Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Robometer montert på en 1996 batteripakke

Startet av jwb, tirsdag 16. juni 2009, klokken 13:02

« forrige - neste »

jwb

Har trolig defekt batteri. Noen som kan feilsøke og rehabilitere/bytte batterier i "taubar" avstand fra Bærum (dvs. noen mil unna)?

Feilbeskrivelse:
Hvis jeg trykker på gassen kommer "System fault - Service Required" og bilen mister all motorkraft.  Hvis jeg starter bilen på nytt er det ingen feilmeldinger og hvis jeg trykker på gassen ekstremt forsiktig og kjører under ca 20 km/t går den. Trykker jeg hardere kommer feilmeldingen igjen.

Med diagnose instrument finner jeg kun en feilmelding under meny "drivsystem", "Tidligere feil Batterispenning=Verdi for lav".
Når denne ble resatt, kom meldingen opp igjen når jeg startet bilen på nytt og trykket på gassen.

Bilen har BMS 111.

Vannfylling ble sist gjort for 420 Ah overladet.

"Hens" mente det kunne være dårlig kontakt, lite vann eller defekte celler.


Ken

DEt kan hende at spenning på noen dårlige blokker kolapser under belastning. Hvis dette skjer når bilen er fulladet og underspenning feil kommer stadig tilbake så må det være mange dårlige blokker.

Sjekk kjølevæske nivå i ekspansjonstank under front rute. sprengte blokker vil betyr at kjølevæske renner ut under bilen.
Du kunne sjekke spenning av pakken ved å koble til diagnose apparatet og lese ut under kjøring (eller få en venn til å hjelpe).

Du fikk en tidlig vannfylling forrige gang og skulle ha avverget problemer. Jeg lurer på om noe gikk galt under vannfyllingen?

Batterispenning på100% bør være 133 volt.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Det hører til skjeldenhetene at batteriet oppfører seg slik du beskriver. Mest sannsynlig har du dårlig kontakt et sted, slik Hens beskriver.

Boogie i Tønsberg kan hjelpe deg med testing og recondisjonering. Jeg kan også hjelpe både med testing, innbytteblokker, og transport.

Ellers har Think en komplett pakke han kan ta innbytte mot din. En god ide, om du vil raskt tilbake på veien.

Testing tar nemlig 2 uker sammenhengende jobbing, og koster 100 kr blokka, men det er vanskelig å finne tid til det, midt oppi disse rallytider.

Ta kontakt pr. mail om du ønsker vår hjelp.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA