Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Kallekleiven, torsdag 26. mars 2015, klokken 14:59

« forrige - neste »

Kallekleiven

Hei.

Jeg lurer på om det er mulig å få tak i softwaren som de bruker for å koble seg opp mot thinken på verkstedene på østlandet? Bor på vestlandet og her er det ingen ordentlige think-verksted lengre. Mitt lokale verksted kan bare ta feilsøkingen til et visst punkt med "tredjeparts" software. Er det ellers noen spesifikke hardware krav?

Min think city 2010 tok kvelden natt til mandag. Var nesten fulladet om kvelden, og viste 0 om morningen. Når jeg plugger i laderen så kommer det grønt lys på at laderen er tilkoblet, men ikke på at den lader. Har zebra batteri. Jeg håper ikke dette blir dyrt.

Kethorp

Om det er av interesse så kan kanskje denne observasjonen gi noen svar.
I forbindelse med Bytte PCU hos Røhne & Selmer AB så fortalte Fredrik (Thinkreparatøren) at Think-analysesoftwaren er nokså spesiell og må installeres på en dedikert PC med Win XP i tillegg benyttes en spesiell USB-kabel som han ikke får tak i lengre. Brukergrensesnittet så også ut til å kreve en del ekspert-kunnskap for å kunne bruke det til analyseformål.
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

Lynet

Det er ikke noe spesiell kabel, men derimot en peak-USB dongel med OBD kabel på. Den er ikke dyr og mulig å mekke selv, derimot kan det nok være vanskeligere å få tak i software...

Men alle verksteder som har Bosch systemtester kan kjøre en diagnose på Think med Zebra.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kallekleiven

habazot

Gudim Bil på Kokstad tar i mot Think dersom du er i Bergensregionen.
Bergen
- Think City 2008 - 43000km

Kallekleiven

Har de god peiling og utstyr? har du noen erfaring med de?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA