Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av HaakonH, fredag 20. mars 2015, klokken 09:36

« forrige - neste »

HaakonH

Jeg har ikke prøvd en model S før for et par dager siden. Det er jo mange nå som "må selge" for ny model S er på vei, så prisene begynner å bli greie på biler som er rundt ett år gamle..

Bilen var "kanon" å kjøre, rett og slett artig, men det antar jeg går over etter en stund og man kjører som normalt.

Det jeg reagerte på var at "absolutt alt" mangler i denne bilen:Rom i dørene til å legge fra seg noe, armlene i baksetet, kroker i bagasjerom, hattehylle i bagasjerom (han jeg prøvekjørte bilen til sa det var ekstrautstyr?),  filskiftevarsler, adaptiv cruise, head-up display, noe så enkelt som 12V uttak i baksete og bagasjerom, minne på el-sete osv osv..

Dette skal jo være en premium bil, men den mangler jo absolutt alt som andre premiumbiler har. Er det slik at gratis bompenger og artig motor veier opp for dette, eller er dette noe som blir et "irritasjonsmoment"?

Nå er vel flere leverandører på trappene med oppgraderte batterier, så det jeg lurer på er om det er verdt å investere i en brukt Model S..
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

Dennis

Har nok prøvd en bil ribbet helt for utstyr da, det aller meste du nevner der får du på den. Men mangel på oppbevaringplasser er jeg enig i.

Kjøp en bil med autopilot hw så får du adaptiv cruise control, filvarsler osv. som jeg er enig i er en selvfølge på en bil i den prisklassen.
Trenger du ikke 4wd så sitter Tesla med en del rwd biler med autopilot hw som er mulig å gjøre gode kjøp på.

Bjoris

Jeg vil heller si at du venner deg til disse "manglene", som feks er det fint at det går ann å lukke dørene uten at det ligger noe rask og slamrer i dør-lomma:) Minne på sete har du jo, men det styres fra skjermen og ikke 50 knapper på sete;)

Kjøp generasjon 2 om du må ha det som er ett must i denne klassen, men ikke glem at det kommer nye og flottere modeller på løpende bånd fremover så kan vær greit å spare de siste 100 lappene og kunne vær i posisjon til feks en bil me awd og lengre rekkevidde om 1-2 år feks

Jeg holdt igjen nå og håper på M3 som erstatning for dagens Leaf, men jeg MÅ ikke ha Tesla så om nye Leaf/VW med lengre rekkevidde er ok kan det fort bli det istedenfor:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Tor med Leifen

Vi byttet fra Leaf til Tesla og etter å ha hentet bilen og kjørt hjem 70 mil, savnet jeg ikke oppbevaringsplass i kupe. Der imot var jeg lykkelig over at vi ikke kjøpte en av de "billige" på FINN, men en pent brukt bil fra Tesla, med adaptiv cruise control. ACC fungerer bedre på Tesla enn tilsvarende hos VW og Lexus (de jeg har prøvd). Det var en fryd å kjøre bilen på langtur.

Bjoris

Det er klart at autopiloten er bra og fremtidsrettet, men å legge 100 høvdinger på bordet for dette; uten samtidig å få Awd tror jeg ikke vil være en spesielt bra investering!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

Passaten hadde store dørlommer. Flott for oppbevaring av ting jeg ikke brukte, samt søppel som akkumulerte seg over et par år frem til bilen ble rengjort innvendig for salg :D
Model S har få rom til å dumpe søppel og ting man ikke bruker. Fordel etter mitt syn. Ulempe for andre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

BMW850

Enig, liker minimalismen og at det ikke ligger ting og slenger overalt. Venter forøvrig på karbonfiber-konsollen min  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HaakonH

Det var slikt jeg lurte på Øyvind H, om det blir en vane å f.eks. ikke ha plass til en flaske drikke i dørlommen..
Jeg liker å kjøre med en flaske brus/vann i døren og kaffe koppen i koppholder.
Det er nok riktig at i tillegg til flasken samler det seg mye "rart" i dørlommen :-)

Så lader jeg gjerne både telefon og pc samtidig. Reiser vi på tur har vi gjerne med en elektrisk kjølebag.
Nedfellbart armlene med koppeholder og skiluke i baksetene er jo standard på de aller fleste biler, derfor reagerte jeg på at de ikke var i Teslaen, men når jeg tenker meg om bruker jeg det vel ikke så veldig mye..

Ellers enig med Bjoris, MÅ ikke ha Tesla dersom andre kommer opp med lengre rekkevidde, det er i grunnen rekkevidden som gjør at jeg har "snust" på en Tesla.
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

Øyvind.h

Sitat fra: HaakonH på fredag 27. februar 2015, klokken 15:45
Det var slikt jeg lurte på Øyvind H, om det blir en vane å f.eks. ikke ha plass til en flaske drikke i dørlommen..
Jeg liker å kjøre med en flaske brus/vann i døren og kaffe koppen i koppholder.
Det er nok riktig at i tillegg til flasken samler det seg mye "rart" i dørlommen :-)

Så lader jeg gjerne både telefon og pc samtidig. Reiser vi på tur har vi gjerne med en elektrisk kjølebag.
Nedfellbart armlene med koppeholder og skiluke i baksetene er jo standard på de aller fleste biler, derfor reagerte jeg på at de ikke var i Teslaen, men når jeg tenker meg om bruker jeg det vel ikke så veldig mye..
Jeg bruker koppholderen på armlenet. Ikke den beste plasseringen, men fungerer fint. Om man ønsker flere koppholdere foran/plassering nærmere skjermen er det CCI som gjelder (center console insert), enten fra Tesla eller tredjepart.

Hadde jeg fortsatt hatt ett (eller kanskje to) barn hadde midtarmlene bak kanskje blitt brukt, men nå har jeg for mange barn/barneseter til at det noensinne ville vært tilgjengelig.

Har også hatt kjølebag før som jeg brukte i bagasjerommet, men sluttet å bruke den etter en stund. Vinterstid kan man ha ting i frunken for å holde det kjølig. Ellers finnes det relativt enkel måte å legge opp 12V i frunken på om man ønsker det sterkt nok. Selv tror jeg hjemmemekk kun blir forbedret lys i trunk.
Venter på Model X, men behovet for bilen virker faktisk mindre enn forventet så jeg er jaggu ikke sikker på om jeg henter den ut.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

At det er mange biler som sliter med en del småfiks er greit nok, men at du må vente i en evighet for og få utbedret tingene er det som i mine øyne er det som er Tesla sin største verkebyll.
Har tenkt og kjøpe meg Tesla , men at det er 5 måneder ventetid på service i Bergen er ganske bekymringsfullt for min del..

petersv

Ta en titt på spec. og utstyrslisten på www.teslamotors.com samt shop.teslamotors.com

Den har alt du nevner nå tom. Senterkonsoll til baksete, men prisen er priset i preminumsegmentet.. ;)

educk

ja tidligere likte jo folk biler med mangler som diesel knakkande, fylling av illeluktende drivstoff (diesel) og dårlig respons  ;). alltså de ganger det har vært noe allvorlig som lille display byttes på dagen. ellers så er det litt vente tid nå men det har nok å gjøre med DU bytte som gjøres på alle biler med ett visst VIN nummer uansett hvis det er problemer akkurat nå.
jeg har orginal senter konsol fra tesla nå så da har jeg plass til flasker på tur.

synes det er en veldig fin bil å jeg må si att de ganger jeg tester andre biler så er jeg ikke intressert av å bytte. annet en tesla nå da.

de har ting att forbedre ting som skal bli gjort men blir satt ut til en annen time da deler ikke er hjemme tex. dette gjør og att ting tar tid. men uanset synes jeg selve servicen bare blitt bedre å bedre så ser att de arbeter med det.

synes du burde bytte låne med noen eller bli med på tur så du får følt på litt mer på å kjøre litt lenger. jeg har passert 20 000 km nå og liker fortsatt bilen min.  :D
S85 Multi-coat red

kjølholdt

Liker minimalisere og helt ærlig jeg gir F..., i baksetet . Autopilot sikkert kjekt men vet ikke om jeg hadde hatt råd til bilen min nå den er plutselig 140 tusen dyrere . Må du ikke ha awd kjøp en ett år gammel.Og ja kjøreopplevelsen oppveier for "premiummangler"men på den annen side så er jo jeg oppvokst med lada 1600 som familiebil
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Mr. P85D

Sitat fra: HaakonH på fredag 27. februar 2015, klokken 14:14
Jeg har ikke prøvd en model S før for et par dager siden. Det er jo mange nå som "må selge" for ny model S er på vei, så prisene begynner å bli greie på biler som er rundt ett år gamle..

Bilen var "kanon" å kjøre, rett og slett artig, men det antar jeg går over etter en stund og man kjører som normalt.

Det jeg reagerte på var at "absolutt alt" mangler i denne bilen:Rom i dørene til å legge fra seg noe, armlene i baksetet, kroker i bagasjerom, hattehylle i bagasjerom (han jeg prøvekjørte bilen til sa det var ekstrautstyr?),  filskiftevarsler, adaptiv cruise, head-up display, noe så enkelt som 12V uttak i baksete og bagasjerom, minne på el-sete osv osv..

Dette skal jo være en premium bil, men den mangler jo absolutt alt som andre premiumbiler har. Er det slik at gratis bompenger og artig motor veier opp for dette, eller er dette noe som blir et "irritasjonsmoment"?

Nå er vel flere leverandører på trappene med oppgraderte batterier, så det jeg lurer på er om det er verdt å investere i en brukt Model S..
Ikke for å være negativ, men dette er vel noe av det dummeste jeg har lest her på forumet! Hvis du går inn for å lete etter alt du personlig synes er negativt så finner du det. Jeg har kjørt Mercedes E klasse, Audi Q7 og andre såkalte Premium biler. Har jeg holdningen din mangler de også ALT. Kjøp deg en snøscooter.
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

SimenT

Ja jeg mener det.

De nye versjonene har ikke andre mangler enn oppbevaringslummer.
Ikke noe problem, man må bare rydde etter hver tur :)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA