Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Supercharger på Statoil Haukås krever sitt første offer...

Startet av Griffel, torsdag 26. mars 2015, klokken 20:37

« forrige - neste »

Griffel

http://www.dinside.no/933093/uventet-elbil-aston-martin-dmx

TYDELIG IDENTITET: Det synes godt at det er Aston Martin det dreier seg om, men typisk Aston er den svært langt fra. (Foto: FRED MAGNE SKILLEBÆK)
Sitat
Med denne bilen ønsker Aston Martin intet mindre enn å redefinere luksus-GT-en for vårt århundre, ifølge eget utsagn.
.
Den har fire elmotorer – en i hvert hjul – og energien får disse fra en batteripakke av typen litium-svovel, en teknologi med høy spesifikk energi som samtidig er rimeligere enn mer tradisjonelle teknologier.
.
Interiøret, med seter trukket i Nubuck og hi-tec instrumenter, bærer tydelig preg av at dette er en konseptbil
.
For å oppsummere DBX forklarer Aston-sjef Dr. Andy Palmer at den ikke er en nær produksjonsklar bil, men er blitt til for å utfordre konvensjonene i bilverdenen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

satheesh.net

Jeg hadde nok tatt den imot hvis jeg hadde fått den kastet etter meg ... ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA