Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av Jafo, torsdag 19. mars 2015, klokken 14:31

« forrige - neste »

Jafo

Hadde bilen på Service for litt siden og det ble byttet "no bremsegreier" på tilbakekalling.
Nå er det fruen som stort sett kjører den bilen for tiden, så om det kom ved service eller har sneket seg på senere vet jeg ikke.
Men når jeg bremser i lav fart på våt/glatt vei låser bakhjulene tvert. på tørr vei/i større fart er det ikke så merkbart, men hvis jeg provoserer den med å bremse litt hardt i sving blinker ESP lampa som et forsinket juletre i ekte plast fra Clahsern, så det er ikke bare noe som skjer i lav fart.
Ingen varmegang så bremsene henger ikke på.

Noen som har opplevd noe tilsvarende med sin I-Miev/trilling etter siste tilbakekalling?

Mr.Zero

Siste bremseaksjon omhandler vakumpumpe og software. Ikke hørt at det har blitt skiftet ut noen hjulbremsedeler, men at bremsene hugger bak er jo et kjent tema - som har medført at det har blitt skiftet endel bremsebånd.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Jafo

Høres jo ikke helt usannsynlig ut, bare pussig det er begge sider samtidig, rett etter at bilen har vært inne.
Burde ikke bremsene da også hengt på? bremsene slipper umiddelbart etter jeg har sluppet pedalen, uansett fart.
låsingen (i lav fart) skjer så og si umiddelbart bare jeg ser på pedalen.

Min første tanke var en lastventil, men ser ikke helt for meg at mjoffen har noe slikt.

Ser på serviceskjema at bremsebånd ikke ble sjekket, men bremsevesken ble skiftet.


Jafo

Da har jeg vært på en veldig kjapt levert time på Bilforum, Follo. Bremsene bak er demontert og smurt opp og bremsebåndene har fått slipt kantene.
De hadde ikke fått igjen noen av bilene etter denne behandlingen.

Mr.Zero

Sitat fra: Jafo på fredag 27. februar 2015, klokken 09:51
Da har jeg vært på en veldig kjapt levert time på Bilforum, Follo. Bremsene bak er demontert og smurt opp og bremsebåndene har fått slipt kantene.
De hadde ikke fått igjen noen av bilene etter denne behandlingen.

Bra det ordnet seg! :-)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

erik e

Ikke noe ukjent problem. Har hatt det samme,rens og "smøring" av bremser løser saken. Nå gjør jeg det vår og høst ved hjulskift.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

rockz

Rens og smøring av bremser er jo glimrende å gjøre etter vinteren med alt saltet.
Da vil de vare mye lengre,  husk også å spyle av bremsene skikkelig ved vask på vinteren for å få bort noe av saltet :)
Trondheim, Peugeot ION 2015 mod.
https://www.facebook.com/peugeotion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA