Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dobbeltlader borte som valg

Startet av finn_roen, lørdag 28. mars 2015, klokken 01:13

« forrige - neste »

finn_roen

Er nyskjerrig på hvor tette disse panorama takene er blitt, ifølge Tesla er panoramatakene blitt forbedret på nyere biler, etter hva jeg blitt fortalt er vann lekkasje ett problem på vestlandet generelt, og det gjelder på alle type biler med takluke.
Redigert: undersøkelsen gjelder model S som er mindre enn ett år

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

arnkl

Skal du få noko meiningsfult ut av dette bør du koble spørsmåla opp mot alderen til bilane. Sidan det i desse dagar vert levert ut ein masse D versjonar, så kunne ein stilt dette spørsmålet til eigarane av desse bilane når dei hadde vore på vegen ein månad eller to.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

finn_roen

Jeg tenkte på biler som er mindre enn ett år gammel, jeg skrev det inn under spørsmål da jeg opprettet denne posten, men ser ut til at det bare er tittelen som vises.

Martinius

Endelig en avstemming for oss som ikke har Tesla også...

finn_roen

Undersøkelsen gjelder kun model S
Vennligst ikke ødelegg  dybdestudien  :)

B_Tesla

Og hva er spørsmålet. Har du lekkasje. Eller har du ikke. Er jo ikke spesifisert.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

D.O

Sitat fra: B_Tesla på fredag 06. mars 2015, klokken 23:41
Og hva er spørsmålet. Har du lekkasje. Eller har du ikke. Er jo ikke spesifisert.
uvesentlig. Bor du på vestlandet eller bor du ikke på vestlandet? Hvis du ikke har -14 mod så kan du ikke svare :P
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tesla-man

Pålitelig kilde i Drammen har opplyst at mer enn halvparten av alle feil de retter på TMS er relatert til panotaket, være seg lekkasjer, mugg, sopp, mekaniske feil/får ikke åpnet/lukket, åpner seg selv umotivert osv osv.   Hadde folk vært klar over dette hadde nok langt færre valgt pano.

Pano: Enten har du problemer, eller så får du problemer.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

HåkonE

Det var mitt inntrykk før jeg bestilte også. Det jeg så mest av på forum utenfor og i Norge var DU-problemer og ulike issues med panotaket.

Valgte derfor å ikke bestille det. Ser flere andre ulemper med taket også, så jeg er litt overrasket over at det er så populært som det er.

jkirkebo

Sitat fra: Haknys på lørdag 07. mars 2015, klokken 11:32
Det var mitt inntrykk før jeg bestilte også. Det jeg så mest av på forum utenfor og i Norge var DU-problemer og ulike issues med panotaket.

Valgte derfor å ikke bestille det. Ser flere andre ulemper med taket også, så jeg er litt overrasket over at det er så populært som det er.

Ikke så rart det, siden det blir meget knotete å få på takstativ uten pano-taket. Spesielt på en bil som mangler hengerfeste er jeg 100% avhengig av å kunne få på takstativ. Hvordan skal jeg ellers kunne frakte lange materialer for eksempel?

Jeg har ikke hatt noen problemer med mitt på 1,5 år og 42kkm, men jeg åpner det heller ikke veldig ofte. Bestilte som sagt pga. muligheten for taktstativ samt å få litt mer lys/åpenhet i kupeen. For meg hadde et fast glasstak gjort samme jobben, kanskje Tesla burde tilby det som en mellomløsning?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Eller mulighet for takstativ på bil uten pano
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Martinius

Jeg vurderer dette: https://www.seasucker.com/shop/ski-rack

Kan noen kjøpe, og teste dette på alu tak på model S og skrive en review i denne tråden? På forhånd takk...

Undertegnede

Sitat fra: Toosleezaay på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:15
Jeg vurderer dette: https://www.seasucker.com/shop/ski-rack

Kan noen kjøpe, og teste dette på alu tak på model S og skrive en review i denne tråden? På forhånd takk...

Kommer kanskje til å handle en slik før neste vinter... Men egentlig tror jeg det holder i massevis å legge ned det ene setet og legge ski der. (Har bare 2 kids) ☺️

Tuxedo

Sitat fra: Undertegnede på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:18

Kommer kanskje til å handle en slik før neste vinter... Men egentlig tror jeg det holder i massevis å legge ned det ene setet og legge ski der. (Har bare 2 kids) ☺️
Ja, du kan legge ned den lille delen av bakseteryggen og likevel ha belter til to passasjerer på gjenværende sete.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA