Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tips og triks

Startet av Trygve56, torsdag 19. mars 2015, klokken 15:04

« forrige - neste »

Trygve56

Jeg har en Think 2008 som jeg satte på lading. Jodfeilbryter slo ut slik at lading stoppet. Bilen har stått i ca 2 måneder uten strøm og er nå helt tom. Ved tilkobling av ladekabel blinker alle lamper på laderen, derettter er det bare power lampen som lyser. Car link lampen lyser ikke. Hva skal jeg gjøre for at bilen skal ta lading?

Caspar

Vær snill og svar Trygve på dette. Han spurte meg men disse nymotens Thinkene er alt for komplisert for meg. Jeg skrøt av dette forumet og garanterte at han kom til å få gode svar raskt.

Caspar
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Kethorp

Caspar.

Antar at dette er en Zebrabil. Som du slikkert vil se i instruksjonsboken har batteriet etter ca en uke uten strøm kjølt seg ned. Da trenger det lading i mer enn 30 timer for å varme seg opp og lade seg opp. For mer informasjon kan du søke på "fryse" og "langtidslagring" på forumet og lese deg opp på temaet.
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

Trygve56

Takk for info. Jeg har også vært i kontakt med Røhne & Selmer, der mente de at 12 v batteri er tomt og det er årsaken til at bilen ikke tar lading. 12 v batteri er tomt og ødelagt så jeg kjøper et nytt imorgen og prøver å lade på nytt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA