Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny strømkurs i garasjen

Startet av Hammerholt, tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:51

« forrige - neste »

Hammerholt

Jeg har da fått min nye phev fra Tyskland i går. Har sjekket bilen rundt etter dette kortet med ssid og passord, men finner det ikke. Lå det på et "lurt" sted når dere fikk bil?

fstromsv

Leita også fælt etter dette en gang tidlig i eierskapet.  En liten sammenbrettet hvit lapp som kom sammen med noen andre papirlapper i mappa med bruksanvisning og service-hefte.  Må brette ut den lille lappen for å lese passord og ssid.

drphev

Fekk du til å klargjere bilen for appen (dei 10 trykka på nøkkelen)? Eg finn heller ingen SSID, men sidan eg ikkje får nokon respons på dei 10 klikka så mistenker eg at eg ikkje har wi-fi i bilen. Kva utstyrsnivå har du? Eg har Intro, men ulikt dei andre intro eg har sett har den 7"-skjerm med navigasjon.
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Hammerholt

Nei, har ikke funnet ssid, men får heller ingen respons på disse klikkene. Jeg har en 2015 mod instyle+ fra Tyskland så wifi burde vel være med. Dessverre er manualen min på tysk, så jeg skjønner ikke et kvekk

Dykkern

Jeg knotet MYE før jeg omsider fikk aktivert nettverket med de 10 klikkene. Vet fortsatt ikke nøyaktig hvordan jeg fikk suksess men jeg tror jeg ventet litt for lenge med å trykke på fjernkontrollen de første gangene.

aaa3

Min erfaring er: Gjør det FORT! Rett etter at du har trykket startknappen setter du igang med knappene på nøkkelen. Ikke nøl, raskt 10 ganger.

Hammerholt

Jeg får bare et pip. Det står at det skal komme to pip dersom den får kontakt med en enhet. Er dette feil?

drphev

Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Dykkern

Er det noen av dere som har hatt behov for å fjerne en mobil fra  fjernstyringsløsningen ennå? Jeg er i den situasjonen nå. Lurer på om det er tilstrekkelig å gå direkte til "Avbryte registrering av VIN" fra App'en eller om jeg må starte prosessen med å bruke nødblink-fjernkontroll funksjonen og velge "Avbryte registrering av VIN"?

ghabbe

Se linken i innlegget over. Framgangsmåten der fungerte for meg i hvert fall.

Dykkern

Takk for tilbakemelding ghabbe og jeg har fulgt linken. Men jeg skjønner ikke ut fra linken (bruksanvisningen) om jeg må starte med å trykke "varselblink-ti trykk" eller om jeg kan fjerne registreringen av mobilen ved å gå direkte til appen og avregistrere i den uten den forutgående fjernkontroll-prosedyren.

ghabbe

Jeg tror du må gjøre begge deler. Først fjerne koblingen i bilen med "blink-trykk", så fjerne koblingen i appen, før du legger til på nytt. Jeg fjernet bare i bilen, da jeg byttet telefon.

drphev

Sitat fra: asbaas på torsdag 26. februar 2015, klokken 08:27
Min erfaring er: Gjør det FORT! Rett etter at du har trykket startknappen setter du igang med knappene på nøkkelen. Ikke nøl, raskt 10 ganger.

Så sant så sant! Dette fungerte jo. Då har eg altså wifi likevel. Og elektrisk varmar! SSID fant eg på ein liten plastikklapp i mappa til bilen når eg visste kva eg skulle sjå etter.

Irriterande at det står innan 10 sekund i bruksanvisinga, når dette tydelegvis ikkje virkar utan at ein gjer det innan 1 sekund!
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Dykkern

Og da tror jeg det er nok av oss som har opplevd det samme (behov for veldig kjapp trykking på fjernkontrollen etter ACC er slått på) til at vi får hjelpe nye brukere i framtida med det tipset hvis de skulle slite med oppsettet.

fstromsv

Tenkte det kunne være verdt å nevne en annen tråd her i forumet hvor vi har gjort tilgjengelig den norsk instruksjonboken og annet som man har kommet over siden bilene begynte å ankomme i 2014:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12998.msg264893.html#msg264893

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA