Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring P85D

Startet av eyolf, mandag 16. mars 2015, klokken 22:19

« forrige - neste »

eyolf

Etter kun få kjørte km har jeg oppdaget en svak dunkelyd fra understell ved kjøring på ujevn vei - liknende lyd en har med dårlige foringer/stag etc. Mener å ha lokalisert lyden til å komme fra venstre side bak. Var innom min forhandler i går og de var enig at det var en dunkelyd, men fant ikke årsaken til dette. De testet også to andre E-golfer de hadde inne, og begge hadde samme ulyden. Spørsmålet ble sendt videre til importør og de avventer nå videre beskjed derfra. Noen som har lagt merke til samme ulyden?

Svk


eyolf

Alt løst utstyr er tatt ut, så slike feilkilder er eliminert. Forhandler hadde også vært ute for at bremseklossene kunne lage noe lyd, dette ble smørt opp uten at det hjalp.

Johnny

Jeg har samme type lyd bra bakenden av bilen min. Høres ut som eksosanlegget henger litt løst, og dunker borti karosseriet når jeg kjører over ujevnheter i veien. Mulig årsaken er noe annet, men det høres slik ut ;)

De har prøvekjørt bilen og hatt den på bukk, men fant ingen feil.

TMS og eGolf.

eyolf

Og da kom det telefon fra forhandler, de ville prøve å skifte en støtdemper i morgen, så får vi se om det hjelper.

Råde

Jeg har den samme. Prøv å dunke litt på bakluka eller lukke en dør. Da tror jeg du får samme lyden...

Hos meg virker det som litt dårlig tilpassing av bakluka slik at "tappen" på innsiden av bakluka ikke legger seg nedtil anslaget på bilen.

Har bilen inne i dag og bedt de se på det, evt justere luka. Skriver når jeg har hentet bilen.
e-Golf | X75D

nilskt

Sitat fra: Johnny på tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:41
(...) Høres ut som eksosanlegget henger litt løst, og dunker borti karosseriet når jeg kjører over ujevnheter i veien. Mulig årsaken er noe annet, men det høres slik ut ;)
(...)

Ja la oss inderlig håpe at det ikke er eksosanlegget! Tror vi med ganske stor sannsynlighet kan eliminere den feilen...
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

afo

Nettopp hentet min etter støtdemperbytte pga klonkelyd bak. Deilig og stille :) fikk time veldig kjapt, byttet på under en time. Bra vw!

e-Kvaase

Sitat fra: nilskt på tirsdag 24. februar 2015, klokken 10:42
Sitat fra: Johnny på tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:41
(...) Høres ut som eksosanlegget henger litt løst, og dunker borti karosseriet når jeg kjører over ujevnheter i veien. Mulig årsaken er noe annet, men det høres slik ut ;)
(...)

Ja la oss inderlig håpe at det ikke er eksosanlegget! Tror vi med ganske stor sannsynlighet kan eliminere den feilen...

Ja, eller så har man sovet seg gjennom hele kontraktsmøtet før man signerte, og hentet bilen med bomull i øra :-)

Johnny

Sitat fra: afo på tirsdag 24. februar 2015, klokken 10:59
Nettopp hentet min etter støtdemperbytte pga klonkelyd bak. Deilig og stille :) fikk time veldig kjapt, byttet på under en time. Bra vw!

Støtdemperene er også hovedteorien min, nå som det ser ut som om eksosanleggteorien var et skudd i feil retning :o
TMS og eGolf.

Softblue

Det er muligens bensintanken som er løs.
Eller har noen skjekket at felgen er strammet skikkelig til?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

afo

Sjekk litt rundt på golf 7 forum, så finner du at mange har samme problem. Noen saker løses med nye støtdempere(som min), andre ved å justere gummiknastene bakluka/dempere til bakluka hviler mot

Råde

Sitat fra: afo på tirsdag 24. februar 2015, klokken 13:00
Sjekk litt rundt på golf 7 forum, så finner du at mange har samme problem. Noen saker løses med nye støtdempere(som min), andre ved å justere gummiknastene bakluka/dempere til bakluka hviler mot
Samme svar fra verkstedet. Støtdempere eller dempere mot bakluka. Bortsett fra at bakluka var satt på feil så den må justeres. Og det vil igjen si lakkering rundt festene til bakluka. Ikke helt hva jeg forventet fra tyskere?
e-Golf | X75D

oaarum

Har også irritert meg litt over dunking fra venstre bak. Men har ikke sjekket mer ennå. Da må jeg nok det.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

S-max

Eg har fått time for bytte av støtdemper på høgre side bak. Fekk beskjed om at Audi A3 hadde hatt problem med demper og at det kunne være samme del som var brukt på e-golf. Min demper knirker ved kjøring på nokså jevn norsk veg.
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA