Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Alternativ nosecone

Startet av spigney, onsdag 18. mars 2015, klokken 17:13

« forrige - neste »

spigney

-Nysgjerrig på elbil, men nå ble ny S500 4matic
-Har reservasjon på ny E-golf
-Har bestilt ny E-golf (bestilt 27.12.2016)

Davidsv

S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

arthur

Og når det gjelder aksjer, fremtidige verdier, så er terningkast en "risikosport" så for egen del ville jeg i dag ikke selv ha satset en krone på aksjen.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

NegativeElectrode

Argumentasjonen bygger på at Tesla trekker tilbake produksjonen. Case closed.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

arthur

Min argumentasjon begrunnes i en P/E på rundt 135 hvilket er nokså mye, synes du ikke? Men for all del; putt sparepengene dine hvor du vil, men som sagt er mitt råd å holde seg langt unna Tesla på dagens kurs.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

Amoss

Sitat fra: spigney på onsdag 25. februar 2015, klokken 23:20
Fant denne på vg nett:

http://e24.no/bil/analytiker-i-storbank-spaar-kollaps-for-tesla/23403504

Så vidt jeg vet har vist Bank of America spådd kollaps i Tesla siden de kom på aksjemarkedet. Så med andre ord: Business as usual ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

hgs

Sitat fra: Amoss på torsdag 26. februar 2015, klokken 13:29
Sitat fra: spigney på onsdag 25. februar 2015, klokken 23:20
Fant denne på vg nett:

http://e24.no/bil/analytiker-i-storbank-spaar-kollaps-for-tesla/23403504

Så vidt jeg vet har vist Bank of America spådd kollaps i Tesla siden de kom på aksjemarkedet. Så med andre ord: Business as usual ;)

Joda, men enig med arthur her. Både P/E of P/B ligger så skyhøyt over andre bilprodusenter at det er priset inn en ganske formidabel verdistigning i selskapet. Godt mulig jeg tar feil, men jeg hadde ikke sovet godt om natta om jeg hadde satt pengene mine i denne nå. Fornøyd med bilen og tror nok Tesla vil klare seg bra, men slik aksjen er priset nå virker risikoen altfor høy. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Amoss

Sitat fra: hgs på torsdag 26. februar 2015, klokken 22:55
Joda, men enig med arthur her. Både P/E of P/B ligger så skyhøyt over andre bilprodusenter at det er priset inn en ganske formidabel verdistigning i selskapet. Godt mulig jeg tar feil, men jeg hadde ikke sovet godt om natta om jeg hadde satt pengene mine i denne nå. Fornøyd med bilen og tror nok Tesla vil klare seg bra, men slik aksjen er priset nå virker risikoen altfor høy.

Joda, ingen tvil om at man bør ha gode nerver om man skulle ha mye penger i TSLA, og at både fallhøyden og fallgruvene er mange og høye.  Det jeg påpekte var bare at det ikke var noe nytt at banken som hele tiden har ropt "ULV" fortsatt roper "ULV" (uavhengig av om det virkelig er ulver der).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

arthur

Skulle nesten tro at enigheten nå består i; Kjøp bilen og selg aksjen? Forøvrig har jeg gått litt i "vente og se" når det gjelder neste skritt å ta i forhold til utskiftning av fossilbil nummer to da det er mye snakk om endringer i fordeler, beskatning såvel som en myriade av nye modeller og produsenter både hva angår rene el-biler og plugin hybridbiler. For øyeblikket ser det nesten ut som om det eneste vi vet om fremtiden er at vi ikke vet så mye om fremtiden, på godt og vondt avhengig av hva temaet er!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

Espen Hugaas Andersen

Når det gjelder aksjer er det et hovedspørsmål som man må spørre seg: Tror man dette selskapet vil gjøre det bra?

Jeg tror Tesla vil kunne gjøre det ekstremt bra og det ville ikke overraske meg om Tesla selger 5 millioner biler per år i 2035. Det er ingen andre selskaper som jeg har mer tro på. Såfremt man har råd til å tape pengene er det da bare en mulighet slik jeg ser det: Invester pengene i Tesla.

Uavhengig av om man har rett har man i hvert fall stått for noe man tror på, og om man har rett kan man fint 10- og 20-doble pengene sine.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

timingbeltkiller

Sitat fra: arthur på fredag 27. februar 2015, klokken 10:05
For øyeblikket ser det nesten ut som om det eneste vi vet om fremtiden er at vi ikke vet så mye om fremtiden
Vi vet 100% sikkert: Det går til helvete.
Vi vet 0% sikkert: Når det skjer.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mippen

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 27. februar 2015, klokken 12:19
Sitat fra: arthur på fredag 27. februar 2015, klokken 10:05
For øyeblikket ser det nesten ut som om det eneste vi vet om fremtiden er at vi ikke vet så mye om fremtiden
Vi vet 100% sikkert: Det går til helvete.
Vi vet 0% sikkert: Når det skjer.

Hvorfor tror du det?

Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Hvis tesla skulle gå under, hva vil da skje med alle oss som har kjøpt bil? Det er jo ikke noen forhandlere som selger biler for tesla - bare tesla selv. Det er vel heller ikke noen som lager reservedeler til bilen. Det mangler vel også kompetanse på bilene annet enn hos tesla selv
Fremtiden er elektrisk.

arthur

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 27. februar 2015, klokken 11:55
Når det gjelder aksjer er det et hovedspørsmål som man må spørre seg: Tror man dette selskapet vil gjøre det bra?

Jeg tror Tesla vil kunne gjøre det ekstremt bra og det ville ikke overraske meg om Tesla selger 5 millioner biler per år i 2035. Det er ingen andre selskaper som jeg har mer tro på. Såfremt man har råd til å tape pengene er det da bare en mulighet slik jeg ser det: Invester pengene i Tesla.

Uavhengig av om man har rett har man i hvert fall stått for noe man tror på, og om man har rett kan man fint 10- og 20-doble pengene sine.

Poenget er at til en kurs (pris) tilsvarende en P/E på 135 så får man igjen pengene hvis de gjør det ekstremt bra, ellers ikke. Med andre ord er oppsiden allerede tatt ut i prisen på aksjen, og av den grunn så er det mitt råd å holde seg unna akkurat denne aksjen, men den enkelte får selv avgjøre hvilken risikoprofil man ønsker å ha, inklusive alle pengene på Lotto.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA