Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

Thomas N

Bilen står hos tesla rud nå. Regner med de kjører den i maskinvask der?
Noen som vet?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

hgs

Sitat fra: Thomas N på tirsdag 15. mars 2016, klokken 10:33
Noen som vet?

De har børsteløs vask, men mulig du må be om det. Det var iallfall en forutsetning for at de fikk ja da de ba om å få vaske vår, som også står der nå.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Thomas N

Sitat fra: hgs på tirsdag 15. mars 2016, klokken 18:45
Sitat fra: Thomas N på tirsdag 15. mars 2016, klokken 10:33
Noen som vet?

De har børsteløs vask, men mulig du må be om det. Det var iallfall en forutsetning for at de fikk ja da de ba om å få vaske vår, som også står der nå.
Be om at de vasker den? Eller be om at de bruker børsteløs?!
Trodde ikke tesla vasket bilene med børster...
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

tstens

Folkens ! 1,5 time nordover på E6 finner dere Tesla i Brumunddal.Bra gjeng som jobber der og 1-2 ukers ventetid på service.
P85,White

latigo

Eg trudde ei stund stresset på servicesentra skulle vere til min fordel: Eg henta bil i november og fakturaen for ekstrautstyr frå sc (adapter, gummimatter etc.) kom aldri. Eg begynte å tru dei hadde glømt den, men i går - etter 4 mnd - kom han "endeleg"...  :-\

Stone

Kort innpå...

Leverte bilen Drammen i okt 2015 for å ordne bremser (til tross for at de faktisk virket mer enn halvparten av gangene jeg hadde bruk for dem..).. samt annet tjafs som vann i bagasjerom, etc.

Fikk bilen tilbake etter kun snaue 6 uker. Imidlertid, i mellomtiden greide jeg å bulke leiebilen, forskjerm og førerdør. Min feil (nærsagt som vanlig). Så heller mindre pent ut. Representant fra Tesla (når jeg hentet bilen) var sporty da han inspiserte skadene på leiebilen,- og sa at det minste Tesla kunne gjøre var å dekke dette selv. Og sim-sala-bim,- der og da forsvant 6 ukers fustrasjon :-)

PS: Her for litt siden insisterte bilen forresten på å bli tilført mer "coolant" et eller annet, hvor den anmodet meg på det sterkeste å oppsøke nærmeste service-senter, noe jeg etter hvert bifalt. Rud fikset det, drop-in,- rakk ikke å drikke opp kaffen før de var ferdig... 

Det var det hele :-)

Gusse

Sitat fra: Stone på torsdag 17. mars 2016, klokken 15:08
Kort innpå...

Leverte bilen Drammen i okt 2015 for å ordne bremser (til tross for at de faktisk virket mer enn halvparten av gangene jeg hadde bruk for dem..).. samt annet tjafs som vann i bagasjerom, etc.

Fikk bilen tilbake etter kun snaue 6 uker. Imidlertid, i mellomtiden greide jeg å bulke leiebilen, forskjerm og førerdør. Min feil (nærsagt som vanlig). Så heller mindre pent ut. Representant fra Tesla (når jeg hentet bilen) var sporty da han inspiserte skadene på leiebilen,- og sa at det minste Tesla kunne gjøre var å dekke dette selv. Og sim-sala-bim,- der og da forsvant 6 ukers fustrasjon :-)

PS: Her for litt siden insisterte bilen forresten på å bli tilført mer "coolant" et eller annet, hvor den anmodet meg på det sterkeste å oppsøke nærmeste service-senter, noe jeg etter hvert bifalt. Rud fikset det, drop-in,- rakk ikke å drikke opp kaffen før de var ferdig... 

Det var det hele :-)

Opplevde noe lignende med min lånebil som jeg hadde noen uker, men jeg satt igjen med 12000 i egenandel....surt, men sånn er livet. Litt dumt at det er forskjell på behandlingen, hadde vært kjekt med de 12K i potten på min ny bestilte Model S:-\

P85D_BC_TORQ

Da avbestilte jeg servicen hos Tesla Drammen, og bestilte heller hos Tesla Brumunddal.
Gikk fra 4 mnd ventetid til 1 mnd.

I tillegg sa kundebehandleren at bilen blir som regel fikset på dagen, med mindre det er noen store utbedringer som må til. Hun innrømte at de hadde mye mindre å gjøre enn Tesla Drammen, og at folk ofte var mer fornøyd hos de. Har jo lest utallige skrekkhistorier om servicen i Oslo og Drammen pga kapasitetmangel.

Den ekstra timen det tar å svippe opp forbi Hamar, er verdt det i mine øyne.
Kortere ventetid, kjapp på å utføre servicen samt trolig bedre resultat.
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

BMW850

Noen som vet hvordan ventetiden hos Tesla i Kristiansand er?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mj

S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

NorwegianX

Hvordan er trykket på servicesenterne for tiden?

Jeg har "8 års plan" med Oslo North som mitt lokale senter.
Jeg kjører langt, 35-40.000 / år.
Har pleid å booke neste avtale ca 6mnd frem i tid i forbindelse med service besøk.
I de fleste tilfelle har jeg blitt kontaktet nært opptil avtalt tid med beskjed om at timen må utsettes pga kapasitet. Så også denne gangen. Blir kontaktet i dag fredag med beskjed om at de ikke har lånebil som avtalt for timen på mandag kl 8. Jeg må gjerne utsette timen, men da blir det ny uspesifisert ventetid.
Sist gang ble servicepunkt utsatt pga manglende deler, til tross for at de hadde meget god tid til å booke de inn.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

overlay

Sitat fra: NorwegianX på fredag 26. august 2016, klokken 18:31
Hvordan er trykket på servicesenterne for tiden?

Jeg har "8 års plan" med Oslo North som mitt lokale senter.
Jeg kjører langt, 35-40.000 / år.
Har pleid å booke neste avtale ca 6mnd frem i tid i forbindelse med service besøk.
I de fleste tilfelle har jeg blitt kontaktet nært opptil avtalt tid med beskjed om at timen må utsettes pga kapasitet. Så også denne gangen. Blir kontaktet i dag fredag med beskjed om at de ikke har lånebil som avtalt for timen på mandag kl 8. Jeg må gjerne utsette timen, men da blir det ny uspesifisert ventetid.
Sist gang ble servicepunkt utsatt pga manglende deler, til tross for at de hadde meget god tid til å booke de inn.

Oslo North er ett rotete SC, hvor de tar lite hensyn til kundene og bilene

Veggen

Ser ikke ut som det er blitt noe bedre i Drammen heller dessverre.
Fikk beskjed denne uka om at min avtale måtte flyttes en måned frem.
Da er jeg oppe i 5 måneder ventetid fra bestilling.

Dette begynner å bli latterlig.

RaBalder

Når dem ikke klarer å holde de service-avtalene dem gjør med sine kunder, så utelater dem en stor kundegruppe.

Det er mange som ikke aksepterer slikt av et verksted.

Jeg har sluttet å anbefale Tesla til bekjente fordi man idag må være spesielt interessert eller blodfan for å finne seg i slikt.

JTB

Fant denne i bilen. Tror den stammer fra forrige service. Hva er den til tro?

Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA