Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av VigdisA, onsdag 25. mars 2015, klokken 21:44

« forrige - neste »

VigdisA

Da kan klubben endelig invitere til Tesla vårslipp på Hunderfossen
Her vil du få sjansen til å treffe gamle og nye Teslavenner.
Med en langhelg som dette, håper vi å få med så mange som mulig fra hele landet.

Hunderfossen ligger 10-15 minutters reise fra superladeren på Lillehammer, og burde være en passelig reise for både østlendinger sørlendinger, vestlendinger, og trøndere. Selv de nord for Trondheim burde ha en sjanse til å kunne komme med en ekstra dag tilgjengelig. 

En del av programmet er klart,  og flere aktiviteter vil komme til etter hvert;

Vi vil besøke Swissvax og lære mer om hvordan å vaske og stelle bilen uten å lage riper, og vil der ha mulighet til å kjøpe fra vareutvalget deres. Medlemmer har rabatt på varer fra Swissvax.

Vi vil få høre Rafael de Mestre, elbilist fra Spania fortelle om turen rundt jorden som han gjorde i 2012 med sin Tesla Roadster.  Vi vil også få høre om jorden-rundt racet som skal gå neste år. Han kommer i egen elbil til arrangementet selvfølgelig. Rafael er på utkikk etter flere deltagere for deltagelse på hele eller deletapper av racet.

Det blir biloppstilling utenfor Veimuseet og besøk der. 

Vi får høre fra elbilens historie

Det blir besøk på Energisenteret der vi kan lære mer om fornybar energi.

Vi vil ha egne sesjoner der vi kan utveksle erfaringer ift rekkeviddekalkulering, hjemmelading, beste ruter ved langtur i Europa, nyttige ladekort og regler i andre land osv.

Det blir fellesaktiviteter i Hunderfossen familiepark, godt mulig det blir elektrisk gokartkjøring ;-) 

Felles middag lørdag i familieparkens Trollsal

Vi skal vel ut og kjøre litt i felleskap? Det ligger an til litt moro underveis.

Tesla er positive til å bidra - mer informasjon kommer om dette nærmere arrangementsdatoen

Overnatting:
Vi har fått en god avtale med Hunderfossen Hotell som ligger rett ved Hunderfossen familiepark.

Deltagere kan velge mellom å bo på enkel eller dobbeltrom, men det er også mulig å leie hytter eller leiligheter.
Gå til følgende webadresse for å lese mer og for å finne påmeldingsskjema:
http://www.tocn.no/index.php/artikler-meny-enogen/44-landstreff-pa-hunderfossen-1-3-mai-2015

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

eldanz

Sitat fra: VigdisA på tirsdag 03. mars 2015, klokken 23:04
Overnatting:
Vi har fått en god avtale med Hunderfossen Hotell som ligger rett ved Hunderfossen familiepark.

Deltagere kan velge mellom å bo på enkel eller dobbeltrom, men det er også mulig å leie hytter eller leiligheter.
Gå til følgende webadresse for å lese mer og for å finne påmeldingsskjema:
http://www.tocn.no/index.php/artikler-meny-enogen/44-landstreff-pa-hunderfossen-1-3-mai-2015

NB Hunderfossen har telefon-nummer: 61274000
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

mandresen

Nå vet jeg det leveres Teslaer hver måned, men i mine øyne litt dumt å legge denne happeningen til første helga i Mai, da det er fryktelig mange som får sin S85D i løpet av Mai måned etter bestillingsboom i Oktober. (har ingen fakta eller tall for dette, bare det jeg har lest og snappet opp)
Så hva med 23-25 Mai helga?
Men regner med du har avtalt med hunderfossen allerede. Bra initiativ ihvertfall, jeg blir med neste år:-)

Mvh
Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

OddB

Det er jo lov å komme  selv om du ikke har fått  bil enda.... kan jo være mye matnyttig å plukke opp. ..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Mr.Hansen

Dette vil jeg gjerne være med på, men jeg er på jobb periode. Men er jeg hjemme den helga så kommer jeg.
Tar med meg sovepose og tar inn på Tesla hotel Model S, in case.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

VigdisA

@eldans: Det er andre som kommer den helgen du nevner - tror de skulle ha en hundeutstilling der eller noe lignende...
Det er sikkert noen som kan ta med seg haiker :)

eldanz

Sitat fra: VigdisA på onsdag 04. mars 2015, klokken 20:55
@eldans: Det er andre som kommer den helgen du nevner - tror de skulle ha en hundeutstilling der eller noe lignende...
?????
Jeg nevnte bare følgende: NB Hunderfossen har telefon-nummer: 61274000
Har meldt meg på for 1. til 3. mai. Det er vel riktig?!!
Bilene har wattpedal!

Pompel

Sitat fra: eldanz på torsdag 05. mars 2015, klokken 01:33
Sitat fra: VigdisA på onsdag 04. mars 2015, klokken 20:55
?????
Jeg nevnte bare følgende: NB Hunderfossen har telefon-nummer: 61274000
Har meldt meg på for 1. til 3. mai. Det er vel riktig?!!
Tror det ble en liten skriveleif på Vigdis der og at kommentaren var rettet mot mandresen ;)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

VigdisA

My mistake.. :) mente at om noen ikke har fått bil enda, kan de sikkert sitte på med en teslavenn
1-3 mai er rett ja

eldanz

Sitat fra: VigdisA på torsdag 05. mars 2015, klokken 20:16
My mistake.. :) mente at om noen ikke har fått bil enda, kan de sikkert sitte på med en teslavenn
1-3 mai er rett ja
Bare hyggelig!
Må i så fall bruke min MB. Håper jeg ikke blir mobbet :D Kjenner ingen i nærheten som skal dit, ennå.
Sees!
Bilene har wattpedal!

dotten

Sitat fra: eldanz på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:00
1-3 mai er rett ja
Bare hyggelig!
Må i så fall bruke min MB. Håper jeg ikke blir mobbet :D Kjenner ingen i nærheten som skal dit, ennå.
Sees!

Regner med jeg skal hente en på oslo s og ture oppover. Om det passer seg slik kan du gjerne sitte på.
Tenker å sove over en natt.
S85

P85D fra mars 2015

eldanz

Sitat fra: dotten på tirsdag 10. mars 2015, klokken 11:07
Sitat fra: eldanz på torsdag 05. mars 2015, klokken 21:00
1-3 mai er rett ja
Bare hyggelig!
Sees!

Regner med jeg skal hente en på oslo s og ture oppover. Om det passer seg slik kan du gjerne sitte på.
Tenker å sove over en natt.

Takker for tilbudet. Hyggelig :). Vi er to og har bestilt overnatting til søndag. Tror det ender med, i værste fall, å bruke min MB. Tar stilling rett før dagen.
Bilene har wattpedal!

VigdisA

Nytt på programmet! Solcellepanel-løsninger til hjemmet :)

VigdisA

Husk å melde dere på :) dagbesøk er også mulig, men hyggelig om vi blir mange til middag på lørdag.

eldanz

Sitat fra: VigdisA på mandag 06. april 2015, klokken 00:43
Husk å melde dere på :) dagbesøk er også mulig, men hyggelig om vi blir mange til middag på lørdag.

Vi er påmeldt fra 1. til 3. mai og ser frem til et spennende treff. Vi var heldige og fikk utlevert min Eleganz på årets snørike dag, 26- mars. Den greide det meget bra. Det skal bli fint å lære mye nytt om bruk av TMS.

Blir det ladekø ved SC 'en ved Lillehammer?

#dotten: Takker for tilbudet ditt! Som du skjønner så har jeg blitt eier av en S85D og møter opp med den. ;D
Vi snakkes!
Bilene har wattpedal!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA