Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model S er en dritt bil

Startet av Trulswh, søndag 15. mars 2015, klokken 20:30

« forrige - neste »

Trulswh

Noen som vet om kjørestil har noe å si på batteriets og motorens yteevne over tid? Hvis jeg for eksempel aktiverer regenerering istedenfor å bremse, f.eks før en fartsdump, for så å deaktivere dette helt og seile etter akselerasjon igjen?

Og om hurtig akselerasjon like etter start har noe å si? Kan man i teorien kjøre så hardt man bare vil, så lenge man passer på å lade batteriet på fornuftig vis?

phingoc

motor generator enhet tar ikke skade av dette.
Batteriet er mer usikkert, men vi har jo 8års garanti på batteri. :)
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

Trulswh


DrNox

Har også slått meg til ro med 8års garanti, selv om jeg satser på og ha den lenger enn 10 år!
Føler jeg allerede har bitt over det verste mtp avstander, slik at om batteriet skulle dette helt ned i 50% av kapasiteten, så vil jo bilen være å foretrekke på de korte distansene allikevel. 95% bruk av min bil ligger inn forbi noen små norske mil.

mihkku

Og uansett - om det skulle koste 50.000 å skifte batteriet etter 8år, så er dette langt billigere enn pengene du har brukt på service/deler på en fossilbil

Bawler

Sitat fra: mihkku på mandag 23. februar 2015, klokken 17:17
Og uansett - om det skulle koste 50.000 å skifte batteriet etter 8år, så er dette langt billigere enn pengene du har brukt på service/deler på en fossilbil

Sett 10 000,- på en batterikonto hvert år, så har man iallefall råd til en ny pakke og forhåpentligvis en oppdatert batteripakke :p
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

DrNox

Etter 10år så er vel ikke bilen verdt så mange kronene. Da er det ikke sikkert en har lyst til å bruke 50k for å kunne kjøre lengre. Men om bilen er godt tatt vare på og VW har utviklet lettere og bedre batterier til en ok pris. Kanskje ::)

Svk

Om bilen er null verd etter 8år. Og du har ikke har hatt store reprasjoner mellom 5 og 8år.
Så har den kostet deg litt over 30000 pr år. Er jo ikke så vondt det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA