Hvordan er den på glatta?

Startet av asgeirn, søndag 22. februar 2015, klokken 09:27

« forrige - neste »

PokerFjes

Sitat fra: Dykkern på tirsdag 22. desember 2015, klokken 00:34
Sitat fra: bluefox på mandag 23. februar 2015, klokken 16:12
Bytt ut standard fjernlys halogenpærer med Osram Nightbreaker, så blir du fornøyd med fjernlyset.
Nei - det ble jeg ikke. Osram Nightbreaker var ikke vesentlig bedre enn de pærene som stod i lykta fra før. Og jeg er fortsatt misfornøyd med fjernlyset.
Kjøp moderne LED erstatningspærer. Jeg har kjørt på slike i snart to år. De første - i orginallyskasterne på en 2000-mod VW Caravelle ga en del strølys men lyste bra. Når jeg kjøpte nye DEPO hovedlykter og nyere LED-pærer i høst ble lysbildet også helt supert.
Si fra hvis det er interessant - det er mange feller å gå i når man skal kjøpe disse fra Kina.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

jokke

Ja led pærer er interresant, prøvde Osram og det var oppskrytte greier

aaa3

Tråden heter "Hvordan er den på glatta?"

elbikefun

Utenom når man låser bilen i 4x4 med knappen i midt-konsollen; hvordan regulerer bilen  hvor mange aksler den trekker på ?

-Vil bilen automatisk trekke på alle 4; om den merker at et hjul glipper ?

-Ved kun el-drift; trekker vel bilen på to aksler ?
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

asgeirn

De to akslene er uavhengige med hver sin elektromotor. Bensinmotoren kan kun drive forhjulene, og da kun over 60 hm/t.

Bakakselen er ganske lik i-MiEV. Begge har åpen differensial såvidt jeg har forstått, så alt bilen gjør er å regulere effekt på de to motorene og bremse hjul som spinner.

4x4 lock forteller bilen at den skal gi samme effekt på begge aksler, men det er ingen mekanisk låsing noe sted.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA