Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av thomoed, fredag 27. mars 2015, klokken 16:32

« forrige - neste »

thomoed

Er det noen som har erfaring med, eller tips til å kjøre fra Oslo til Gøteborg med Leaf. Hvordal lønner det seg å legge opp ladingen på den turen?. Starter i Nannestad 3,5 mil nord for Oslo, langs E6.

Hei igjen,

Oslo-Gøteborg tur retur er nå tilbakelagt uten problemer med Leaf. Vi var to voksne, tre barn med bagasje.

Lade stopp:

Mc Donalds  Vestby 1 lader 76,3 km Fortum

Mc Donalds Sarpsborg 2 ladere 55,9 km Fortum

Tanum Shoppingsenter Tanum 3 ladere 72 km Gratis ukjent

Mc Donalds Kungelv 2 ladere Kungelv 115km Gratis laddpunkten.se

Den siste etappen var litt lang med full lastet bil og klima. Hadde bare 9%  når jeg kom til Kungelv. Det er en lader mellom Tanum og Kungelv som jeg burde ha stoppet på. Mc Donalds Munkedal Fortum ca 35 km sør for Tanum.

Rolfern

Jeg vet at det er Chademolader på McDonalds i Munkedal. Den ligger helt inntil E 6. Det ligger også en Chademo i Kungälv. Jeg fant en side der det var god oversikt over ladere i Norden: www.uppladdning.nu. Er en del der borte, men har ikke kjørt lenger enn Strömstad med Leaf ennå, så del gjerne hvordan det har gått!

Rolfern

Det er også en på Tanum Shoppingcenter inntil E6. Laderen ved Svinesundsparken er Ishavsveien sin og koster 240,- for en lading om du ikke har avtale. Vi ladet på en McDonalds i Sarpsborg som funket fint.

Gliderman

Hei
Kjører fra tid til annen Holmestrand -  Kungälv. Er som tidligere nevnt hurtiglader i Kungälv og den er gratis.  Fyller på litt i Sarpsborg før jeg lader og spiser på Tanum shopping. Resten går uten problem,  men ikke i fartsgrensen. Kjører litt fortere enn trailere.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

thomoed

Takk for tilbakemeldinger, jeg legger ut hvordan det gikk når turen er tilbakelagt. Regner med at det blir etter påske en dag.

thomoed

Hei,

Oslo-Gøteborg tur retur er nå tilbakelagt uten problemer med Leaf. Vi var to voksne, tre barn med bagasje.

Lade stopp:

Mc Donalds  Vestby 1 lader 76,3 km Fortum

Mc Donalds Sarpsborg 2 ladere 55,9 km Fortum

Tanum Shoppingsenter Tanum 3 ladere 72 km Gratis ukjent

Mc Donalds Kungelv 2 ladere Kungelv 115km Gratis laddpunkten.se

Den siste etappen var litt lang med full lastet bil og klima. Hadde bare 9%  når jeg kom til Kungelv. Det er en lader mellom Tanum og Kungelv som jeg burde ha stoppet på. Mc Donalds Munkedal Fortum ca 35 km sør for Tanum.

Smasher

Hvor lang tid brukte dere hjemmefra til gøteborg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA