Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

latigo

Prøvde å bestille 40k-service i mars 2017 i Trondheim, og tenkte eg var ute i god tid. "Nei, er fullt i mars, gitt, men du kan få i april". Ingen betring i sikte, ser det ut til.  :-\

spirrevipp

Noen som vet hvordan ventetid er hos servicesenter i Kristiansand?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

krl

Tror de har grei kapasitet der. En ukes ventetid eller noe sånt kanskje?

aness

Noe skjer i Oslo-området for tiden.

Bestilte service på Skøyen for noen uker siden og neste ledige time var i mars.
I går fikk jeg telefon fra Rud med beskjed om at de kunne ta service om en uke, eller hvilken som helst annen dag før nyttår.

Fortsetter de i det tempoet er kanskje ventetid snart historie?

Skjøteledning

Hadde min på service på Rud nå på mandag. Meget smidig opplegg. De ringte forrige uke og lurte på om jeg hadde noe ekstra ting som skulle fikses utenom 40.000 service.
De har fått drive inn med fire båser, kjører rett inn i parkeringshuset og en tekniker tar i mot og går over work order og bilen umiddelbart. Fikk loaner og var avgårde på 5 min.
Spurte kundebehandler om ventetid på verksted. Hun sa at det etter nyttår ville bli 1-2 uker ventetid for service og at småting kunne de fikse umiddelbart med den nye drive inn tilbudet de har fått.
Så det håp om bedre tider.

nie

Sitat fra: Brede på torsdag 08. desember 2016, klokken 14:50
Har nå for første gang vært i kontakt med Ålesund. Service på et slikt nivå at jeg kan vurdere å kjøpe ny Tesla igjen!
Svarer på mail i løpet av minutter, tilgjengelige på telefon og to ukers ventetid på verkstedtime.

Terningkast 6
Skulle bare mangle.
De har jo et like stort servicesenter som Bergen som skal serve kanskje 20% av det antall Tesla som finnes her i Bergens-regionen.

hgs

Sitat fra: aness på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:09
Noe skjer i Oslo-området for tiden.

Bestilte service på Skøyen for noen uker siden og neste ledige time var i mars.
I går fikk jeg telefon fra Rud med beskjed om at de kunne ta service om en uke, eller hvilken som helst annen dag før nyttår.

Fortsetter de i det tempoet er kanskje ventetid snart historie?

Jepp!

Høyre dørhåndtak bak har slutta å virke utenfra. Sendte mail til Tesla Drammen, og det var bare å foreslå tid i desember. Fikk time første gang jeg skulle forbi noen dager seinere. Voldsom forskjell fra tidligere, og det med en haug av nye Model X på veien. Kudos iallfall, håper det fortsetter slik.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Muffinman

Dørhåndtak vurderes som kritisk og tas alltid nesten umiddelbart. Det har ikke så mye med den 'ordinære' køen å gjøre.

hmre

Sitat fra: Skjøteledning på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:49
Spurte kundebehandler om ventetid på verksted. Hun sa at det etter nyttår ville bli 1-2 uker ventetid for service og at småting kunne de fikse umiddelbart med den nye drive inn tilbudet de har fått.
Så det håp om bedre tider.

Samme sa de til meg, 1-2 ukers ventetid etter nyttår, og småting kan de ta umiddelbart ved oppmøte. Tidligere (nå nylig) har de ligget på 3 mnd ventetid. Spurte litt hva de har gjort for å kutte ned ventetiden så drastisk; først og fremst endret hele systemet for service og utbedringer, samt ansatt noen flere teknikere.
Når man leser i denne tråden, er det ingen hemmelighet at de har hatt utfordringer med systemet sitt!
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

Thomas N

Bestilte time i Oslo forrige uke. Første ledig: 10 mars  :o
Ikke akkurat forbedret siden januar/februar 16...
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

plvr

P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

fonberg

Min bil var inne til avtalt garantifiks hos Tesla Trondheim i går, fire mindre punkter, og jeg la på et lite punkt til ved levering av bilen på morgenen. Fikk telefon ved lunsjtider om at bilen var ferdig, inkludert ekstra punkt. Fikk mail med servicekvittering rett etter telefonen, og de hadde også vasket bilen ut- og innvendig.
Det sto sikkert 30 S og X utenfor verkstedet både ved levering og henting, men min opplevelse tyder på at de har rimelig kontroll i Trondheim om dagen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

BMW850

#507
En liten gladmelding. Har service i mars og svippet bare innom Tesla Drammen for å hente en hjemmelader i dag. Etter å ha gått inn døra møtte jeg to hyggelige salgs-gutter som hilste på og spurte om hva de kunne hjelpe til med. Nevnte det og ble henvist direkte inn i mottaks-hallen hvor de satt klare til å hjelpe meg. Mens en av dem hentet laderen min hadde jeg ett par punkter til som måtte tillegges servicen. Det ble notert ned umiddelbart sammen med de andre punktene jeg hadde sendt dem pr.mail. Disse var alt notert ned på work ordren! Jeg ble forklart at når jeg ankom til service kjører vi bilen inn i hallen og går sammen igjennom punkter jeg måtte ha utenom standard service samtidig som vi ser over bilen med tanke på disse. Dette virker på meg MEGET profesjonelt og akkurat slik jeg ønsker det skal være. Fullstendig i motsetning til hvordan det har fungert tidligere :D

De sa også at de kunne ta bilen inn til service tidligere pga at pass.dør ikke kan åpnes fra utsiden. Noe jeg ikke hadde behov for nå da jeg blir bortreist de neste ukene.

Følte liksom skikkelig at kunden blir ivaretatt. Så her har det virkelig skjedd saker ifh til tidligere!!! Kjempegreier :)
:+1: :+1: :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: BMW850 på fredag 10. februar 2017, klokken 00:13
En liten gladmelding. Har service i mars og svippet bare innom Tesla Drammen for å hente en hjemmelader i dag. Etter å ha gått inn døra møtte jeg to hyggelige salgs-gutter som hilste på og spurte om hva de kunne hjelpe til med. Nevnte det og ble henvist direkte inn i mottaks-hallen hvor de satt klare til å hjelpe meg. Mens en av dem hentet laderen min hadde jeg ett par punkter til som måtte tillegges servicen. Det ble notert ned umiddelbart sammen med de andre punktene jeg hadde sendt dem pr.mail. Disse var alt notert ned på work ordren! Jeg ble forklart at når jeg ankom til service kjører vi bilen inn i hallen og går sammen igjennom punkter jeg måtte ha utenom standard service samtidig som vi ser over bilen med tanke på disse. Dette virker på meg MEGET profesjonelt og akkurat slik jeg ønsker det skal være. Fullstendig i motsetning til hvordan det har fungert tidligere :D

De sa også at de kunne ta bilen inn til service tidligere pga at pass.dør ikke kan åpnes fra utsiden. Noe jeg ikke hadde behov for nå da jeg blir bortreist de neste ukene.

Følte liksom skikkelig at kunden blir ivaretatt. Så her har det virkelig skjedd saker ifh til tidligere!!! Kjempegreier :)
:+1: :+1: :+1:

Var selv innom Tesla Drammen og det virker som at de har tatt tak i rutinene sine. Hadde tenkt at jeg skulle dra innom i god tid (har erfaringer med Oslo North) og ble forbausa da jeg fikk satt opp time allerede to uker etter. Snakket med de samme folka på service og de nevnte at de hadde ryddet opp en god del, og at de nå som regel tok småting som LED-lys og småtteri som Drop-in, men andre ting måtte tas inn. Fortsatt ganske hurtig innkallelse.

De er fortsatt umulig å få tak i på telefon og mail da  ;D

tkjoerlaug

Svært imponert over Tesla Tronheim forrige uke. Kjørte innom uten timeavtale for å få de til å sjekke et ustabilt dørhåndtak. De fikset det på timen mens jeg ventet, og attpåtil utførte de en servicebulletin fra fabrikken i tillegg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA