Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norstart har nye hjemmesider

Startet av BurtR, søndag 24. mai 2009, klokken 22:02

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: danandersson på mandag 11. mai 2009, klokken 19:49
Unnskyd at jeg blander meg: Jeg synes at spørsmål om sikkerhet er lite framme i slike diskusjoner ...  :)

Er diskutert i utallige andre tråder. Føler du deg usikker i trafikken anbefales Størst mulig SUV. Ikke tenk på de du eventuelt måtte kjøre inn i. Det er deres problem.

Ellers er faktisk Kewet godkjent kollisjonstestet etter regler fra 90 tallet. Det er heller ikke kommet fram at noen noengang har blitt skadet eller drept i en slik bil, i motsettning til de fleste andre biler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Laban

Sitat fra: danandersson på mandag 11. mai 2009, klokken 19:49
Unnskyd at jeg blander meg: Jeg synes at spørsmål om sikkerhet er lite framme i slike diskusjoner ...  :)
Tror det med sikkerhet ikke er det som er mest avgjørende når man kjøper Buddy eller Reva. Som diskutert utallige ganger tidligere her inne på forumet, er begge registrert som motorsykler, og tilfredstiller de krav disse har til sikkerhet. Det medfører også at prisen er forholdsvis lav.

Er sikkerhet høyprioritet bør man kjøpe ElBIL og ikke Elmotorsykkel ;).

Jeg er ihvertfall ikke bekymret for sikkerheten i min Buddy når jeg kjører i byen. I 80 kmt derimot er jeg fullstendig klar over at jeg blir taperen nesten uansett hva jeg treffer eller som treffer meg - og da kjører jeg også deretter.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

BurtR

Sitat fra: RH på mandag 11. mai 2009, klokken 15:43
BurtR: Har det blitt elbil på deg? Bestemt deg for hvilket merke?

Har ikke kjøpt, men har bestemt meg for å gå for Buddy. Problemet nå er at det kommer en ny modell i desember. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har egentlig bruk for en bil nummer to ganske snart, samtidig som noe sier meg at jeg bør vente. Sitter derfor på gjerdet litt, må se om de setter ned prisen på dagens modell først.

elektrolux

Husker kulthetsfaktoren var med i din vurdering.

I så fall ville jeg absolutt ventet på den nye Byddy'en. En slik i Matt sølv metallic, lik fargen på noen modeller av Schuemann sine BMW hjelmer fra 2005 ville vært utrolig kult.

Ellers vil jeg slå et slag for en Hvit 1998 P106 jeg har til salgs, og som ikke er katta i sekken.

Som ny. kjørt kun 23000 km, og selges enten med helt nye 2008 batterier som har forventet levetid på 100-150 000 km, og til 130K ferdig registrert inkl ev levering til Oslo, eller samme bil med ekstremt gode 2001 batterier til 110K. Bilen har Robometer montert.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tommy

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA