Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Regenerering fault or feature

Startet av kodalse, mandag 23. mars 2015, klokken 18:09

« forrige - neste »

ragwo

Fikk beskjed hos Imaas Bil i Bodø at sjekken og utbedring tok maks 7 minutter. 2,5 timer hørtes lenge ut.
Eldrid - 2013 Leaf

smaug01

Sitat fra: FrodR på onsdag 11. mars 2015, klokken 07:35
Står på Topp Auto Gjøvik med bilen nå, de forespeiler meg 15 min på sjekk av rattstamme.
De sa noe i den duren til meg også men likevel tok det over en halvtime fra bilen ble hentet til det var sjekket ut.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

smaug01

Sitat fra: ragwo på onsdag 11. mars 2015, klokken 12:38
Fikk beskjed hos Imaas Bil i Bodø at sjekken og utbedring tok maks 7 minutter. 2,5 timer hørtes lenge ut.
Rattakselsjekk tok ikke 2,5 timer som jeg har skrevet flere ganger.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

smaug01

Sitat fra: fredsjo på tirsdag 10. mars 2015, klokken 22:45
Gi en tilbakemelding på om klimaen ble bedre da.. Har just samme problemet! Skal inn om en uke eller to
Vet ikke helt hvor sprek den skal være egentlig, derfor ba jeg de å sjekke den. Luften blir kanskje 30-40 grader når det er minus 10 ute og det syntes jeg var litt dårlig. Fikk liksom aldri tørket bilen. På energimåleren i bilen har aldri varmeapperatet brukt mer en litt over 3Kw uansett hvordan jeg stiller på det. Det var bakgrunnen til at jeg ba de sjekke den ut, oppfører varmeapperatet ditt seg sånn. Er ikke helt kald men blir heller aldri skikkelig varm?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

fredsjo

Samme hos meg. Den trekker rett under 1kw og blåser tilnærmet kald luft.. Har fått time 31... Så må kjøre med kald bil til da [emoji27]
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

Ebe

Min trekker heller ikke mer enn 3kw selv på full gass, me blir relativt godt og varmt :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

smaug01

Hvor varm blir luften da? Ubehagelig å holde hånden foran luftdysa eller tilnærmet kroppstemperatur? Testet i dag morges. +2 ute og satt bilen først på auto men all lufta gikk ned til beina. Satt så på vindu defroster og heat og AC var begge på. Ikke noe særlig til varme i luften og rundt 3Kw. Slo av AC og nå gikk strømtrekket opp til over 4Kw en liten stund og luften ble kanskje 45-50 grader. Mer enn jeg noen ganger har kjent før i allefall. Før har det vært tilnærmet kroppstemperatur på luften.

Fikk forresten tilbakemelding på baklykta. Den blir byttet på garanti pga fukt.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Ebe

Nei, det er ikke like varm luft som på vanlige biler. Men godt og behagelig varmt vil jeg si, ikke ubehagelig. Det var med AC på og 30 grader og full vifte.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA