Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Meir enn dobling av talet på superladarar i 2015

Startet av zbk, tirsdag 24. mars 2015, klokken 23:49

« forrige - neste »

zbk

Hvis de som passerer de ulike lokasjonene jevnlig følger litt med, så kan vi i denne tråden holde en oversikt over hvor utplasseringen ligger i løypa. Er det noen av de nye lokasjonene som allerede er satt i drift?

Hentet fra http://renault.no/ze/Ladestasjoner:

Ladestasjonene hos McDonald's forventes ferdig i april 2015, og alle vil ha 4 AC-punkter. Se nedenstående liste for kommende ladelokasjoner hvor du kan lade din Renault Zoe.

Sandefjord, Fokserød
    Gjøvik, Elvegata 6
    Grimstad, Vesterled 104
    Drammen, Ingeniør Rybergsgate 56A
    Rådal, Bergen, ved Lagunen Kjøpesenter
    Trondheim, Bård Iversens vei 2
    Porsgrunn, Hovenggata 31
    Lillehammer, Sliperiveien 2
    Haugesund, Vormedlsvegen 20
    Stavanger, Dalsetvegen 2A
    Stord, Leirvik, Meatjønnsvegen 19
    Kleppe, Solavegen 27
    Flå, Bjørneparken
    Grorud, Grorudveien 73
    Asker, Askerveien 71
    Ullevål, Torgny Segerstedtsvei 11
    Molde, Fannestrandvegen 49B
    Moss, Mosseporten senter, Patterødveien
    Kristiansand, Sørlandssenteret
    Lørenskog, Solheimsveien 118
    Fjellhamar, Fjellhamarveien 1
    Kjeller, Åråsveien 1
    Larvik, Norbyen Storsenter
    Sandnes, Kvadrat Kjøpesenter
    Tiller, Ivar Lykkesvei 2
    Halden, Tista Senter
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

hdh

Jeg bor i Moss, så skal huske å holde et øye med Mosseporten når jeg kjører forbi. :)
Sort '14 Renault Zoe Intens

Waberg

15 Zoe Intense
99 P106 LiFePO4

ladov

Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

zbk

Sjekka McDrive-lokasjonene på Mariero, Kvadrat og Klepp i dag. Ingen tegn til ladestolper noen av stedene. Siden det ligger i samme løypa, sjekka jeg Statoil Forus også. Heller ikke der var det ladere og se.

Nå sies det at "Alle eiere vil eksempelvis i løpet av mars kunne lade på alle McDonalds Drive Thru-restauranter", så de kan ikke drøye veldig lenge om de skal være klar til Påske med alle sammen.  (fra http://elbil.no/nyheter/elbiler/3487-renault-oker-zoe-rekkevidden). Vil ha god bruk for ladepunktene på McDrive Stord og Oasen kjøpesenter (fastlands-Karmøy) helga etter påske.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs

aronesen

Nå er det visst ikke lenger påskeferien, men sommerferien som er målet.
http://renault.no/media-og-presse#/pressreleases/landsdekkende-avtale-med-mcdonald-s-1099522

10 skal være i drift, men det står ikke hvor...
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Speeder

Zoe 43kW

jkirkebo

Sitat fra: Speeder på søndag 08. mars 2015, klokken 20:53
Sitat fra: nime01 på søndag 08. mars 2015, klokken 20:41
Sitat fra: aronesen på fredag 06. mars 2015, klokken 18:31
10 skal være i drift, men det står ikke hvor...
Disse er i drift iallefall, som jeg vet om:
- Sarpsborg
- Vestby
Gardermoen/Jessheim

Råde mener jeg også har fått operativ 22kW. Skal dobbeltsjekke neste gang jeg passerer der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

zbk

Litt på siden av tema, men jeg ser det har dukket opp et punkt på Stord på Fortum-kartet, bare noen få km fra McDonalds på Stord. Det er iflg map.chargedrive.no 4 stk 22kW-punkter.

Adresse er oppgitt som Hamnegata 11 som ser ut til å være samme sted som Tresmyro på hurtigladekartet, men der er det bare oppgitt to punkter. Noen i nærheten som har førstehåndsopplysninger å komme med?

hdh

Ingen tegn til stolper eller påbegynt utbygging ved mosseporten heller. Virker som McDonald's-utbyggingen har stagnert litt.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Elise

Det er ingenting som ligner elbil-lading hos McDonalds Porsgrunn.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

emil

Trådstarter kunne kanskje markere stedene i første post i farge grønn/rød etter som ting blir bekreftet utbygget eller ikke utbygget.

abc

Sitat fra: zbk på fredag 27. mars 2015, klokken 14:58
Litt på siden av tema, men jeg ser det har dukket opp et punkt på Stord på Fortum-kartet, bare noen få km fra McDonalds på Stord. Det er iflg map.chargedrive.no 4 stk 22kW-punkter.

Adresse er oppgitt som Hamnegata 11 som ser ut til å være samme sted som Tresmyro på hurtigladekartet, men der er det bare oppgitt to punkter. Noen i nærheten som har førstehåndsopplysninger å komme med?

4 ladeplasser i parkeringshus som er døgnåpent. 2 x 22 kw stolper, dvs strømmen deles evt på de bilene som lader fra samme stolpe. Godt merkede plasser i første etasje. Bak kulturhuset.

Gratis lading, men må ha brikke. Stolper merket fortum. Betaling for å parkere på linje med andre biler.

Kun type 2 kontakter.

ladov

Ikke nevnt på den opprinnelige lista men på McDonalds på Furuset(øst for E18) er det en multistandard-ladestolpe med blant annet 44kW AC..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA