Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi kan/må løse striden om tilgang til kollektivfeltet

Startet av Dykkern, mandag 23. mars 2015, klokken 16:31

« forrige - neste »

aaa3

Jeg syns ikke fjernlysene er dårlige. Nærlyset er eksepsjonelt bra, og det oppleves som litt skuffende å slå på fjernlys, for kontrasten er ikke så stor som med vanlig H4 lys. Men det er altså ikke fordi fjernlyset er dårlig.
Lys trekker forholdsvis lite strøm i forhold til framdrift av en så stor bil, så ekstralys vil nok ikke påvirke kjørelengden noe særlig.

erik e

Det nok ikke mange meter nei.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

knjr

Jeg har ikke ACC på min, jeg har satt på kufanger. På den har jeg satt to Rigid Dually som er E-merket.

Og det lyser veldig bra, samtidig som overgangen til nærlys ikke oppleves som at det blir helt mørkt. De trekker så lite strøm at jeg ikke har rele, men bruker samme kursen som fjernlysa, dog med egen sikring.

pikleven

Nå har jeg sett mange flotte bilder på face av phev``en med led bar både inni og utapå grillen. Dette må da gå an å fikse sjøl, tenkte jeg men ble brått litt usikker når jeg kikka under "huven"  :o
Har montert en del ekstralys på andre biler, men...
Vil jo liksom ikke rote meg bort i 400v som jeg antar kjørestrømmen går på. Dessuten er 12v litt langt unna her :-\
Noen som har lyst til å legge ut litt erfaringer, bilder etc ??

LarsErikOsterud

Jeg har fine eksralys på min X-trail i dag, og lurer på å flytte dem over på min nye Outlander.
Men i dag styres fra via et rele (tar styrestrøm fra et av de vanlige fjernlysene) og så hovedstrøm til ekstralysene rett fra batteriet. MEN er det et vanlig batteri å ta slik strøm fra på en Outlander? Eller noe annet sted?

Og sitter det mye sensorer i grillen slik at man ikke kan montere lysene foran den (tenkte enten å kjøpe en sånn plate til å ha bak nummerskiltet med fester til lykter på toppen) eller rett i grillen (festene på lyktene kan snus så skruen kommer "innover" istedet for "nedover" - Hella Rallye 1000 lykter).
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

LarsErikOsterud

Sitat fra: knjr på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 19:19
Jeg har ikke ACC på min, jeg har satt på kufanger. På den har jeg satt to Rigid Dually som er E-merket.

Og det lyser veldig bra, samtidig som overgangen til nærlys ikke oppleves som at det blir helt mørkt. De trekker så lite strøm at jeg ikke har rele, men bruker samme kursen som fjernlysa, dog med egen sikring.

Er det lov med "kufanger" nå da. Var jo knapt lov da jeg kjøpe til X-trailen for 10 år siden :-)
Er litt skeptisk til å dra strøm fra eksisterende kurs (bruker rele og hovedstrlm fra batteri nå).
Men er det noe vanlig batteri på en PHEV :-)   Eller noe annet sted rett på 12V'en?
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA