Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parameter monitoring solution

Startet av danandersson, tirsdag 16. juni 2009, klokken 23:02

« forrige - neste »

danandersson

Er i ferd med å kjøpe Think (2002). Finnes det noe miljø (entusiaster) for slike biler i Trøndelag/Trondheim? Ser i forumet her at de fleste som skriver er fra øst- og sørlandet. I Agder har de en egen el-bil forening der folk kan få råd og hjelpe hverandre med problemer. Noen steder finnes muligheter for å få hjelp med batteri etc av folk som driver på hobbybasis. Hallo, Trøndelag, er det noen her ...?

Laban

Hei, joda det er en del trøndere her inne.
Jeg har en Think 2002 mod som jeg har hatt siden den var ny, og har heldigvis aldri hatt større problemer med. Leverer den til Kvernland for vannfylling og årsservice, da jeg ikke har tid til å "mekke" så mye selv.

Den som er mest aktiv og har mest peiling på Think (tror jeg) her på forumet fra Trondheim er "Lynet". 

Jeg var med og stiftet "Trondheim Thinkers" i 2002, men bilene var vel for feilfrie ;) til at det ble noe fart over foreningen.

Det er jo blitt mange elbiler i Trondheim i løpet av de siste årene, så det er vel grunnlag for en lokal el-bilforening. Men til det trengs det noen virkelige ildsjeler til å dra den igang.
Med 2 småbarn, gammelt hus (som må vedlikeholdes), 4 biler (som også skulle hatt litt mer stell enn de får), jobb og diverse styreverv har døgnet allerede for få timer. Men hvis noen drar det i gang blir jeg mer enn gjerne med i en lokalklubb.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

danandersson

#2
Takk for respons. Det var egentlig litt fint å få et innlegg som forteller om "feilfrie" Think. Mye av det som ellers står i forumet handler om problemer - naturlig nok, men det skremmer en "newbie". Kjøper nå snart en Think som har gått 52000 km og har vært regelmessig vedlikeholdt i Bergen - Kverneland. Håper dermed at det går bra. Så vidt jeg kan telle så blir vi dermed tre på Brekstad. :)

Laban

Thinken har faktisk vært nesten helt problemfri så langt ja. Har selvfølgelig hatt noen småfeil i årenes løp - som alle biler har og som er enkle å fikse, men den har vært trofast og gått som den skal hver eneste dag. Har utført vannfylling hver 4000 km siden den var ny og hatt den inne på sin årlige service hos Kvernland hvert år.

Forumet benyttes vel av de fleste til å få hjelp til å løse problemer som oppstår og diskutere ideer om forbedringer av forskjellig art. Det kan kanskje virke litt skremmende ja, men ser man på andre bil-forum så er det mye av det samme som diskuteres der (ikke så mye om batterier kanskje ;)).

Håper du blir like fornøyd med thinken som vi er med vår ihvertfall, og morsomt at det blir flere på Brekstad også!
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

RoadRunner

Sitat fra: danandersson på onsdag 29. april 2009, klokken 22:59
Finnes det noe miljø (entusiaster) for slike biler i Trøndelag/Trondheim? .... Hallo, Trøndelag, er det noen her ...?
Har ikke Think, men er litt aktiv på forumet. Hvis noen drar løpet i en lokal forening, så er jeg med innimellom alt annet som foregår i heimen :).
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Lynet

Jo æ e nok ganske aktiv her på forumet ja.....
Og vi e nån som ha snakka om å start ei avdelin i Trondheim  :)

Men som du si, det e den der tidsklemma da....

Men ska vi samles en dag vi som har lyst te å dann ei forening og ta en prat?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

danandersson

Hei, ja, det er en god ide å samles. For min del (+ en kollega med Think) som kommer fra Brekstad, hadde det vært greit å møtes på Orkanger - hvis vi skal kjøre Thinken. Da hadde vi kommet oss fram og tilbake - med litt lading på Orkanger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA