Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Thinken stoppet opp i trafikken

Startet av peik, mandag 16. mars 2015, klokken 17:39

« forrige - neste »

peik

Finnes det noen effektive lademuligheter mellom Sandvika og Fagernes? Hørt rykter om at det tar lang tid å lade i Nes i Ådal. Hva er status på Fagernes? Flere som kjører via Gol, men det er en stor omvei. Planer om SC i Valdres/Begnadalen?

Er det 100 km/t lading man kan regne med på 22 kW-lader og dobbellader? Vinterstid?
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Leif1

Konvertitt fra S til X

Epleskreller

Nes i Ådal har Chademo og type2-lader. Familien har hytte oppover der og derfor kunne jeg tenke meg Chademo-adapter til min bil. Slik det er nå må jeg kjøre Skoda Fabia på hytta for å rekke t-r. Tror ikke det er andre lademuligheter langs den veien.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eln00b

Skal vel være en 22kW i Fagernes også? Søk på forumet - og du vil finne... Men ja - dårlig med alternativer på den strekningen. Har benyttet den på Nes i Ådal. Ladet den tiden det tok å få i guttungen en pølse, samt toalettbesøk. Tror jammen jeg fikk på nesten 8 mil på den tida. Om det er Beitostølen som er målet finnes det en 7,4kW ved Bergo Hotel også - gratis parkering og lading i 3 timer.

olesb

Jeg ladet på type 2 uttaket på Fagernes i januar. Den fungerte fint og var gratis å bruke. Ladestasjonen har fast kabel og kan levere opptil 44kW på type 2 uttaket (begrenset til 22kW for Tesla med dobbeltlader). Samme stasjonen har også chademo- og combouttak.
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

peik

Hvor ligger ladepunktet i Fagernes? Og hvem drifter det?

peik

Fortum skal ha anlagt en ladestasjon på Kiwi Aurdal i følge deres hjemmeside.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA