Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dobbeltlader borte som valg

Startet av finn_roen, lørdag 28. mars 2015, klokken 01:13

« forrige - neste »

finn_roen

Ser at undersøkelsen er mangelfull, men sikkert nyttig for noen.
Jeg bor på Vestlandet og det er derfor jeg har valgt å ha ett eget valg for dette, det hjelper ikke meg om bilene på østlandet ikke er plaget med lekkasje, dersom det er ett problem her jeg bor.
Grunnen til at det er valgt modeller som er mindre enn ett år skyldes at Tesla skal ha utbedret lekkasje problemet som jeg fikk inntrykk av var på de første utgavene.
Siden det ikke finnes en god løsning for montering av takbøyler, har jeg vudert å kjøpe meg en ny Tesla med panorama tak, jeg har ved flere anledninger hatt behov for takbøyler.
Vedlegget som jeg hentet fra en annen tråd, er ikke akkuratt positivt for oss som ikke har panorama tak, og ønsker å montere takstativ, eller seasucker stativet, da det er uvist hva aluminium taket tåler av belastning.

finn_roen

Tja hva skal man si om avstemningen sålangt da? , ikke akkurat så veldig oppløftende for oss vestlendinger.
Takluke er ikke enkelt på vestlandsbiler dessverre..

Også_Øyvind_H

Tja, det er bare å bestille en uten lekkasje :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

finn_roen

Da er avstemningen avsluttet og resultatet er ikke akkurat oppløftende for oss som bor på vestlandet da ca 40% som har svart i denne undersøkelsen har hatt vannlekkasje fra taket.

skyfawn

på min så står det 21,2% av de som bor på vestlandet har lekkasje. er det kommet flere stemmer som ikke vises etter å ha stemt selv?

Tuxedo

Sitat fra: skyfawn på mandag 16. mars 2015, klokken 10:46
på min så står det 21,2% av de som bor på vestlandet har lekkasje. er det kommet flere stemmer som ikke vises etter å ha stemt selv?
Det er 21,2% av alle stemmene.  Hvis du trekker fra de som ikke bor på vestlandet, så blir det ca 40%.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

solarmax

Venter på min S85D (juni). Er det noen som vet hva Tesla gjør om det lekker fra takluka? Er det samme problemet hver gang?
Husker fra min gamle klassiske BMW 2002 Touring fra 1973 med el takluke. Der tette ofte dreneringsrør fra taklukebrønnen (takluka gikk under taket når den åpnes). Da fyltes denne med vann - særlig ved vask i maskin). Når du kjørte og bremset kom det plutselig en bøtte med vann fossende inn rett i hodet ditt.

Er det noe lignende som skjer her? Hvor mye lekker inn og hva gjøres for å fikse det.
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

joda

Sitat fra: solarmax på lørdag 11. april 2015, klokken 13:08
Venter på min S85D (juni). Er det noen som vet hva Tesla gjør om det lekker fra takluka? Er det samme problemet hver gang?
Husker fra min gamle klassiske BMW 2002 Touring fra 1973 med el takluke. Der tette ofte dreneringsrør fra taklukebrønnen (takluka gikk under taket når den åpnes). Da fyltes denne med vann - særlig ved vask i maskin). Når du kjørte og bremset kom det plutselig en bøtte med vann fossende inn rett i hodet ditt.

Er det noe lignende som skjer her? Hvor mye lekker inn og hva gjøres for å fikse det.

Kan dessverre ikke svare deg om det er samme problem hver gang eller om hva som gjøres med problemet, men jeg har et lignende problem på min S85D som du beskriver. (levert i slutten av Mars)

Har kontaktet Service Senter og de vil ta bilen inn til utbedring, men når vet jeg ikke..
Fikk beskjed at bilen mest sannsynlig må til Drammen, og at jeg måtte forvente meg 2 uker i lånebil når den blir levert inn..

I mellomtiden så må håndkle være med på kjøreturene for å tørke opp vannet som kommer ned..  :(

Har hatt flere biler med soltak (ikke panorama) tidligere, men aldri opplevd noen problem med disse. (bor på vestlandet)
TMS 85D

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tuxedo

Sitat fra: Car-El på lørdag 11. april 2015, klokken 19:57
Car-El er tett i toppen!  :o
Det er også Tuxedo   ;D Ingen problemer med takluken.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

pej

Er lekksjer fra modellen uten Pano også. Min var inne i 9 uker for utbedring. Hadde ikke panorama, så ville ikke droppet pano mtp lekkasjer.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

nagela

I tillegg er det vel informert fra Tesla at alle biler produsert fra nå i April 15. ( ukjent når i April) vil ha et helt nykonstruert panoramatak.
Spennende om dette er en permanent fin, eller om nye problemer innføres.  :)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Tor med Leifen

Sitat fra: joda på lørdag 11. april 2015, klokken 14:58
Sitat fra: solarmax på lørdag 11. april 2015, klokken 13:08

Kan dessverre ikke svare deg om det er samme problem hver gang eller om hva som gjøres med problemet, men jeg har et lignende problem på min S85D som du beskriver. (levert i slutten av Mars)

Har kontaktet Service Senter og de vil ta bilen inn til utbedring, men når vet jeg ikke..
Fikk beskjed at bilen mest sannsynlig må til Drammen, og at jeg måtte forvente meg 2 uker i lånebil når den blir levert inn..

I mellomtiden så må håndkle være med på kjøreturene for å tørke opp vannet som kommer ned..  :(

Har hatt flere biler med soltak (ikke panorama) tidligere, men aldri opplevd noen problem med disse. (bor på vestlandet)
Håndkle, det var heftig. Har du inspisert pakningene og prøvd å gi luken et ekstra puff når den lukker seg seg? Gjorde susen for oss og bilen står parkert ute, i Bergen.

Teslanewbie

Sitat fra: nagela på lørdag 11. april 2015, klokken 21:57
I tillegg er det vel informert fra Tesla at alle biler produsert fra nå i April 15. ( ukjent når i April) vil ha et helt nykonstruert panoramatak.
Spennende om dette er en permanent fin, eller om nye problemer innføres.  :)

Hvor får du denne info fra ? Det har vært snakk om nye braketter til panotaket da lukene til takstativet  er svært  brekklige men ikke nykonstruert tak?  Men det hadde vært fint ...

Eneste jeg fant :

NOTE - YOU MAY WANT TO DELAY YOUR ORDER! Tesla has a new glass roof option coming up that should look just like the pano roof, except it's fixed and won't open. The new roof images were discovered in Tesla's newest app. Nobody knows when this will be announced or if it will be a standard feature. This may be the best of both worlds for those who don't want an opening roof, but want the added head room and brightness that a glass roof offers.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA