Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Olemann, søndag 15. mars 2015, klokken 18:35

« forrige - neste »

EinarV

Sitat fra: TM på søndag 01. mars 2015, klokken 12:22
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 11:41
.....og ikke minst en rekkevidde som står i stil til at det er maks ti mil mellom hurtigladerene på EL39 og man kan beholde god komfort i kupeen.
Problemet er at den ikke har støtte for hurtiglading, så man må lade 3 timer med AC lading før man kan kjøre videre. Og uten varmepumpe, så vil rekkevidden om vinteren være ned mot 10-12 mil selv med et batteri på hele 36 kWh (brutto). Med i3 må du lade litt tidligere, men kan kjøre videre etter en halvtime.

Ahh, okai, jeg hadde ikke tid til å høre på selgeren ;) da er den pluttselig ikke så atraktiv lengere. De hadde visst kjørt den fra Mandal til Forus på en lading, men det hjelper ikke når jeg kjørte Randaberg til Kristiansand og retur med i3en i går. 48 mil på en dag er rekorden min til nå, det hadde ikke B-electricen klart.
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

moonbuggy

Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 14:53
Sitat fra: TM på søndag 01. mars 2015, klokken 12:22
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 11:41
.....og ikke minst en rekkevidde som står i stil til at det er maks ti mil mellom hurtigladerene på EL39 og man kan beholde god komfort i kupeen.
Problemet er at den ikke har støtte for hurtiglading, så man må lade 3 timer med AC lading før man kan kjøre videre. Og uten varmepumpe, så vil rekkevidden om vinteren være ned mot 10-12 mil selv med et batteri på hele 36 kWh (brutto). Med i3 må du lade litt tidligere, men kan kjøre videre etter en halvtime.

Ahh, okai, jeg hadde ikke tid til å høre på selgeren ;) da er den pluttselig ikke så atraktiv lengere. De hadde visst kjørt den fra Mandal til Forus på en lading, men det hjelper ikke når jeg kjørte Randaberg til Kristiansand og retur med i3en i går. 48 mil på en dag er rekorden min til nå, det hadde ikke B-electricen klart.

Imponerende.
Hvor ladet du på den turen ?

EinarV

Sitat fra: moonbuggy på søndag 01. mars 2015, klokken 16:06
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 14:53
Sitat fra: TM på søndag 01. mars 2015, klokken 12:22
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 11:41
.....og ikke minst en rekkevidde som står i stil til at det er maks ti mil mellom hurtigladerene på EL39 og man kan beholde god komfort i kupeen.
Problemet er at den ikke har støtte for hurtiglading, så man må lade 3 timer med AC lading før man kan kjøre videre. Og uten varmepumpe, så vil rekkevidden om vinteren være ned mot 10-12 mil selv med et batteri på hele 36 kWh (brutto). Med i3 må du lade litt tidligere, men kan kjøre videre etter en halvtime.

Ahh, okai, jeg hadde ikke tid til å høre på selgeren ;) da er den pluttselig ikke så atraktiv lengere. De hadde visst kjørt den fra Mandal til Forus på en lading, men det hjelper ikke når jeg kjørte Randaberg til Kristiansand og retur med i3en i går. 48 mil på en dag er rekorden min til nå, det hadde ikke B-electricen klart.

Imponerende.
Hvor ladet du på den turen ?

Hadde fulladet bil når jeg startet på Randaberg, stoppet noen timer hos Bertel O. Steen på Forus for å delta på årsmøte i Rogaland elbilforening, der fikk jeg toppet opp med sakte lading. Så var det hurtiglading i Flekkefjord, den er gratis så der stod det en e-Golf og holdt på CCS pistolen uten å lade, men gikk ikke så veldig lang tid før jeg fikk tilgang. Så ble det Mandal, jeg oppdaget ved en tilfeldighet at GrønnKontakt sin hurtiglader i Kristiansand ikke er CCS enda, og heldigvis at jeg oppdaget det  :P Så ble det Mandal og Flekkefjord på retur og en halvtime på type 2 hos IKEA Forus for å klare de to siste milene. 50kr i strøm og ingen bompenger kontra 500-600kr i bensin pluss ca 100kr i bompenger. Det er ikke dette i3en er laget for, men morro å teste det ut  :D
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Sandpusher

Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 19:41
Sitat fra: moonbuggy på søndag 01. mars 2015, klokken 16:06
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 14:53
Sitat fra: TM på søndag 01. mars 2015, klokken 12:22
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 11:41
.....og ikke minst en rekkevidde som står i stil til at det er maks ti mil mellom hurtigladerene på EL39 og man kan beholde god komfort i kupeen.
Problemet er at den ikke har støtte for hurtiglading, så man må lade 3 timer med AC lading før man kan kjøre videre. Og uten varmepumpe, så vil rekkevidden om vinteren være ned mot 10-12 mil selv med et batteri på hele 36 kWh (brutto). Med i3 må du lade litt tidligere, men kan kjøre videre etter en halvtime.

Ahh, okai, jeg hadde ikke tid til å høre på selgeren ;) da er den pluttselig ikke så atraktiv lengere. De hadde visst kjørt den fra Mandal til Forus på en lading, men det hjelper ikke når jeg kjørte Randaberg til Kristiansand og retur med i3en i går. 48 mil på en dag er rekorden min til nå, det hadde ikke B-electricen klart.

Imponerende.
Hvor ladet du på den turen ?

Hadde fulladet bil når jeg startet på Randaberg, stoppet noen timer hos Bertel O. Steen på Forus for å delta på årsmøte i Rogaland elbilforening, der fikk jeg toppet opp med sakte lading. Så var det hurtiglading i Flekkefjord, den er gratis så der stod det en e-Golf og holdt på CCS pistolen uten å lade, men gikk ikke så veldig lang tid før jeg fikk tilgang. Så ble det Mandal, jeg oppdaget ved en tilfeldighet at GrønnKontakt sin hurtiglader i Kristiansand ikke er CCS enda, og heldigvis at jeg oppdaget det  :P Så ble det Mandal og Flekkefjord på retur og en halvtime på type 2 hos IKEA Forus for å klare de to siste milene. 50kr i strøm og ingen bompenger kontra 500-600kr i bensin pluss ca 100kr i bompenger. Det er ikke dette i3en er laget for, men morro å teste det ut  :D
Fin tur det EinarV! Tok den i sommer, men er litt skeptisk til Stavanger-Flekkefjord nå med våte veier. Hvor mye hadde du igjen når du kom til Flekkefjord? (Visste ikke at den var gratis ennå, trodde GK tok betalt her?)
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

EinarV

Sitat fra: Sandpusher på mandag 02. mars 2015, klokken 18:36
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 19:41
Sitat fra: moonbuggy på søndag 01. mars 2015, klokken 16:06
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 14:53
Sitat fra: TM på søndag 01. mars 2015, klokken 12:22
Sitat fra: EinarV på søndag 01. mars 2015, klokken 11:41
.....og ikke minst en rekkevidde som står i stil til at det er maks ti mil mellom hurtigladerene på EL39 og man kan beholde god komfort i kupeen.
Problemet er at den ikke har støtte for hurtiglading, så man må lade 3 timer med AC lading før man kan kjøre videre. Og uten varmepumpe, så vil rekkevidden om vinteren være ned mot 10-12 mil selv med et batteri på hele 36 kWh (brutto). Med i3 må du lade litt tidligere, men kan kjøre videre etter en halvtime.

Ahh, okai, jeg hadde ikke tid til å høre på selgeren ;) da er den pluttselig ikke så atraktiv lengere. De hadde visst kjørt den fra Mandal til Forus på en lading, men det hjelper ikke når jeg kjørte Randaberg til Kristiansand og retur med i3en i går. 48 mil på en dag er rekorden min til nå, det hadde ikke B-electricen klart.

Imponerende.
Hvor ladet du på den turen ?

Hadde fulladet bil når jeg startet på Randaberg, stoppet noen timer hos Bertel O. Steen på Forus for å delta på årsmøte i Rogaland elbilforening, der fikk jeg toppet opp med sakte lading. Så var det hurtiglading i Flekkefjord, den er gratis så der stod det en e-Golf og holdt på CCS pistolen uten å lade, men gikk ikke så veldig lang tid før jeg fikk tilgang. Så ble det Mandal, jeg oppdaget ved en tilfeldighet at GrønnKontakt sin hurtiglader i Kristiansand ikke er CCS enda, og heldigvis at jeg oppdaget det  :P Så ble det Mandal og Flekkefjord på retur og en halvtime på type 2 hos IKEA Forus for å klare de to siste milene. 50kr i strøm og ingen bompenger kontra 500-600kr i bensin pluss ca 100kr i bompenger. Det er ikke dette i3en er laget for, men morro å teste det ut  :D
Fin tur det EinarV! Tok den i sommer, men er litt skeptisk til Stavanger-Flekkefjord nå med våte veier. Hvor mye hadde du igjen når du kom til Flekkefjord? (Visste ikke at den var gratis ennå, trodde GK tok betalt her?)

Det var hårete ja, jeg hadde blitt lovet å få lade inne på verkstedet til Bertel O Steen for å beholde litt temperatur i batteripakka, men ble henvist til et stikk ute i kulden, hadde jeg vært lur hadde jeg svingt bort til Bavaria som var 100 meter unna og stått på en av type2ene der. Med det dritt været som var med regn og sterk motvind så måtte jeg litt ned på hastighet for å klare det, hadde tre kilometer igjen når jeg kom frem til laderen. Btw, skjønner ikke helt plasseringen til laderne i Flekkefjord og Mandal. De burde jo stå ved Europaveien, men står i Flekkefjord ved et kjøpesenter nede i byen (som forsåvidt er greit nok når det er åpent der) og i Mandal på en mørk vegg bak et kulturhus (leita i tre kvarter etter denne).
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Olemann

Litt vanskelig å se hva de siste innleggene har med i3 på FINN å gjøre, foreslår at lade-diskusjonen holdes til ladetrådene ... :)
Det er minst 3 ladetråder allerede.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA