Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Mippen, onsdag 18. mars 2015, klokken 19:25

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Jeg stiller også spørsmål om hvorfor taxi skal kjøre i kollektivfeltet.
Argumentet om at en taxi kan erstatte mange privatbiler er forsåvidt fint, men når man ser på prisen for å kjøre taxi i Norge blir det galskap:

Asker-Oslo S koster (snittpris i følge taxikalkulator.no) 506,- mens tog eller buss koster 50,-

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

kos

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:35
Jeg stiller også spørsmål om hvorfor taxi skal kjøre i kollektivfeltet.
Argumentet om at en taxi kan erstatte mange privatbiler er forsåvidt fint, men når man ser på prisen for å kjøre taxi i Norge blir det galskap:

Asker-Oslo S koster (snittpris i følge taxikalkulator.no) 506,- mens tog eller buss koster 50,-

Thomas


Ja trafikken går nok lettere med flere elbiler i fossilfeltet. Da har de god grunn for å klage over fossil gjengen.
Tenker at det blir elbiler i kollektivfeltet, men at det må være flere i bilen.

OleT

Her borte vestpå finnes det knapt kollektivfelt, vi har noen sambruksfelt til erstatning.
Når de ble etablert ble det satt til 3+, altså fører og 2 passasjerer (i tillegg til buss taxi elbil og MC).

Veldig snart ble skiltingen endret til 2+, rett og slett fordi det var for FÅ biler i et 3+ felt. 3+ hjalp ikke på trafikkavviklingen i det hele tatt, men 2+ gjør en målbar forskjell.

Elbilandelen øker her også, men jeg har aldri hørt noen si det er et problem (unntatt enkelte kolleger som ser meg gli forbi køen hver dag).
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA