Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din første ripe

Startet av educk, tirsdag 17. mars 2015, klokken 21:39

« forrige - neste »

educk

ser att det kan være problem med ladepunkt forann. har ikke merka noe på min tesla mer enn lokket fryst men det har jeg fått opp likt som skjedd på tidligere fossilbiler. men de mente ladepunkt bak på sida ikke var bra heller. har andre hatt problemer med dette eller er det som vanlig med media

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=43506
S85 Multi-coat red

Klykken

Er nok en overdrevet "problemstilling" dette, som alt annet media serverer. Har selv ikke hatt noen problemer på min i3, men det lades stort sett hjemme og under tak her. Ladelokket får jeg opp uansett vær, da...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Jøss. Har Bilnorge skrevet noe negativt om elbil? Lurer på om de noensinne klarer å skrive noe annet enn negativt. For noen folk :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

emil

To vintre med Leaf som lades værutsatt utendørs har ikke skapt noen som helst problemer.

Når luka åpnes trenger man ikke å ta på skitten utside, men tar tak på undersiden som er tør og fin. Kontaktene sitter bak enda et lokk som er godt fuktbeskyttet. Børster man bort eventuell snø før man tar ut håndtaket kommer det ikke noe snø inn i kontakten heller.

Eneste gangen man kan bli møkkete er når man skal lukke luka, da kan man få lit møkk på en finger, men det er ikke noe forskjell fra å lukke luka på en vanlig fossilbil.

Thomas Parsli

At man blir skitten av å åpne/lukke ladeporten er nytt for meg, men det er sikkert mulig hvis man prøver.
Hvis man ikke ønsker å bli skitten lukker man porten ved å dra i låsebøylen og trykker ned lokket med en finger på Nissan-emblemet.

Ladeporten har vært vanskelig å lukke to-tre ganger pga. ising, lett banking med snøkosten løste problemet på under 30 sekunder. Og ved en anledning har jeg måtte trykke det hard ned et par ganger for å få den opp, også pga. ising.

Ved to anledninger har jeg riktignok kommet til bil som ikke har ladet, i begge tilfellene var det feil på lader og jeg hadde ikke sjekket at ladingen hadde startet.

Thomas
("Bilnorge liker ikke elbil" er kanskje en bedre overskrift?)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

elektrolux

Nå var det ikke så lenge siden en kunde klaget over nettopp dette. Han kjører Leaf i Finnmark, og opplever at hele frontstykket er en stor isklump etter nattens snøstorm. Siden det er litt lunk i kontakten under lading vil snøen smelte der, for så å fryse til stålis når bilen avslutter ladingen. Han får heller ikke startet bilen med ladekabelen tilkoblet.

Nei, Igjen takke seg til gammel Think Classic. Her kan en bare trekke støpselet ut fra veggstikket eller i verste fall klippe hele kabelen og så kjøre avgårdet til plass der en kan få smeltet løs ladekabelen. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

fredsjo

Forslag til løsning er jo å bygge seg en garasje eller carport i det minste :p Mener å huske at tomteprisene i Finnmark ikke er så avskrekkende som lengre sør, så det er en kostnad jeg som bileier hadde tatt meg ;)
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

Øyvind.h

Sitat fra: bno på onsdag 25. februar 2015, klokken 23:05
Hvorfor er Bilnorge lite positive til elbil?
Det er nok litt sidrumpa/trauste ansatte, kombinert med at de ønsker å fremstå som en bransje-publikasjon.

Og det er ikke til å stikke under en stol at flere produsenter misliker de norske incentivene. Toyota kanskje mest med sine drittpakker i media.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Electrix

Ha ha, overskriften her kunne like gjerne vært "Bilnorge skriver om ting de ikke kan noe om".

Å klage på at ladeluken er plassert foran bilen fordi det kommer mye skitt der er merkelig, med unntak av taket og vinduene er det et av stedene som er minst skittent på vår bil, og når han foreslår å heller ha den i bagasjerommet slik at man må åpne bakluka (som er det skitneste stedet av alle) for å koble til blir det bare for dumt.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#10
Dokumentasjonen til Bilnorge er vel : vi har hørt et rykte om at...
Ingen konkret sakshenvisning eller dokumentasjon til problemstillingen.

Men lite nytt: Etter at Toyota og deler av Bilbransjen snekret sammen en drittpakke mot elbiler i 2013 så fulgte Bilnorge v/Jon Winding-Sørensen med diverse smådrypp i samme retning.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9347.msg119820.html#msg119820
Hvis man ser etter i omtale av for eksempel Tesla etter den tid så legger nesten konsekvent en del negative bemerkninger om Tesla spesielt og gjerne elbiler generelt. Disse kommentarene pirrer alltid "misunnelsen" mot fordelene for nullutslippsinsentivene uten å tenke seg over den egentlige grunne.

(PS! Hvordan ville egentlig Toyota reagert dersom de faktisk hadde en hydrogenbil på markedet i dag; den ville omtrent alle insentivene som elbilene. I utgangspunktet er det insentiver for nullutslippsbiler som kan være mer enn elbiler)


fstromsv

Artikkelen er skrevet med en viss form for ironi/humor, eller så har journalisten kondens i (hjerne)-tanken. :)

educk

har sett att de skriver mye dritt der om elbiler før og her får de det å høres ut som dette skjer ofte når de testet
S85 Multi-coat red

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA