Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

Muffinman

Skal si at vi "noen få" som diskuterer feil med bilene på forumet lager køer!

Spøk til side, det var ekstremt. 5,5 måneder blir det vel. Jeg må vente "bare" 4,5 måneder på time hos mitt lokale senter. Da har jeg kjørt med enkelte feil meldt inn 10-11 måneder før utbedring pga at man ikke rakk alt ved tidligere besøk. Nuvel, forhåpentligvis tar de nye sentrene unna en del kø, men forvent at det vil ta tid å bemanne dem opp slik at de får full kapasitet. Samtidig selges det jo et stort antall nye biler. Hvis kapasiteten skal få effekt på køen betinger det at bilene får færre feil i produksjonen.

cirys1

Sitat fra: kos på torsdag 10. september 2015, klokken 21:48

Jo det kan være riktig men da bor du ikke der jeg bor. Små steder som førde er ventetid på service ca 1 uke. Jeg tok vanligvis en tur dit og tilslutt kjøpte jeg likegodt bilene mine der og.
Men tesla er nettopp etablert og om du venter noen dager betyr ingenting for en fossil som tross alt har kritiske intervaler som eks olje og filter.

Litt tidligere her så var det 4 måneders ventetid, hvilket fosilt verksted var dette??

Cookie Monster

#317
Er masse av feil på bilene, og de fleste med feil skriver heller ikke på forum. De her som tror noe annet må det være helt mørkt for. Ingen andre verkstedet med så få biler og ikke minst nesten bare helt nye biler som har så lang ventetid.

Må vente nesten 5 måneder for å få fikset de feilene som er på min og ser jo at de har nok å henge fingrene i på verksted. Har sittet å ventet der noen ganger og jo også andre kunder som er innom der som klager på de samme feilene som går igjen og som ikke har fått det fiket tidligere osv.

2015 P85D

HelectriC

Sitat fra: HelectriC på torsdag 10. september 2015, klokken 21:43
Booket service idag i Bergen og første ledige time var 1. Mars 2016 8)

Må nok presisere at jeg kun har booket vanlig 20k service, ikke noe utbedringer, fordi har jeg ikke noen av :)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

arnkl

Sitat fra: HelectriC på torsdag 10. september 2015, klokken 21:43
Booket service idag i Bergen og første ledige time var 1. Mars 2016 8)

Det var merkeleg. Eg booka også service i Bergen idag ( 60 000 km) og fekk då tilbod om 2-3 februar. Då eg heller ville levere på ein torsdag var det ikkje noko problem å få 4-5 februar. (Det er for ordens skyld omtrent same ventetid som då eg booka 40 000 service, så ventetida har ikkje auka i alle fall.)

Det som er rart er at dei sette av to dagar. Tidlegare har eg alltid hatt ein del som skulle fiksast (oppgradere ladarar og titanplate på 20 000, bremser på 40 000) så då har eg ikkje reagert på at dei har brukt to dagar. Men no har eg ingen feil, og skal kun ha ein enkel 60k service. Nokon som vil spekulere på kvifor dei då har sett av to dagar?

Men det er greit for meg, så lenge eg får ein Model S som loaner. (Eller kanskje ein Model X, det er lov å håpe...)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Muffinman

To årsaker:

1. De booker romslig for å sikre å bli ferdige. Gjenstående arbeid og behov for ny avtale har nok spist av kapasiteten.

2. Det er en rekke bulletins/utbedringer som skal gjøres på alle biler. Regner med disse er tatt høyde for.

HelectriC

Sitat fra: arnkl på torsdag 10. september 2015, klokken 23:51
Sitat fra: HelectriC på torsdag 10. september 2015, klokken 21:43
Booket service idag i Bergen og første ledige time var 1. Mars 2016 8)

Det var merkeleg. Eg booka også service i Bergen idag ( 60 000 km) og fekk då tilbod om 2-3 februar. Då eg heller ville levere på ein torsdag var det ikkje noko problem å få 4-5 februar. (Det er for ordens skyld omtrent same ventetid som då eg booka 40 000 service, så ventetida har ikkje auka i alle fall.)

Det som er rart er at dei sette av to dagar. Tidlegare har eg alltid hatt ein del som skulle fiksast (oppgradere ladarar og titanplate på 20 000, bremser på 40 000) så då har eg ikkje reagert på at dei har brukt to dagar. Men no har eg ingen feil, og skal kun ha ein enkel 60k service. Nokon som vil spekulere på kvifor dei då har sett av to dagar?

Men det er greit for meg, så lenge eg får ein Model S som loaner. (Eller kanskje ein Model X, det er lov å håpe...)

hmm, da kan det være meg som tolket det hun sa lit feil. Jeg forstod det som att det er fult februar ut, men hun mente da kanskje att vil man ha time så er det ut i februar. Jaja, uansett så sa jeg att mars er greit for meg og da kom vi aldri så langt som å kanskje finne en time i februar.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

kos

Sitat fra: cirys1 på torsdag 10. september 2015, klokken 22:12
Sitat fra: kos på torsdag 10. september 2015, klokken 21:48

Jo det kan være riktig men da bor du ikke der jeg bor. Små steder som førde er ventetid på service ca 1 uke. Jeg tok vanligvis en tur dit og tilslutt kjøpte jeg likegodt bilene mine der og.
Men tesla er nettopp etablert og om du venter noen dager betyr ingenting for en fossil som tross alt har kritiske intervaler som eks olje og filter.

Litt tidligere her så var det 4 måneders ventetid, hvilket fosilt verksted var dette??

For å si det enkelt - min verste bilopplevelse var på verkstedet til Opel i Bergen - ikke bare skulle de skifte ting som ikke skulle skiftes - men kort fortalt jeg tok alle servicer på verksted i en mindre by og til slutt kjøpte jeg likegodt biler på samme plassen. Ventetiden var selvsakt en brøkdel og servicen en månelanding i mellom.

Store byer så er ventetiden mye lengre enn i små byer da det stort sett er flere forhandlere på mindre befolkning. Men dette kan jo ikke tesla  som er helt ny nytte seg av. - Så det får vi leve med. Men så lenge tesla ikke har hastverk med servicen og det ikke er en fossil som må ha skifte av filtre og oljer og alsken justeringer i motoren for at ikke hele driten skal ramle sammen, så gjør det ikke noe at vi har ventetid. Om det er noen som plages av det så bestill all service et år før du skal bruke den, og problemet er løst.



LA-Thing

Kjører stadig forbi Tesla Drammen og ser at det de siste 2-3 ukene er betydelig færre biler parkert utenfor enn tidligere i år. Samtidig skriver flere at det fortsatt er lang ventetid på service og reparasjoner.

Betyr det at de har fått orden på logistikken, dvs. service/rep. utføres med en gang bilen leveres, men fortsatt har for lav kapasitet på verkstedet?

Eller er det slik at noen av jobbene er overført andre områder; Brumunddal, Kristiansand, Oslo? Men antallet (elektro)mekanikere fortsatt er konstant.
Drammen, Tesla Model S #2510

jkirkebo

Sitat fra: LA-Thing på mandag 09. november 2015, klokken 23:29
Kjører stadig forbi Tesla Drammen og ser at det de siste 2-3 ukene er betydelig færre biler parkert utenfor enn tidligere i år. Samtidig skriver flere at det fortsatt er lang ventetid på service og reparasjoner.

Betyr det at de har fått orden på logistikken, dvs. service/rep. utføres med en gang bilen leveres, men fortsatt har for lav kapasitet på verkstedet?

Eller er det slik at noen av jobbene er overført andre områder; Brumunddal, Kristiansand, Oslo? Men antallet (elektro)mekanikere fortsatt er konstant.

De sendte ihvertfall bilen min til Kristiansand, den står der nede nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sirtom

Sitat fra: LA-Thing på mandag 09. november 2015, klokken 23:29
Kjører stadig forbi Tesla Drammen og ser at det de siste 2-3 ukene er betydelig færre biler parkert utenfor enn tidligere i år. Samtidig skriver flere at det fortsatt er lang ventetid på service og reparasjoner.

Betyr det at de har fått orden på logistikken, dvs. service/rep. utføres med en gang bilen leveres, men fortsatt har for lav kapasitet på verkstedet?

Eller er det slik at noen av jobbene er overført andre områder; Brumunddal, Kristiansand, Oslo? Men antallet (elektro)mekanikere fortsatt er konstant.

De har nok et stykke igjen til akseptabel ventetid for planlagt service. Booket 40k service for et par dager siden, time satt opp 10.mars 2016..

ankul

Sitat fra: sirtom på tirsdag 10. november 2015, klokken 08:21
Sitat fra: LA-Thing på mandag 09. november 2015, klokken 23:29
Kjører stadig forbi Tesla Drammen og ser at det de siste 2-3 ukene er betydelig færre biler parkert utenfor enn tidligere i år. Samtidig skriver flere at det fortsatt er lang ventetid på service og reparasjoner.

Betyr det at de har fått orden på logistikken, dvs. service/rep. utføres med en gang bilen leveres, men fortsatt har for lav kapasitet på verkstedet?

Eller er det slik at noen av jobbene er overført andre områder; Brumunddal, Kristiansand, Oslo? Men antallet (elektro)mekanikere fortsatt er konstant.

De har nok et stykke igjen til akseptabel ventetid for planlagt service. Booket 40k service for et par dager siden, time satt opp 10.mars 2016..

Jeg bestilte service forrige uke.. Time 15. april 2016  :-\
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Kristian O

Sitat fra: ankul på tirsdag 10. november 2015, klokken 08:27
Sitat fra: sirtom på tirsdag 10. november 2015, klokken 08:21
Sitat fra: LA-Thing på mandag 09. november 2015, klokken 23:29
Kjører stadig forbi Tesla Drammen og ser at det de siste 2-3 ukene er betydelig færre biler parkert utenfor enn tidligere i år. Samtidig skriver flere at det fortsatt er lang ventetid på service og reparasjoner.

Betyr det at de har fått orden på logistikken, dvs. service/rep. utføres med en gang bilen leveres, men fortsatt har for lav kapasitet på verkstedet?

Eller er det slik at noen av jobbene er overført andre områder; Brumunddal, Kristiansand, Oslo? Men antallet (elektro)mekanikere fortsatt er konstant.

De har nok et stykke igjen til akseptabel ventetid for planlagt service. Booket 40k service for et par dager siden, time satt opp 10.mars 2016..

Jeg bestilte service forrige uke.. Time 15. april 2016  :-\
Bestilte 40km i Ålesund forrige veke og fikk time tidlig desember. Godt fornøgd :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Fastlane83

Jeg fikk montert Premium Center Consol hos Tesla i Kr.sand forrige uke. Spurte samtidig om ventetid på time til service, og første ledige var i midten av desember. Tror de har litt mindre å gjøre i Kr.sand enn i Drammen!
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

MrBacardi

Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA