Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Smøre og justere parkeringsbrems Leaf?

Startet av Mippen, tirsdag 24. mars 2015, klokken 21:20

« forrige - neste »

Mippen

Fikk mail i dag.

"På vegne av hele Tesla teamet, ønsker vi å takke deg for din støtte. Norge er et meget spesielt og et viktig land for Tesla og din tålmodighet verdsettes høyt mens vi fortsetter innsatsen med å bedre din tilfredshet med din Tesla og med vårt team.

Vi vil ikke ikke være fornøyd før vårt servicenivå er perfekt. For å holde dem informert mens vi jobber mot vårt mål om servicenivå, ønsker vi å holde deg informert om de forbedringene vi gjør. Hvert av disse punktene blir spesifikt gjennomført for å forbedre din opplevelse.

Tesla utvider med fler lokasjoner I 2015. De vil avlaste eksisterende lokasjoner samt gi oss nye lokale service sentre der vi ikke er tilstedeværende i dag. Nye service lokasjoner som vil åpne i 2015 er:
Bergen / Kokstad April
Kristiansand Q3
Ålesund Q3
Brummundal Q3
Oslo Vest Q4
Tromsø Q4
Med disse nye lokasjoner vil antall tilgjengelige arbeids stasjoner dobles innen utgangen av året.
Arbeidet med å øke effektiviteten på eksisterende lokasjoner foregår parallelt. Du vil se forbedringer de kommende ukene, slik at vi kan redusere ventetiden på verkstedet og sørge for raskere behandling ved besøk. Spesifikt så øker vi antall skift og utvider åpningstidene.
Rekruttering av personell i Norge. Tesla sine standarder er meget høye, og vi vil sikre oss at de riktige personene er ansatt før vi åpner en ny lokasjon. Dersom du kjenner noen godt kvalifiserte teknikere, service eller dele rådgivere som kunne være interessert i en karriere her hos oss i Tesla, vennligst informer oss. Dine henvisninger hjelper oss!
Vi fortsetter å utvide Tesla Super Charging nettverk.
Dette gjøres for å forbedre din brukeropplevelse med din Model S ytterligere, ikke bare i Norge, men i hele Europa.
Den siste Tesla Super Charging stasjonen ble åpnet fredag 27. februar, noe som gir oss totalt 22 lokasjoner og 150 ladepunkter i Norge.
Vi verdsetter dine direkte tilbakemeldinger på bilen og dens egenskaper, spesielt I Norge. Dine synspunkter er kritiske for at vi skal kunne prioritere forbedringene korrekt. Tilbakemeldingene har allerede resultert i forbedret vidusvisker oppsett som øker driftsikkerheten og resultat. I tillegg har vi lansert en ny firmware oppdatering som forbedrer bilens bremse egenskaper ved kaldt og vått føre. Nye oppdateringer er underveis for å forbedre andre områder dere har påpekt. Tusen takk for at dere benytter våre service undersøkelser for å gi oss deres tilbakemeldinger.

Vi er meget takknemlige for den støtten våre Norske kunder har vist oss, vi ser på det som vårt ansvar å gi deg med den best mulige servicen. Nok en gang takk for din tålmodighet mens vi fortsetter vårt arbeide med å gjøre deg 100% fornøyd med din Model S..."

Betyr dette bedre tilbud til oss?
Fremtiden er elektrisk.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

De skriver om at de skal bli flinkere til å "sette på plaster", og ingenting om at man skal gjøre noe med grunnårsakene til at det oppstår sår. Men at de sender ut en slik mail tyder ihvertfall på at problemene er på dagsorden, og da regner jeg med at også det tas tak i.

...ikke umulig at diskusjonen her på forumet har bidratt til at infoen kommer nå.

NegativeElectrode

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:24
De skriver om at de skal bli flinkere til å "sette på plaster", og ingenting om at man skal gjøre noe med grunnårsakene til at det oppstår sår. Men at de sender ut en slik mail tyder ihvertfall på at problemene er på dagsorden, og da regner jeg med at også det tas tak i.

...ikke umulig at diskusjonen her på forumet har bidratt til at infoen kommer nå.

Tror det er en kort- og langsiktig plan med flere servicesentere. Kortsiktig er å sette på plaster raskere for de som har feil på bilene sine. På lang sikt trenger de større kapasitet fordi volumet blir større, selv med færre feil per bil. En må vel påregne endel feil som skal rettes på de første Model X, og Model 3 vil sette systemet på en større prøve.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Fastlane83

Vi får se da....litt skeptisk til om det faktisk kommer når det kommer når de sier det skal komme. Håper iallefall på servicesenter i Kristiansand snart, da bilen min kommer i april
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

BMW850

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:24
De skriver om at de skal bli flinkere til å "sette på plaster", og ingenting om at man skal gjøre noe med grunnårsakene til at det oppstår sår. Men at de sender ut en slik mail tyder ihvertfall på at problemene er på dagsorden, og da regner jeg med at også det tas tak i.

...ikke umulig at diskusjonen her på forumet har bidratt til at infoen kommer nå.

Vil anta at de har full fokus på bakenforliggende årsaker til kvalitetsproblemer på komponenter. Noe annet er egentlig ikke tenkelig fra ett bedriftsøkonomisk synspunkt så det tar jeg for gitt.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Enig. Men historikken så langt tyder på det motsatte.

BMW850

Ting tar tydeligvis tid. Jeg er enig i at det kan virke som om fokuset har blitt delt med andre forhold som D og X-utgavene, opptrapping av produksjon, oppbygging av organisajonen osv. Men jeg tror og håper også at de ser viktigheten av forholdet til oss kunder som allerede har kjøpt biler med enkelte kvalitetsavvik og at de prioriterer og finner gode og varige løsninger på dette.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RonnyØ

Uansett veldig hyggelig å få beskjed om at man er ønsket som kunde og at de "takker" for at vi kjøpte Tesla. All info er god info.. Sånn ca:)
Husqvarna Automower 320

fonberg

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 03. mars 2015, klokken 11:44
Uansett veldig hyggelig å få beskjed om at man er ønsket som kunde og at de "takker" for at vi kjøpte Tesla. All info er god info.. Sånn ca:)

Klart du er ønsket som kunde; de vil jo ha pengene dine ;)

Det er også klart at de er nødt til å skalere opp verkstedkapasiteten sin for å redusere ventetida og ta høyde for en stadig økende kundemasse.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cato76

Er det ikke slik info vi har savnet da folkens? La oss ikke snu dette til noe negativt også... :o
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Car-El

Det går framover. Det e no over to år siden vi bestilte Car-El og da va det bare et servisesenter i Norge og ingen Model Ser heller.

Det blir bra. Bare vent.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

sisc1337

Sitat fra: Mippen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:47

Betyr dette bedre tilbud til oss?

Bedre tilbud på hva da? Service ventetiden vil jo gå ned, men å tro at du får noen spesialtilbud på andre produkter tror jeg er litt som å tro på julenissen. Jeg har ikke fått denne mailen. Enig at det er positivt at de sender ut sånne mailer som dette, men man må ikke lese for mye mellom linjene.
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA