Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Orginale stoffmatter - Levetid 10 mnd ifølge Sande Auto

Startet av akeyani, onsdag 18. mars 2015, klokken 18:57

« forrige - neste »

akeyani

Jeg får min P85D utlevert førstkommende fredag. I den forbindelse har jeg et spørsmål til alle dere som har fått utlevert deres D-utgaver allerede. Har dere oppdaget noen feil, problemer eller mangler med bilen deres enten ved overtagelse eller i tiden etter?

Med tanke på at det er en del som skal hente bilene sine i disse dager er det greit for oss å vite slikt på forhånd slik at vi kan undersøke dette nærmere under overtagelsen.

Havebigfun

Gratulerer med ny bil imorgen!
Det er noen tråder som omhandler feil og mangler inkl ihvertfall en tråd mtp hva man skal passe på ved overtakelse- disse gjelder vel ennå.

edorf

Det største problemet er det er lett å bli litt svimmel og få litt berg og dalbane følelse i magen. Har du med litt lett skremte passasjerer er det fare for hørselen på høyre øre.

akeyani

Sistnevnte har jeg vært vandt med siden Roadsteren ;-)

Kim L

Trustno1

Hvordan oppleverer dere som har fått utlevert bilen strømforbruket? Ser varierende rapporter fra det amerikanske forumet.

Jeg tenker da hovedsakelig langkjøring på bar vei med god komfor i kupeen (20+grader, ikke rangemode)

Bendiks1

Sitat fra: Kim L på fredag 27. februar 2015, klokken 10:46
ikke automatisk ladeluke

Ja, slik er det på min og. Luka må "pirkes" opp.

Ellers har jeg ikke funnet noe å klage på. Fantastisk bil!
P85D, P66323

SigX

Sitat fra: Bendiks1 på fredag 27. februar 2015, klokken 11:48
Sitat fra: Kim L på fredag 27. februar 2015, klokken 10:46
ikke automatisk ladeluke

Ja, slik er det på min og. Luka må "pirkes" opp.

Ellers har jeg ikke funnet noe å klage på. Fantastisk bil!

Tror Kim L tenkte på at luken ikke lukkes automatisk slik som annonsert, men tenkte du på at den ikke vil åpnes ved bruk av UMC og fjernkontroll? I så tilfelle har jeg samme problem, kun enkelte ganger at luken vil åpne, og jeg må åpne luken fra skjermen i bilen.

ØyvindO

Leser om mange som har problem med å åpne ladeluka fra UMC. Jeg har ikke hatt noen problemer med dette siden jeg begynte å peke UMC rett "bak" ladeluka. Da åpner den på første forsøk. Verdt å prøve.

SigX

Ja, merket selv at den var litt lettere å åpne om jeg holdt den rett over lykten. Kan det være at enkelte biler har feil på antennen for ladeporten? Det rare er jo at når jeg først har fått åpnet den en gang , så kan jeg åpne og lukke som normalt flere ganger etter hverandre på normal avstand.

BMW850

Min UMC sluttet å åpne ladeluka etter 14 dager og det tror jeg mange har erfart. Fikk ny UMC(rev C) for to mnd siden og den åpner ladeluka HVER gang. Etter siste oppdatering i går virker også det grønne blinkende ladelyset igjen ved lading og ulåst bil. Har kun virket på SC-stasjoner. Har vært sånn det siste halve året.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

petersv

Antenna til ladelukeåpneren sitter i bakluka, så sikte høyt er lurt.

Ellers kan man åpne den med å holde inne låseknappen på fjernkontrollen til bilen i 3 sek.

SigX

For min del er ikke problemet UMC, for den åpner min P85 fem meter unna :-) (og den har aldri hatt problem med å åpne ladeluka). Blir nok en tur på service.......

Muffinman

Min "gamle" bil åpner ikke luka hverken med de to UMC``ene jeg har eller superlader. Men tredjepartsåpner funger. Har egentlig gitt opp hele funksjonen, dette blir aldri fikset likevel.

Men spent på D``en som kommer dettende til høsten.

jazzwheel

UMC'en min har aldri funka mot ladeluka på min bil, derimot åpner den på nabo-Teslaen hvis han har den stående ulåst :)

Jeg bruker alltid appen mens jeg holder på fingeren på luka. Etter at jeg skjønte at jeg kunne klemme på baksiden av luka ved hengslene (som beskrevet av Øyvind) så har jeg aldri hatt noe problem så lenge appen får kontakt med bilen. Rimelig irriterende når appen ikke får kontakt derimot.

Har hatt bilen på verksted to ganger pga dette, men det har ikke blitt noe bedre, ei heller med teipbiten. Heldigvis har jeg blitt vant til det og livskvaliteten og Teslagleden er like stor som dag 1 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA