Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av taraquin, torsdag 19. mars 2015, klokken 17:35

« forrige - neste »

grorudklovnen

Siden jeg fikk elbilen i fjor har jeg aldri sett noe slikt før idag. Regningen lyder på 320,85. Siden bilen aldri har kjørt over Svinesundbroen så er jeg svært spent på hva forklaringen er.

Pleier Fjellinjen å sende bomregningen til elbileiere?

TS

Sitat fra: grorudklovnen på torsdag 26. februar 2015, klokken 22:40
Siden jeg fikk elbilen i fjor har jeg aldri sett noe slikt før idag. Regningen lyder på 320,85. Siden bilen aldri har kjørt over Svinesundbroen så er jeg svært spent på hva forklaringen er.

Du kan bare logge deg inn på "min side" / passeringer, så ser du hva det gjelder. 
Kan jo være fra en bil du hadde tidligere på samme brikke.  Eller om du ikke har søkt om fritak via minside.. Det hjelper ikke å bare registrere den på en elbil. Du må opprette en sak. http://www.fjellinjen.no/Om-AutoPASS-avtale/Fritaksavtale/

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

grorudklovnen

Jeg gjorde det på telefonen i høst og mannen sa da at alt var i orden.
Ifølge Fjellinjens nettside så trenger man bare å oppgi skiltnr.
Jeg oppga også at forrige bil/bilnr. ble solgt.

Merkelige greier.

TS

Sitat fra: grorudklovnen på torsdag 26. februar 2015, klokken 22:47
Jeg gjorde det på telefonen i høst og mannen sa da at alt var i orden.
Ifølge Fjellinjens nettside så trenger man bare å oppgi skiltnr.
Jeg oppga også at forrige bil/bilnr. ble solgt.

Merkelige greier.
Forrige gang måtte jeg sende inn kopi av vognkort via sakssiden, men nå sist hadde jeg ikke fått det ennå og det gikk fint.  Mulig de begynner å lette på kravene, men de kan ikke ta utgangspunkt i at alle biler som begynner på EL skal ha fritak ..  Da hadde det i så fall vært mange polakker som hadde smilt fra øre til øre ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TB

Om du logger inn på https://oslo.csautopass.no kan du sjå både typen avtale du er registrert med, og kva for passeringer du er fakturert for.

Avtalen virkar å ikkje vere korrekt registrert som elbil / fri avtale.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

grorudklovnen

Jeg har ikke fått noe skriftlig info fra Fjellinjen på mange år så jeg aner ikke hva kundenr. mitt er.

Kan man finne det i nettbanken hvor jeg fikk fakturaen?

TB

Sitat fra: grorudklovnen på torsdag 26. februar 2015, klokken 23:46
Jeg har ikke fått noe skriftlig info fra Fjellinjen på mange år så jeg aner ikke hva kundenr. mitt er.

Kan man finne det i nettbanken hvor jeg fikk fakturaen?
Henta frå: https://oslo.csautopass.no
SitatHvis du allerede er kunde hos dette bompengeselskapet finner du kundenummer på siste faktura.

Om du opner faktura grunnlaget i nettbanken skal kundenr stå der :-)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

elbil-1

Sitat fra: TS på torsdag 26. februar 2015, klokken 22:45

Du kan bare logge deg inn på "min side" / passeringer, så ser du hva det gjelder. 
Kan jo være fra en bil du hadde tidligere på samme brikke.  Eller om du ikke har søkt om fritak via minside.. Det hjelper ikke å bare registrere den på en elbil. Du må opprette en sak. http://www.fjellinjen.no/Om-AutoPASS-avtale/Fritaksavtale/

Det står i veiledningen at elbiler bare trenger å registreres med regnummer og ikke behøver sende inn noe dokumentasjon...

automat

Det ble krøll når jeg prøvde å overføre avtale og brikke fra fossilbil til elbil, for så å tegne fritaksavtale.
Jeg måtte opprette en helt ny fritaksavtale til elbilen, med ny brikke.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

grorudklovnen

Det viste seg bare å være et gammelt oppgjør fra fossilbilen som jeg solgte i fjor.

Kent

Sitat fra: automat på fredag 27. februar 2015, klokken 11:08
Det ble krøll når jeg prøvde å overføre avtale og brikke fra fossilbil til elbil, for så å tegne fritaksavtale.
Jeg måtte opprette en helt ny fritaksavtale til elbilen, med ny brikke.

Slik løste jeg det og, den gamle brikken min var uansett av den gamle typen som skulle byttes innen kort tid.

Fikk penger tilbake for den gamle brikken, og regning på nytt depositum for den nye, litt tungvindt, men gadd ikke bry meg så mye så lenge det ble riktig totalt.

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA