Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: E-Golf felger/dekk

Startet av Reiel, torsdag 19. mars 2015, klokken 20:11

« forrige - neste »

Reiel

Var og hentet meg en ny Leaf i går. Kunne tenkt meg et senkesett til denne. Vet at jeg kan bestille på Japanparts.com men ønsker å prøve lykken her først.

Så... Noen som har å selge meg?

Daeedor

Dette er ikke noe svar til deg på det du spør om  ; men : er ikke denne bilen lav nok allerede da ?  Faktisk kan man oppleve at snør og is går oppunder bilen ved sporete vei med iskanter..... og det har vi mye av i utkantstrøk ihvert fall ! 

Så : vær ihvertfall forsiktig så bilen din ikke blir for lav !  Dessuten vil man med senkesett normalt få kortere fjæringsgang og faktisk vesentlig dårligere kjøre-egenskaper bortsett fra på helt flat vei - der blir den jo bedre - og det siste har man stort sett på bane - det er derfor racerbiler er så lave..... (jeg er bilsportutøver også - dog ikke med el-bil.)

:P

Reiel

Ser hva du sier og skjønner det også... Nå er jeg selv en gammel traver som har vært igjennom det meste fra altfor lav bil til mer terreng-gående.

Da jeg prøvekjørte Leaf før jeg bestilte, opplevde jeg at den var noe vinglete. Spesielt ved passering av lastebiler ol. Har lest litt på diverse forum her og i utlandet at en liten senk vil stabilisere bilen.

Jeg er ferdig med "grisesenk" ja... ;)

fredsjo

Er ikke nødvendig å senke en bil for å stive den av. Hvilke muligheter man har på Leaf aner jeg ikke. Selv opplever jeg den ikke som spesielt vinglete. Den har jo et rimelig lavt tyngdepunkt.
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

smaug01

Det er slett ikke sikkert at bilen blir noe særlig mer ukomfortabel å kjøre med gode senkefjærer, i noen tilfeller tvert i mot. Fastere men kortere fjæring er i mange tilfeller bedre enn slaskete lang fjæringsvei spør dere meg. Leafen er alt annet enn lav fra før av. Bilen står jo på stylter, heldigvis er man blitt såpass gammel at jeg driter i sånt, i allefall såpass mye at jeg ikke gidder å gjøre noe med det.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Powerflux

Var jo en kar her inne som gjorde nettop dette.
Var svært fornøyd såvidt jeg husker. Lå noen bilder også,  så ganske pimp ut syntes jeg 8)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Reiel

Er fortsatt på let etter senkesett jeg, så om noen hjemme her på bjerget har å selge meg så skrik ut.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA