Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norstart har nye hjemmesider

Startet av Tommy, søndag 24. mai 2009, klokken 22:27

« forrige - neste »

Tommy

Fant ikke dette emnet noen plass, mulig jeg har oversett noe...men men.
Var i helgen på en "sammenkomst" hos noen venner, og selvfølgelig havner man inn på elbilpraten til slutt. Mye pga.min kjøredoning.
Noe som jeg fort fant ut var at det finnes mange mennesker der ute som kjøper bil kun pga.design.

Måtte bare da dra frem Tesla-en på pc-en....De fleste mente dette bare var noe PR-greier og ikke en realitet.
Og at elbiler er for treige osv..

Er det bare vi som har elbil som er klar over alt som rører på seg?
Er elbilen fremtiden?

Legger ut noe jeg fant på youtube for lenge siden, som har overbevist mang en sjel om elbil(i diskusjoner).
De fleste har sikkert sett det før, men kanskje noen som ikke har.... ;D

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Tommy

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Lars C. Krogenæs

#2
Ikke veldig mye info om konseptet. Antegelig søppel fra firmaet Genepax som håpet på investorer.

De har nå lagt ned. Hadde dette funket, hadde de fått nok av investorer...

Les mer her:

http://www.ecogeek.org/content/view/1769/68

http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/4271579.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Water-fuelled_car

http://www.genepax.co.jp/

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Griffel

Etter det jeg forstår er dette en alternativ metode for lagring av hydrogen. I stedet for å benytte en trykktank er hydrogenet lagret i en metallhydrid elektrode. Ved tilførsel av vann starter en kjemisk reaksjon som frigjør hydrogenet. Dette kan være en effektiv metode for lagring av hydrogen sammenlignet med trykktank. Det som står er at de hevder å ha laget en en elektrode med lang levetid altså en med mye lagret energi.

En kan kalle dette et primærbatteri for hydrogen. Når "batteriet" er tomt må det byttes, og selvfølgelig, etter fysikkens lover vil produksjon av nye elektroder kreve mer energi enn det de kan levere til brenselsellene. (antagelig mye mer).

Prosessen stopper når elektroden har frigitt energien som er lagret på denne måten. Så istedet for stasjoner for fylling må en ha stasjoner for bytting av "hydrogenbatteri". Tøvet med literflasken med vann er vell helst for å lure investorene. No som de tydligvis ikke har lykkes med.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Har noen sjekket datoen på dette utspillet?  1. april ser ut til å være internasjonalt.

Dessverre er det mange som prøver å skaffe investorer for å finansiere
"the perpeetum immobile".   Google på :   Eestor , de har hatt en revolusjonerende ny batteriteknologi klar siden tidlig 2000, men får ikke ut fingeren mht produksjon.....!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Tommy

Florerer ganske mye sånn tull på nettet.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Griffel

#6
Sitat fra: RevaLover på lørdag 25. april 2009, klokken 10:37
Florerer ganske mye sånn tull på nettet.
Det florere veldig mye tull på nettet, men ikke alt er tull. Supercapasitorer kommer, de har så vidt begynt å komme i håndverktøy, og er faktisk i bruk i tog for å ta vare på bremseenergien. Det forskes også intenst på lagring av hydrogen som metallhydrid siden en i alle fall teoretisk kan lagre hydrogen i faststoff vesentlig mer effektivt enn i trykktank. Framtiden er stadig spennende.
En av investorene til Eestor (Ultra capasitor) er Lockheed Martin derfor har jeg ikke helt mistet tron på at noe er på gang.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Tommy

Sikter mest til disse små syltetøyglassene du kobler til i bilen med vakumslanger og en teskje kaustiksoda...... :D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA