Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norstart har nye hjemmesider

Startet av BurtR, søndag 24. mai 2009, klokken 22:02

« forrige - neste »

BurtR

Vurderer å kjøpe oss en bil nummer 2 og har så langt sett på Buddy og Reva. Mitt inntrykk så langt er at Buddyen er enklere og virker mer solid. Reva´n har en del småting som Buddy ikke har (sentral-lås, bedre seter) Følelsen så langt er at Buddyen er et bedre kjøp, til tross for at Reva´n ser ut til å løse plassering av barn ( 2 stk, 1 og 3 år) bedre. Tror nok også at "kulhets faktoren" spiller en rolle og den er etter min smak vesentlig større hos Buddy enn hos Reva.
Er det noen her som har erfaringer med begge biler, som kan si noe om forskjeller/fordeler med disse to?


(Vi har så vidt tittet på Citroen og Peugeot variantene, men frykten for å kjøpe katta i sekken gjør at vi heller mot å kjøpe en ny fremfor en brukt el-bil.)

RoadRunner

Sitat fra: BurtR på torsdag 23. april 2009, klokken 18:09
Mitt inntrykk så langt er at Buddyen er enklere

Jeg har bare Buddy, og kan skrive under på at det er enkelt ombord. Men samtidig vil du aldri få problemer med sentral-låsen på Buddyen ;).  Kjøper du Buddy vil jeg anbefale at du har lave krav til komfort utover at du er varm og tørr når du kommer fram - men høye krav til drifts-sikkerhet og økonomi! Mine sønner kan forøvrig bekrefte kulhets-faktoren for Buddy, du legges merke til i "så lita bil".

Mens du venter på svar fra noen som har både Buddy og Reva, kan du kanskje finne nyttig informasjon i "Valg av Elbil" http://elbil.no/forum/index.php?topic=1526.0
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Tommy

Jeg er jo meeeeeeeget inhabil hær, men jeg kan vise til en artikkel i aftenbladet.
Problemet er jo at bilene her er testet av en mann som egentlig holder seg til biler med fosilt brennstoff....men, men nyttig uansett
Lykke til i biljakten....om valget faller på Buddy eller Reva så blir du helt sikkert fornøyd i begge tilfellene ;D

http://aftenbladet.no/fritid/bil/961640/Er_Buddy_bare_Reva.html
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

El rayo

Sitat fra: BurtR på torsdag 23. april 2009, klokken 18:09
Reva´n ser ut til å løse plassering av barn ( 2 stk, 1 og 3 år) bedre.
Kan bare foreslå at du prøver to barnestoler i begge. Minsten kan kanskje ikke bruke barnestol enda, men det blir ikke lenge til.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

ilmarw

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/tester/nybiltester/article2061111.ece

Jeg sto med det samme valget som deg for to år siden, og endte opp med Buddy, og har ikke angret et sekund. Men andre har valgt omvendt, og heller ikke angret et sekund. For min del ble det folka på Elbil Norge, samt at jeg synes at Buddy'en er artigere å se på, som avgjorde. Jeg er over 1.90, og har utrolig god plass i bilen.

ilmar
Polestar i bestilling

Tommy

Prøv å se bort fra at jeg selger Reva...
Jeg er 192, går helt fint på høyden, men misstenker noe missforhold mellom overkropp og ben ;D
Når det gjelder barn så har jeg ei på 1, ei på snart 4 og ei på 11.
Hun på 11 sitter helst fremme, men klarer å sitte bak om vi er nødt til å være 2 voksne. Men er redd det er siste året hun sitter bak.
Når det gjelder de 2 minste så går det helt fint å ha hun på 4 bak i sete med sidestøtter, og hun på 1 fremme i bakovervendt barnestol.
Det er imidlertid vanskelig å gjøre motsatt.

Ta kontakt med din nærmeste forhandler på Buddy og Reva.
Det letteste er å prøve selv.

Som skrevet i tidligere innlegg så er smilefaktoren meget høy på Reva og.
Håper man ikke gjør deg mere usikker nå, det viktige er jo at du kjøper elektrisk.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Sitat fra: BurtR på torsdag 23. april 2009, klokken 18:09
(Vi har så vidt tittet på Citroen og Peugeot variantene, men frykten for å kjøpe katta i sekken gjør at vi heller mot å kjøpe en ny fremfor en brukt el-bil.)

Jeg har P106 til salgs. Km stand 23000-80000 km Pris 90-130K avhengig av om du vil ha 1999 / 2001 / 2008 batterier.

Dette er biler jeg har sjekket og er ikke i den katagorien du frykter.

Velger du brukte batterier gir jeg 12 mnd 50% garanti på batteriene.

Ring 452 90 180 for en prat
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

BurtR

Takk for svar! Må nok prøve begge to en gang til før jeg bestemmer meg

P106 er ikke uaktuell den heller, må gå litt i tenkeboksen tror jeg. Mine 10 tommeltotter og manglende kunnskap om bil gjør meg litt skeptisk. Men det er absolutt noe jeg vurderer.

elektrolux

Fordel med 106 er at det er et mer solid karrosseri med mer plass, samt at batteriene ikke trenger å byttes hvert 2-3 år.

Ulempen er dyre deler ved problemer, samt behov for vannservice for hver 4-5000 km.

P106 lades ved behov og før bruk, mens Blybatterier bør lades etter hver bruk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

RH

Elektrolux: Hva er rekkevidden til Peugeotene på én lading?
* Stavanger
* Vurderer å anskaffe elbil

elektrolux

#10
Batteripakkene i bilene mine er på godt over 100 Ahr, og kan gi rekkevidde på opp mot 100 km forutsatt at du kjøper den nye typen selika dekk.

Fikk nettopp SMS fra kjøperen av Saxo'en min, at den kjørte på 96 km på en lading med tilsvarende setup, og med mye kjøring i 70 soner.

Ellers skal en være fornøyd med 70+ km, men husk at NiCd kan kjøres helt ut, og også lades omtrent når som helst. ( ikke før lagring av bilen )

Dermed er 200 km på en dag fullt mulig.

Har også hurtiglader på gang, som lader med 20A ekstra fra 1 fase 220V, og 60A ekstra fra 3 fase 220 eller 380V. Dermed kan en klare opp mot dobble rekkevidden på en dag.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

RH

BurtR: Har det blitt elbil på deg? Bestemt deg for hvilket merke? Jeg vuderer selv å kjøpe Buddy eller Reva. Har vært hos forhandlerne og sett på begge to nå. Noe bedre komfort i Reva, med ordentlige seter. Buddy vet man at leverer driftsikre biler av god kvalitet, mens Reva er relativt nye her til lands, og man vet vel ikke enda hvor holdbare disse er i vårt harde klima.

Fordel med Buddy er vedlikeholdsfrie batterier, men vannfylling på Reva skal visstnok være veldig enkelt, og tar bare et par minutt. Ny batteripakke, er en del billigere til Reva.

Kjøreegenskaper, fart og rekkevidde er vel omtrent det samme for Reva og Buddy. Ingen av dem klarer den kjørelengden jeg ønsker, men begge kommer etterhvert med Lithium-ion batterier. Reva kommer først, i juli, men det blir skamdyrt.

Selgeren som jeg snakket med hos Bilkilden i Stavanger virket ikke som han hadde så god greie på elbil. Butikken er nettopp blitt Buddy-forhandler, så det blir vel bedre med tiden. Reva-forhandleren Boligenergi i Sandnes er en virkelig elbilentusiast.

Reva er jo i utgangspunktet en del rimeligere i innkjøp enn Buddy, men hos Bilkilden har de en del demobiler som det var snakk om at jeg kunne gjøre en grei deal på.
* Stavanger
* Vurderer å anskaffe elbil

ØysteinBuddy

Vurderer dere fortsatt dette?

Sjekk ut ny side og ny bil!

http://www.elbilnorge.no/
X-div buddy
X-2xthink city
Nå- 2014 Nissan Leaf Tekna

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

danandersson

Unnskyd at jeg blander meg: Jeg synes at spørsmål om sikkerhet er lite framme i slike diskusjoner ...  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA