Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Preconditioning

Startet av odahle, fredag 20. mars 2015, klokken 00:54

« forrige - neste »

Svk

Sitat fra: odahle på torsdag 04. juni 2015, klokken 00:29
Sitat fra: Svk på onsdag 03. juni 2015, klokken 19:57
Noe helt annet. Er ikke offisielt ennå. Er fortum som skal drifte den.
Hørtes fint ut. Den andre gjengen (Haugaland Kraft, GK etc.) har jeg mistet troen på. Noen kjennskap til hvor denne skal komme?

Ja :-)

odahle

Satser på at denne blir "offisiell" snart, så kanskje jeg endelig kan begynne å drømme om en hurtiglader som nytter min bil!
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Svk

odahle

ZOE

Noen tips på hvor jeg kan lade zoe i hgs? Skal t/R Stavanger med ca 3 timer i hgs

zbk

Hos Renault like ved Oasen Storsenter har de et 22kW-ladepunkt. Når jeg testet det stod det et par biler fra forhandler i veien, men kabelen jeg fikk med bilen var lang nok til at det gikk likevel. Husk egen kabel.

Ellers kommer du nesten tur-retur på en lading om du kjører litt fint, så om du har ladebøtta vil jeg tro 3-timer på en vanlig stikkkontakt også vil være mer enn nok for å komme hjem.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Kjellsea

Litt of topic, men ser at det er komt iallefall 3 ladere ved Mc Donalds på Stord (heiane) har ikke studert dem på nært hold enda men har observert både E Golf og Leaf som lader på disse laderne. MC Donalds ligger bare ca 100meter fra allerede eksisterende hurtiglader ved shell. Kanskje en mulighet for dere på Haugalandet med El Bil å ta en fin Søndagstur for å utforske Stord og omegn:-)
Skal selv til Haugesund Raglamyr i dag men er litt skuffet over tilgang på ladepunkt, og må derfor planlegge hver km med tanke på våt veibane, kjørestil og andre faktorer for å ha nok strøm til å komme oss hjem igjen, så hvis noen har tips om hurtiglader til EGolf i raglamyr området og området ellers så hadde vi satt pris på tips. Bildene er fra Ladere på Mc Donalds på Heiane Vest ( Stord)

Svk

odahle

Strålende! Regner med du gir lyd når du kan gå ut med hvor den plasseres.

Torodd Stangeland

Hvorfor skal det være så hemmelig? Er det noe poeng??
Hadde vært veldig allright om det var i eller i nærheten av Aksdal
Bmw I3 2015

LMOR

Jeg vet ikke om dette stemmer, men fant denne i en annen tråd:

Møller Bil Haugesund har fått en Combo(CCS) / 22kW Type 2 hurtiglader fra ABB. Enten står den på et lager hos dem eller de holder på å montere, så den burde snart komme i drift.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Torodd Stangeland

Får håpe den blir tilgjengelig for alle da, ikke bare kundebiler.
Bmw I3 2015

LMOR

Sitat fra: Torodd Stangeland på mandag 27. juli 2015, klokken 10:47
Får håpe den blir tilgjengelig for alle da, ikke bare kundebiler.
Det blir nok for alle. De har en på Møller i Bergen også. Der er det også Fortum som er ansvarlig.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Torodd Stangeland

Høres godt ut. Da blir det bedre å kjøre nordover
Bmw I3 2015

Svk

Sitat fra: LMOR på mandag 27. juli 2015, klokken 07:04
Jeg vet ikke om dette stemmer, men fant denne i en annen tråd:

Møller Bil Haugesund har fått en Combo(CCS) / 22kW Type 2 hurtiglader fra ABB. Enten står den på et lager hos dem eller de holder på å montere, så den burde snart komme i drift.

Dette stemmer. Er den som er avbildet ovenfor. Støtter ikkje japs for de som lurer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA