Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: P85D teknisk info

Startet av Soulless, mandag 16. mars 2015, klokken 09:37

« forrige - neste »

Soulless

Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en KIA Soul EV. Men leveringstiden avskrekker.

Er det noen som har erfaring med de importbilene som selges på Finn.no?
Det påstås at de klarer å levere på to uker, noe som frister veldig. Samtidig ser jeg at de opererer med Comfort +, noe som ikke finnes i det norske assortimentet. Lett å bli forvirret her.

Er det noen fallgruver jeg må være obs på?

heidu

Hvorfor velge importbilene når det selges originale exclusive-modeller på finn.no?

Ragged_Glory

Sitat fra: Soulless på mandag 23. februar 2015, klokken 09:00
Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en KIA Soul EV. Men leveringstiden avskrekker.

Det påstås at de klarer å levere på to uker, noe som frister veldig. Samtidig ser jeg at de opererer med Comfort +, noe som ikke finnes i det norske assortimentet. Lett å bli forvirret her.

Comfort + er slik jeg har forstått det,  import fra USA, og de har derfor ingen garanti fra Kia Europa. Eventuell garanti er derfor kjøpt fra forsikringsselskap. Jeg hadde styrt unna disse.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
Kia e-Niro Platinum Graphite, 2019

elbil-1

Sitat fra: Soulless på mandag 23. februar 2015, klokken 09:00

Har selv kjøpt en exclusive modell importert fra tyskland.

Full europeisk garanti og merkeforhandler i norge ønsket meg velkommen når det var tid for service.

Se at det er andre modeller som er comfort+ etc, vet ikke hvor disse kommer fra...

OlavEmil

Er nok vesentleg forskjell på garanti om bilen kjem frå Tyskland (Europagaranti) eller frå USA :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Djur1

Hvor mye er det å spare på å kjøpe i Tyskland?  Det vil si mot prisene som ligger ute på finn.no?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

OlavEmil

Tvilar på at det er noko gunstig å prøve å kjøpe i Tyskland. Dei bilane som blir omtalt som importert frå Tyskland her, er nye bilar tiltenkt Tyskland som er overflytta / importert hit av Kia Norge for å hente inn noko av leveringsetterslepet.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

elbil-1

Bilene på finn.no som ikke selges av KIA forhandler, er ikke importert via KIA norge, men stort sett direkte importert fra tyskland etc. av den aktuelle forhandleren som selger bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA