Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Påske-egg

Startet av Lokführer, mandag 23. mars 2015, klokken 18:39

« forrige - neste »

grorudklovnen

Ser ut som det er flest menn som velger miljøvennlige biler. Egentlig er det vel litt overraskende at kvinner er såpass konservative?

OlavEmil

Eg tippar det har meir med at den nye bilen blir registrert på mannen. Ikkje verre enn det :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Thomas Parsli

Menn kjøper ofte bil før kvinner (når de er 18-20 års alderen) og jeg tipper mannen oftest tar med seg bil inn i forholdet. Når man så bytter vil, blir ofte den nye bilen registrer på samme navn.

Grafen ville kanskje gitt mening hvis den viste både fossilbiler og elbiler.

Og gjengs oppfatning er at det faktisk er kvinnen som bestemmer når familien kjøper bil, selv om det er mannen som "kjøper"...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Amoss

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 02. mars 2015, klokken 10:33
Når man så bytter vil, blir ofte den nye bilen registrer på samme navn.

Enig i det du skriver, men akkurat setningen over burde presiseres med "... for å utnytte opparbeidet forsikrings-bonus".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thomas Parsli

Sitat fra: Amoss på mandag 02. mars 2015, klokken 11:33
...men akkurat setningen over burde presiseres med "... for å utnytte opparbeidet forsikrings-bonus".
Ja, tenkte det men skrev det ikke :)

Ville ikke vært overrasket hvis kvinner valgte elbil fremfor fossilbil, mens menn valgte SUVer fremfor andre modeller.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

timingbeltkiller

Kanskje jenter misliker tanken på å måtte dra med seg en km skjøteledning?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Willow

Mja.. Jeg kjøpte elbil og registrerte den på meg mens den gamle bensinbilen alltid har vert registrert på mannen. Men i de 15 årene vi bare hadde en bil har den vert registrert på han av den enkle grunn at jeg ikke hadde lappen. Men behov forandrer seg.
Ser for meg at det skjer ofte at familiens eneste bil står registrert på mannen av ulike grunner, så det hadde vert interessant å se hvor mange % menn/kvinner som eier bil i utgangspunktet til den grafen.

Mippen

Jeg tipper også det har mye med hvem bilen er registrert på. Jeg ser like mye kvinner som kjører elbil som menn.
Fremtiden er elektrisk.

smaug01

Tenkte på dette innlegget i dag når jeg kjørte hjem. Tok en høyst useriøs opptelling på tur hjem og 100% av de jeg så i en møtende elbil, var kvinnfolk. Statistikk er fint men det gir ofte lite vettug info. Tok en titt på gjennomsnitt hastighet jeg har kjørt det siste halvåret. Tror den var noe sånt som 45kmt. Vi kan sikkert alle være enig i at selv om 45kmt er snittet duger det ikke at bilen bare går i 45kmt(som en liten stikk til bilprodusentene som mener at elbilen ikke trenger større batteri fordi den gjennomsnittlige daglige kjørelengden er mindre enn 60km eller hva de bruker som grunnlag).
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA