Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

kjøre Oslo-Trollstigen

Startet av Kvikken, mandag 16. mars 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Kvikken

Hadde en heller dårlig opplevelse når jeg forsøkte meg på Lillestrøm Halden for 1 år siden. Hvordan er strekningen Lillestrøm-Fredrikstad nå?

Bor ca. 20min utenfor lillestrøm så må ta med det i beregningen.

Er Vestby stedet man bør lade? McDonald? Noe i området Fredrikstad?

Har hurtigladekartet og bruker det flittig men påliteligheten og tilgjengeligheten til laderne på denne strekningen var det jeg slet med for 1 år siden.

Skal også overnatte i fredrikstad uten mulighet for å lade Leafen over natta (fredag til søndag).

Calle78

Vestby er nok et bra sted å lade ja.
I tillegg har du hurtigladere ved Marche Rygge, om du liker prispolitikken til Ishavsveien.

I Fredrikstad har du iallefall 3 hurtigladere som driftes av Fortum. 1 på McDonalds på råbekken, 1 i parkeringshuset i apenesfjellet og 1 i sentrum ved elva.

Hvis du kjører om særp på veien inn til byen så har du to hurtigladere på McDonalds ved avkjøringa der også, samt Brennes Auto rett ved.

Med unntak av den i Vestby samt den ene på McDonalds i særp (noe nedetid på disse innimellom) så tror jeg de andre er stabile og bra.
Leaf Acenta 2014

DannyRS

Du kommer deg kanskje ikke helt frem til Fredrikstad før du bør lade? Da er vel Vestby et naturlig sted på veien. Eventuelt om du kjører indre Østfold med lading i Rakkestad..

Vel fremme i Fredrikstad kan du jo kanskje benytte deg av saktelading over natta i apenesfjellet. Finnes schuko 16A lading der. :)
Ellers er det hurtigladermuligheter som Calle beskriver.
'14 Nissan Leaf Acenta

Kvikken

#3
Takk for gode tilbakemeldinger.

"I tillegg har du hurtigladere ved Marche Rygge, om du liker prispolitikken til Ishavsveien."
Var denne jeg hadde dårlig erfaring med sist gang på den strekningen. Var stengt med hengelås uten noe beskjed i kartene man sjekker.

Ellers vil jeg ikke satse på å komme helt frem selv på en mild vinter da det totalt sett er 12,5mil.

Tror jeg da vil klare meg bra med de hurtigladerne som er ved Vestby og Særp/Frekksta :).

Alternativt kan jeg stoppe en tur i Ski også.

jkirkebo

Sitat fra: glennha på torsdag 26. februar 2015, klokken 12:57
Takk for gode tilbakemeldinger.

"I tillegg har du hurtigladere ved Marche Rygge, om du liker prispolitikken til Ishavsveien."
Var denne jeg hadde dårlig erfaring med sist gang på den strekningen. Var stengt med hengelås uten noe beskjed i kartene man sjekker.

Da tipper jeg du var på feil side, på andre siden står det to stk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

grorudklovnen

#5
Dersom hurtigladerne er kranglete så er det flere gode type 2 16A ladere gratis underveis.

F.eks. her i Oppegård ikke langt fra motorveien (+at hele veggen på den kommunale bygningen er dekket med vanlig schuko).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA