Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lynnedslag og eGolf

Startet av PeterMR, søndag 22. mars 2015, klokken 16:24

« forrige - neste »

PeterMR

Heisann i Oslo og omegn....

Jeg har akkurat fått en kasse brukte LiFePO4 batterier, som skal til Danmark snart. Så mens jeg venter på plass i kalenderen, vil jeg gjerne gøre batterierne klar til å installere, så vi ikke skal bruke mye tid på det, når jeg kommer til Dk neste gang.

Jeg har lånt en  200Wlader, men jeg vil høre om, det er noen som har en større lader, så jeg kan lade litt mere.
Jeg har ikke bil, så jeg må kunne låne den med hjem en uke eller sånn...ja eller så lenge muligt, takk.

Og er det noen som skal til det nordvestlige Sjælland (Nykøbing) innen lenge og har litt ekstra plass, da gi gjerne beskjed :-)

På forhånd mange takk....

Vh Peter

elektrolux

Ikke så mye jeg kan gjøre fra Stavanger, men er det Battericeller eller lader du trenger?

Når det gjelder LiFePo4 lader jeg cellene opp til 3,8-4V med alle i parallell. Deretter monteres de i serie og lades ut til ca 40-60% restkapasitet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PeterMR

Det er en lader ekstra eller med større effekt. Jeg har ca 45 celler, der skal installeres i en Saxo i Dk. Faktisk den blå, jeg kjøpte av deg for nogle år siden - den har nå blitt indreg. i Dk  :D

Jeg har lånt en 200W charger og tenkte bruke ventetiden på å lade hver celle opp til ca samme niveau å så gjøre det siste i Dk, hvor jeg har annet utstyr tilgjengelig feks bilens egen 2kW lader.

Cellerne har stått stille noen måneder og har forskellig spenning......og det tar sin tid å kravle opp på 3,3V  8)



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA