Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SP vil fjerne fordelene for elbilene i Trondheim

Startet av ArTa, tirsdag 24. mars 2015, klokken 07:42

« forrige - neste »

Hoover

Sitat fra: Råde på tirsdag 03. mars 2015, klokken 20:22
Jeg stiller forvarming til "Hi" og har isfri rute etter 5 min (-2 grader).
Har du 16A lader?

ArTa

Sitat fra: Sidewinder på torsdag 05. mars 2015, klokken 17:09

Kanskje jeg må høre med din forhandler selv om jeg holder til laangt fra der du bor :) min er produsert i uke 6 og jeg kan ikke stille avgangstid eller oppvarming av frontrute. Min forhandler forsto ikke problemet. Møller sentralt mente bilen måtte diagnotiseres. Når jeg spurte ang uke 45 problematikken fikk jeg et politikersvar. Slitsomt opplegg...
Jeg regner med at det Møller Sentralt mente med diagnostisering av bilen var at Møller verkstedet skal ta ut dataene fra bilen din og sende det videre til Møller som videre sender det til Car-net gjengen. Forklar det til Møller hos deg så slipper du å ta den lange turen. Eventuelt kan du be Møller oppe hos deg ringe til Møller Kaldbakken og snakke med fagteknikeren hos dem.
VW E-golf 2015
Audi e-tron 55 Quattro 2019
BMW ix3 reservasjon
VW ID.3 1ST Edition Reservasjon
Skoda vision IV reservasjon

Råde

Sitat fra: Hoover på torsdag 05. mars 2015, klokken 19:34
Sitat fra: Råde på tirsdag 03. mars 2015, klokken 20:22
Jeg stiller forvarming til "Hi" og har isfri rute etter 5 min (-2 grader).
Har du 16A lader?
Skjer både ved 16A og fra batteri alene.
e-Golf | X75D

e-Kvaase

Skal biler produsert etter uke 51 ha full funksjonalitet i forhold til CarNet og kunne stille inn avgangstider, samt bruke oppvarming av frontrute via denne?

Sidewinder

Sitat fra: e-Kvaase på fredag 06. mars 2015, klokken 08:50
Skal biler produsert etter uke 51 ha full funksjonalitet i forhold til CarNet og kunne stille inn avgangstider, samt bruke oppvarming av frontrute via denne?

Alle etter uke 45 slik jeg har forstått?
Min er produsert uke6, og jeg har ikke full funskjonalitet (Mangler avgangstider og frontruteoppvarmin)

e-Kvaase

Sitat fra: Sidewinder på fredag 06. mars 2015, klokken 09:04
Sitat fra: e-Kvaase på fredag 06. mars 2015, klokken 08:50

Alle etter uke 45 slik jeg har forstått?
Min er produsert uke6, og jeg har ikke full funskjonalitet (Mangler avgangstider og frontruteoppvarmin)

Har ikke fått bilen enda, men den er produsert i uke 7.
For vår del er dette viktig funksjonalitet siden bilen ikke er parkert i garasje.
Satser på at dette virker :-)

Fint om du kommer med ny info når de har funnet ut hva som var feilen med din bil.

Sidewinder

ArTa

Fikk telefon fra Møller forhandleren idag, bilen min var allikevel ikke produsert i uke 45 men uke 42. Dermed vil det ikke være mulig å få innstillinger for forhåndsoppvarming og varmeruter :(. Biler produsert etter uke 45 har en annen styreenhet enn biler produsert før det, det var heller ikke mulig å få byttet styreenhetene, hadde ikke forklaing på hvorfor ikke. Vurdere å ta en tur hos Mercedes imorgen eller etter helgen for tilbud på innbytte av e-golf og tilbud på B-klasse electric. Synes det er kjipt at man prøver å være en av de kundene som bidrar til at dem får solgt bilene i start fasen og gjør masse gratis reklame og til syvende og sist sitter selv med svarte per.
VW E-golf 2015
BMW ix3 reservasjon

nilskt

Er disse funksjonene så viktig for deg at velger å bytte ut hele bilen? Eller er det andre grunner også?
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

mihkku

Bilen ble leveringsklar i slutten av Februar, men er produsert i uke 43, så jeg mangler muligheten for frontrute varmer. Nå skal jeg fyre av en kraftig mail til Møller med en stor WTF. Har dog funnet ut at frontrute varmeren fungerer så lenge du aktiverer det i bilen når du forlater den, men du kan ikke skru den av i appen... "Hjerneskada"

ArTa

Sitat fra: nilskt på fredag 06. mars 2015, klokken 20:14
Er disse funksjonene så viktig for deg at velger å bytte ut hele bilen? Eller er det andre grunner også?

Jeg er ellers meget fornøyd med bilen og den funksjonen er egentlig ikke så viktig for min del iallefall. Hadde jeg hatt den så hadde jeg mest sannsynlig brukt den 1 gang og da også i forbindelse med test av den. Det er bare irriterende. Det å gå over til B-electric er skrevet under frustrasjon og sinne så det var bare pisspreik.
VW E-golf 2015
BMW ix3 reservasjon

Ove

Jaja, dere har nå i hvert fall CarNet. Har prøvd i over ei uke å registrere meg, men Car-net finner ikke chassisnummeret på bilen min og support har heller ikke greid å registrere bilen enda. Har ventet over ei uke nå  :-\
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

eskigolf

Hentet bilen på tirsdag, veldig fornøyd!  8)
Det eneste jeg savner er car-net.
Knotet litt med ladingen de første dagene. Kjedelig å måtte gå ut for å fastslå om ladingen (fortsatt) var igang, status osv.. Men, lite å gjøre annet en å følge med her.  :)
e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

mihkku

For min del er oppvarming av frontrute et must når jeg er på besøk i Gudbrandsdalen og det irriterer meg at bilen min ble tatt inn tilbake til fabrikk for å fikse "feil på komponent" også klarer de ikke å skifte hjernen i bilen ...

mihkku

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA