Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Skjøteledning

Hadde EL2xxxx reg. Så garantert S85.
Vil jo si at når du tar 6+ kunder i løpet en dag
og ikke tar opp plass på verksted så tror jeg
ikke det er så lite effektivt som  noen vil ha det
til.
Samler opp kunder i et geografisk område.

Motorwatt

Jeg ringte inn på mandag angående venstre speil som hadde låst seg i nedre stilling. De kunne sende en bil på tirsdag, men det løste seg med en Restore av profilen. Kort responstid, vil jeg si, men jeg bor i samme byen som @Skjøteledning  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

nortrahof

Imponerende lite ventetid i KRS!!!
Jeg var innom og spurte om service. De hadde tid dagen etter!
- I hvert fall passet det godt for både SC og meg!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

kaiat

Sitat fra: Amatøren på onsdag 06. mars 2019, klokken 10:02
Tesla kunne jo hatt en sertifiseringsordning av uavhengige bilverksteder og bilverksted kjeder hvis verkstedene koster på de ansatte nødvendige kurs og opplæring mot å bli sertifisert av Tesla til slutt.

Da kan de ha store sentrale SC med spisskompetanse som de uavhengige kan støtte seg på ved komplekse problemer mens vanlige servicer, reparasjoner, sensorbytter, justering av dører, karosseri arbeider, kan utføres lokalt på landsbygden.

Da har også de uavhengige verkstedene mer å støtte seg på når det blir færre fossilbiler på landsbygden også.

Bedre service rykte for Tesla også.

I tillegg bedre forsprang på fossilprodusenter som har eller skal begynne å konvertere til elbilproduksjon.

Dette er vel sånn de fleste bilprodusentene opererer per i dag?

Amatøren

Ja, men jeg har forstått at det er når de samtidig selger merket også. Selvfølgelig kan jeg ha misforstått.

Derimot så er det vel en del verksteder rundt omkring som bare driver med service og reparasjoner og de trenger vel bare en godkjenning fra Vegvesenet (offentlig myndighet).

Det er de rene uavhengige verkstedene jeg tenkte på med mitt innlegg.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Amatøren

Trenger ikke bli problemer med garantisaker.

Er verkstedet sertifisert så må det gjelde for garantisaker også.

Om Tesla mekaniker/tekniker (ja, personene må sertifiseres ikke bare verkstedet generelt) arbeider ved et SC eller uavhengig verksted burde være likegyldig for Tesla bare de får fornøyde kunder og god omtale.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

I det øyeblikket en tredjepart skal håndtere garantisaker har du bukken og havresekken, men kunne nok latt seg løse med at nærmeste servicesenter tok seg av selve garantiavgjørelsen, mens arbeidet kunne utføres av tredjepart. De gjør dette allerede på karosseriarbeid, men da må bilen først innom Tesla for at de skal se på det. Men det tar de altså på drop in på 30 sekunders varsel, så det hadde latt seg gjøre, men er ikke like greit om man har ti mil til SC.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mao

Tesla Trondheim har vel lenge vært ansett som en av de bedre i landet mht. service og ventetid. Ser ut som det har gått over.
Fikk beskjed i dag om at de kun booket timer 3-4 måneder frem i tid, så derfor kunne jeg ikke få fastsatt tidspunkt for sjekk og fiks (garantirep.) av feil i forstilling/fjæring. Så får vi se om jeg får time i august eller i desember, og håpe bilen holder i mellomtiden....
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

overlay

Bestilte for en stund siden service på Skøyen. Fikk beskjed om at det var mottatt, men at de ikke hadde mulighet til å gi meg time da det var for langt frem i tid

Motorwatt

Da har vel det som var fryktet skjedd. Masse TM3 som er utlevert med feil og mangler tar all kapasitet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

duffus

Sendte e-post med spørsmål om service Oslo Nord for 3 uker siden. Fikk svar på fredag og ble oppringt på mandag, service på onsdag. Helt innafor spør du meg :)

streken

Hos Tesla i Moss kan man enn så lenge få time raskt. I løpet av få dager for småfiks, etter en drøy uke for storfiks.
Jeg leverer inn min S 15.4 for bl.a. å få utbedret luftfjæringen samt en hel del småtteri som har samlet seg opp siden bilen var ny. «Vi trenger et par dager, og du får selvsagt lånebil.»  :)
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Motorwatt

Bestilte service i dag (mandag) på en SC i Oslo-området. Fikk time fredag. Dette er absolutt "innafor"  :D
Tesla S75D - 09/2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA