Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Preconditioning

Startet av odahle, fredag 20. mars 2015, klokken 00:54

« forrige - neste »

Svk


LMOR

Sitat fra: Svk på onsdag 23. desember 2015, klokken 21:13
Kommer snart. Graving er beg
Hvor kommer den egentlig? Foran, bak?
Det er litt trangt der?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Svk


LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 22. desember 2015, klokken 14:25

Da har du i så fall kaldt batteri. Har ladet med 100kW+ mange ganger om vinteren. Viktig å ha rangemode av i god tid før man kommer til SC.

Et tips jeg ikke har fått med meg; kjører alltid i Range mode for max rekkevidde :-)
Ofte mye nyttig å hente på dette forumet.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: LMOR på lørdag 26. desember 2015, klokken 12:01
Sitat fra: Svk på torsdag 24. desember 2015, klokken 22:05
Ser ut som bak. Litt trangt
Kjørte forbi. Kan ikke se hvor det er. Venter i spenning.
Det er fortsatt Møller laderen dere har fokuset på her, dvs ikke langt fra Amanda?

Kavorka

#66
Sitat fra: THE på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:10
Hadde noen 43kW ladinger med Zoe Q210 i forrige uke. Etter 100 km kjøring med utetemp på -8 grader og batteritemp ca 15 grader ladet jeg med 40kW inn på batteriet til litt over 50% SOC (Amfi Voss). Batteritemp etter lading var ca 24-25 grader. Kjørte 70 km før neste 43kW lading (Trengereid), og batteritemp var 24 grader ved start lading. Utetemp -5 grader. Ladet med 40 kW inn på batteriet til ca 60% SOC. Begge laderne var ABB.

I praksis er det ca dobbel så lang ladetid på 22kW som på 43kW hvis man lader til max 60% SOC. Jeg har ikke hurtigladet ved kaldere enn -8, så det er mulig det vil gi lavere effekt. Uansett ser det ut til at batteritemp har mye å si, så det er nok viktig å kjøre bilen/batteriet god og varm før hurtiglading.
Problemet er vel at det finnes biler med type 2, 3,6 kW ombordlader. Hvis en slik bil står og lader tar det en liten evighet, og man ville heller ønsket seg 2 stk 22 kW punkt enn ett 43 kW punkt. Kan fort måtte stå over både en og to ferger før han karen var ferdig :-(

LMOR

Sitat fra: Finnøy på mandag 28. desember 2015, klokken 12:21
Sitat fra: LMOR på lørdag 26. desember 2015, klokken 12:01
Sitat fra: Svk på torsdag 24. desember 2015, klokken 22:05
Ser ut som bak. Litt trangt
Kjørte forbi. Kan ikke se hvor det er. Venter i spenning.
Det er fortsatt Møller laderen dere har fokuset på her, dvs ikke langt fra Amanda?
Ja, i hvert fall jeg  ;)
Skulle etter første rykter være klar i september.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kavorka

Sitat fra: Finnøy på mandag 28. desember 2015, klokken 11:55
Et tips jeg ikke har fått med meg; kjører alltid i Range mode for max rekkevidde :-)
Ofte mye nyttig å hente på dette forumet.
Range mode har visst ikke så mye å si på forbruket, se for test med range mode på og av, under ellers like forhold.

Beklager å følge opp avsporingen..

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kavorka på mandag 28. desember 2015, klokken 13:09
..Range mode har visst ikke så mye å si på forbruket..
Beklager å følge opp avsporingen..
OT fortsatt; skal visstnok være bedre på D modeller, for prøve å teste dette selv en gang.

sølv-pilen

Sukk.. Haugalandet har nå blitt ett ekstra 2-3+ timers prosjekt for å reise dit med CHAdeMO/Combo EL bil. Slik det er nå er det bortimot helt umulig å reise til Haugesund fra omkringliggende kommuner da det er alt for lang ventetid på den ene laderen i hele distriktet. En ekstra lader til i Aksdal vil selvsagt hjelpe på men det er alt annet enn tilstreklig til dagens bruk i dette området. Ingen ladeoperatører fortjener skryt for haugalandet slik det er i dag.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

LMOR

Og så står det en hurtiglader på lageret til Møller og samler støv...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Svk

Den funker ikke på japs. Kun tyskere og tesla + renault

LMOR

Sitat fra: Svk på mandag 18. januar 2016, klokken 21:27
Den funker ikke på japs. Kun tyskere og tesla + renault
Den funker jo ikke på noen  ;)
Men når kommer den?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Svk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA