vet ikke hvor mye du har fulgt denne diskusjonen, men det sluttet altså å fungere i slutten av Januar/begynnelsen av Februar... Og nå har det begynt å fungere igjen (ref det som er skrevet like ovenfor). Sitter nå i bilen og leser av følgende:
1: Innsnevret kjørefelt på nordsiden av Stavsjøtunnelen
2: Roadworks i Hegra mellom Stjørdal og Storlien
3: Roadworks Elgeseter bru og Sluppen
4: Innsnevret vei ved Klett og Ler
5: Narrow lanes, lane(s) closed, roadworks i krysset utenfor Coop Extra, Storlien

Du har altså hatt bilen i akkurat den perioden systemet har vært nede  :o Du vil nok endre mening når du får se hvor godt det fungerer.

PS!!! Det anbefales sterkt å bruke engelsk menyspråk på iDrive, sånn at man faktisk vet hva man holder på med - de norske oversettelsene er helt forferdelige, og med RTTI (de to bilene) så er det 6 undervalg som jeg ikke tør tenke på har resultert i med norsk språk. RTTI er også sensitivt mht. Zoom-level på kartet. Har man zoomet til et lite område så får man heller ingen meldinger...

LMOR

Til info så har også gammeldags TP som jeg bruker på den andre bilen vært nede en stund. Den fungerer også nå, som nevnt med litt andre trafikkmeldinger. Tror det er flest på i3, men har ikke sjekket grundig.
Uansett kan dette tyde på at det kanskje ikke har vært et BMW problem.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

elc

Ja, nå har RTTI fungert også hos meg i en drøy uke.
Har lagt merke til at TMC-systemet har vært nede innimellom, så mulig at eksterne tjenesteleverandører må ta deler av skylda.
Jeg er ikke i tvil om at RTTI er et godt system når det virker, men jeg håper at nedetid på 4 mnd. ikke er normen.
Fra forhandler ble det fremstilt som at det var slik systemet fungerte her i Trøndelag, og dessverre var det ikke bedre enn som så (dette hadde de fått fra BMW Norge) - noe som altså viser seg å være feil.

Er helt enig i at engelsk språk er obligatorisk. Oversettelsen til norsk er en vits. Håper BMW tar tak i dette.

02jan

Virket i min bil i 2014 , men siste 6 mnd ute av funksjon.

Har 606 navi.

Når jeg stiller inn måldestinasjon for tur, f.eks en by i Sverige , virker både kartdelen med visning av symboler for veier med hendelser, samt den tekstlinjer delen med opplysning rundt veihendelse.

Er det noen ,som har fungerende trafikk info for Norske veier ?
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

SWBS

Sitat fra: 02jan på fredag 07. august 2015, klokken 23:58
Virket i min bil i 2014 , men siste 6 mnd ute av funksjon.

Har 606 navi.

Når jeg stiller inn måldestinasjon for tur, f.eks en by i Sverige , virker både kartdelen med visning av symboler for veier med hendelser, samt den tekstlinjer delen med opplysning rundt veihendelse.

Er det noen ,som har fungerende trafikk info for Norske veier ?

jepp, virker som bare det- 2015 (nesten 16mod ;D). Har riktig nok skrud av mye av det da det ble i overkant mye som foregikk på skjermen en perode.

LMOR

Fungerer hos meg fremdeles på 2104-mod. Var borte i en lang periode, men kom som du ser av denne tråden tilbake i Juni.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02jan

Flott, da får jeg ta det opp med forhandler, samtidig som jeg også ønsker å få nyere programvare til bilen en den versjonen jeg fikk i november.

Har fortsatt kun 10 mil ( Max 11 mil ,som idag) estimert rekkevidde på 100% lading, mot 14-15 mil i fjor sommer.

Kjører stort sett 8-9 mil på 50% og har hatt flere 13-15 mil turer før behov for lading(ca 20% rest).

1969 - BMW 1600-2

snakkis

Er det noen som har trafikkflytinfo på E16 mellom Sandvika og Hønefoss?
Jeg synes det er veldig rart at jeg har trafikkflytinfo på mange småveier rundt, men ikke på den største veien i området.

Jorgensen

Sitat fra: snakkis på mandag 10. august 2015, klokken 08:31
Jeg synes det er veldig rart at jeg har trafikkflytinfo på mange småveier rundt, men ikke på den største veien i området.

Jeg har også bare trafikkflytinfo på småveiene langs E16.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

02jan

I går hadde jeg fungerende trafikkinfo i Norge , både tekst og visning i kart (østlandet), men senere på dagen fikk jeg kun informasjon fra Sverige, for på kvelden ingen informasjon virket... Og heller ikke idag.

1969 - BMW 1600-2

Jorgensen

Sitat fra: Jorgensen på mandag 10. august 2015, klokken 10:56
Sitat fra: snakkis på mandag 10. august 2015, klokken 08:31

Jeg har også bare trafikkflytinfo på småveiene langs E16.

Nå har jeg hatt bilen min på 2 års service, og har samtidig fått oppdatert kartene i bilen (ca kr 1500.-). Når har endelig E16 mellom Sandvika og Hønefoss fått RTTI på hovedveien, slik at bilen nå ser køene og kommer med alternative kjøreveier i stedet for E16. Jeg fikk testet dette i helgen, da det var vinterferietrafikk, så navigasjonen i dette området er nå endelig like bra som på WAZE-appen jeg måtte bruke tidligere.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA