Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

olesb

Angående ventetid for service.

Tok selv kontakt med Tesla Grorud sent i oktober for å få utbedret noen saker (knirking i ratt, sidevindu som måtte justeres grunnet at den hang litt i listen rundt døra, samt en litt kranglete ladeport. Fikk også ved ett tilfelle for et par måneder siden melding om lavt 12 volt batteri som ikke har gjentatt seg. Etter alle innleggene her forventet jeg en time langt ute på nyåret men ble positivt overrasket og fikk time i november. Bilen ble fikset samme dag som den ble levert inn.

Det var også færre biler utenfor Tesla Grorud enn det jeg har observert tidligere. Har det kanskje roet seg noe på servicesenteret?
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

bilpower.no

Sitat fra: rmr på mandag 16. november 2015, klokken 12:25
Sitat fra: Stig Flem på mandag 16. november 2015, klokken 11:23
Etter at bilen hadde gått 2000km fikk jeg følgende problemer:

- Høyre taklys foran virker ikke
- 12v uttak virker ikke (sikring er ok. Og det er jo tragisk med kun ETT slikt uttak)

Møtte opp hos Tesla i Oslo, og det var jo litt ironisk det hun på kundemottaket sa til meg. Sitat. "Aha.. ja det må vi få sett på.. nå har vi ikke tid i dag (dette var ca kl. 1400) men er det greit om vi setter opp en time til deg"?

Tenker da at jeg får en time kanskje innen en til to uker. Så trykker hun litt på pcen, og gir meg time i begynnelsen av DESEMBER. Dette var i slutten august.

Nå skal bilen snart inn, og et problem til har meldt seg. Sidestøtten (sittepute) på førerstol ser ikke ut. Snakket med en detailer som mente at jeg burde reklamere på den, og det kommer jeg nok til å gjøre.

Litt offtopic kanskje, men er ikke imponert over ettermarked hos Tesla til nå.

Lykke til! Det ser dessverre ut som om dette er slik det er for alle.

Ang. sitteputen, har du NextGen seter? Sjekk min tråd om det er lignende utfordringer eventuelt : http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24615.0.html

Ja jeg har nextgen seter. Det er ikke sånn at skinnet har løsnet / blitt slapt, slik som på bildet du linket til - men det er bare mye slitasje, og slik var det ikke når jeg hentet bilen ny. Skal se om jeg finner bilde av før og etter.

snappy

Sitat fra: olesb på fredag 20. november 2015, klokken 12:44
Det var også færre biler utenfor Tesla Grorud enn det jeg har observert tidligere. Har det kanskje roet seg noe på servicesenteret?

Jeg har iallefall opplevd "kun" 2-3 ukers ventetid på Grorud for ting som ikke er kritisk, ikke noe lenger  det enn tidligere erfaringer fra Bavaria og Møller.

Grorud viker mer responsive og på ballen enn Skøyen , litt irriterende da jeg jobber like ved, og Tesla kunne jo ungått å dele ut leiebil om de var ferdige på dagen.
2014 e-UP
2015 85D

Teslanewbie

Kan klage på mange ting men ikke på ventetid til service . Har alltid fått tid kjapt når ting har gått i stykker og altid fått gratis leiebil .
Har en bmw også og det er et styr hvergang  den j-la servicindikatorn lyser   noen ganger har jeg hatt bmwn på service to måneder etter hverandre da det var bremsevæske ene gangen og periodisk service andre gangen og de kunde jo selvfølgelig ikke fikse dette samtidig ... måtte betale for leiebil alle ganger ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sven erik

jeg har lert eg bestille time før en drar fra fiks  for da har en time når  feila kommer 
det som er er at nå har de vel  mer funnet ut litt  så de får fikset noen ting siklig  da roer tingene seg litt  men det er noe de skulle  ha gjort med en gng lert seg  å fikse  det permanent med en gang 
ja mine 10 ting  er  blitt til 9  det siste  året for nå har de kommet med nye baklykter

Lynet

Jeg er egentlig imponert over hva Tesla har greid å bygge opp i løpet av de to siste årene! Hvor mange var det ansatt innenfor service hos Tesla i november 2013, og hvor mange er det i dag?
Og hver gang jeg er innom på Lade er de alltid blide og hyggelige  :D
Ja de har alt for lang ventetid på bestilt time, men husk at det tar tid å bygge en god organisasjon.
Om to år bør ventetiden være maks tre uker.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

samotholt

Sitat fra: Lynet på tirsdag 24. november 2015, klokken 18:02

Om to år bør ventetiden være maks tre uker.


Nuvel, om to år er vel kanskje Model X også ute  :P
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

boppus

Om to år håper vi Tesla har seriøs konkurranse. Det kommer oss alle til gode.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

RuneW

Sitat fra: Lynet på tirsdag 24. november 2015, klokken 18:02
Om to år bør ventetiden være maks tre uker.

Er det ikke om to-tre år volum-modellen Model 3 skal strømme innover Norge? Da tenker jeg man vil mimre om de gamle, gode dagene med bare 4 måneders ventetid...  ::)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

sven erik

om bilene  hadde blitt  i rden på 1 eller andre fiks  hadde det ikke  blitt  så lange køer
mens bilene må inn og inn og inn  så køene blir lenger og lenger  nå kommer det fler og fler biler  selv om sentra  blir fler  ja sist hadde jeg time  i drammen  men bilen ble  sent til brummendal
og det var fler

sven erik

Sitat fra: frosken på lørdag 21. februar 2015, klokken 18:40
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 21. februar 2015, klokken 18:27
(...)
Tror også at vi nordmenn klager mer enn amerikanerne - vi forventer mer av en bil enn dem.
Det er ikke mitt inntrykk etter å ha frekventert det amerikanske TMC-forumet i et par år. Faktisk tror jeg vi er mer ettergivende enn kundene «over there».

Mange norske Tesla-eiere (spesielt de som kjøpte for rundt ett år og tidligere før prisene virkelig steg) hadde alternativer som velutsyrte Ford Mondeo, Skoda Superb/Octavia, og moderate MB E-klasse og BWM 3- og 5-serier. I USA er bilen i samme prisklasse som Porche Panamera, BMW M5 og MB S500. Biler på øverste hylle fra de beste produsentene.

De er nok bedre vant hva gjelder både kvalitet og service enn den gjengse norske Teslaeier.

Men når det gjelder trådens emne; ja, det er bekymringsverdig at ventetiden på service er så høy. Kjøperen av bilen min fikk sjokk og lurte på om det kunne stemme da han skulle bestille time for årlig service like etter at han overtok bilen. Han fikk beskjed om at de tidligst kunne ta det om et ¼ år. Det er for dårlig.

jeg kommer fra japansk bil  og forventer 150 prosent bedre kvalitet  en det tesla har +  en mye bedre cervise   og at bilen blir fikset når  den er inne til fiks  noe den ikke blir

Lynet

Min andre bil er japansk Leaf, og for min del er kvaliteten på den langt dårligere en Tesla sin. Når det gjelder verkstedet scorer Tesla langt bedre hos meg enn Nissan.
Men de har helt klart for lang ventetid i dag, men det er en orgnisasjon i vekst og det tar tid å finne gode medarbeidere. Og voksesyken er farlig hvis den får vokse for fort. Vil heller ha lang ventetid enn dårligere mekanikere!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cirys1

Sitat fra: Lynet på søndag 29. november 2015, klokken 10:33
Min andre bil er japansk Leaf, og for min del er kvaliteten på den langt dårligere en Tesla sin.
Nå får man vell nesten 3 leifer for en Tesla, så at de ikke har samme "følelse" er ganske naturlig.
At de har noen dårligere mekanikere eller opp mot 6 måneders ventetid tror jeg ikke noe på.

Lynet

Jeg betalte litt over det dobbelte for min P85 enn for Leafen for fire år siden.
Lakken på Leafen er elendig, reklamasjoner må det krangler veldig om! Service er dyrere enn på Tesla. Nissan Carwings er noe dritt som nesten aldri virker.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mr_Utopia

Sitat fra: cirys1 på søndag 29. november 2015, klokken 11:22
Sitat fra: Lynet på søndag 29. november 2015, klokken 10:33
Min andre bil er japansk Leaf, og for min del er kvaliteten på den langt dårligere en Tesla sin.
Nå får man vell nesten 3 leifer for en Tesla, så at de ikke har samme "følelse" er ganske naturlig.
At de har noen dårligere mekanikere eller opp mot 6 måneders ventetid tror jeg ikke noe på.

Enig. Man må prøve å heve seg  over de historiene som "en jeg kjenner på det og det verkstedet" og se litt på de store linjene. Individer som gjør feil finnes i alle organisasjoner.

Det som er viktig er hvordan feil håndteres og hvor lang tid det tar for å rette opp feil.

For meg er det viktig å ha det som kalles "single point of contact". En mail adresse og en person (med backup selvfølgelig).

Jeg er skeptisk til Tesla sin organiseringsmodell der det er et incentiv til å begrense kostnader, i forhold til den vanligste måten å organisere garantiarbeid; forhandler utfører arbeidet på produsent/importørs kostnad. Da skjer det så fort som mulig. Kapasitet tilpasses lokalt til behov.

For meg handler dette ikke om å hisse opp Tesla menigheten, men å påvirke bittelitt i positiv retning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA